« Secţiuni « Arii de practică « BusinessProtectiveLitigation
Dreptul Uniunii Europene
DezbateriCărţiProfesionişti
 

CJUE. C‑314/14. Furnizarea de servicii mass-media audiovizuale
18.02.2016 | JURIDICE.ro

JURIDICE - In Law We Trust Video juridice

C‑314/14, Sanoma Media Finland Oy–Nelonen Media împotriva Viestintävirasto: Directiva 2010/13/UE – Separare între publicitatea televizată și programe – Ecran partajat – Limitare a timpului de difuzare a unor spoturi de publicitate televizată la 20% dintr‑un interval de o oră – Anunțuri de sponsorizare – Alte trimiteri la un sponsor – «Secunde negre»

Cererea de decizie preliminară privește interpretarea articolului 19 alineatul (1) și a articolului 23 alineatele (1) și (2) din Directiva 2010/13/UE a Parlamentului European și a Consiliului din 10 martie 2010 privind coordonarea anumitor dispoziții stabilite prin acte cu putere de lege sau acte administrative în cadrul statelor membre cu privire la furnizarea de servicii mass-media audiovizuale. Această cerere a fost formulată în cadrul unui litigiu între Sanoma Media Finland Oy–Nelonen Media (furnizor de servicii mass-media audiovizuale stabilit în Finlanda) și Autoritatea de reglementare a telecomunicațiilor, în legătură cu legalitatea unei decizii prin care aceasta din urmă a constatat că respectivul furnizor a încălcat legislația finlandeză privind publicitatea televizată și a somat‑o să remedieze o astfel de situație.

În fapt, serviciile furnizate de Sanoma Media Finland Oy–Nelonen Media includ emiterea de programe televizate în cadrul cărora se difuzează printre altele publicitate, pe de o parte, și programe care fac obiectul unei sponsorizări, pe de altă parte. Pentru a separa secvențele de publicitate pe care le inserează între două programe televizate, Sanoma a recurs la tehnica denumită „partajarea ecranului” sau a „ecranului partajat”, care constă în scindarea acestuia din urmă în două părți, după începutul genericului de la sfârșitul unui program, prin defilarea în paralel a respectivului generic într‑o coloană și a unui meniu de prezentare a programelor sale viitoare în cealaltă. În plus, fiecare dintre spoturile de publicitate difuzate în cadrul respectivelor secvențe este urmat și precedat de imagini negre cu o durată de 0,4‑1 secundă, denumite „secunde negre”.

În această hotărâre, Curtea a stabilit că articolul 19 alineatul (1) din Directiva 2010/13/UE trebuie interpretat, în sensul că nu se opune unei legislații naționale care permite ca un ecran partajat în care apare genericul de la sfârșitul unui program televizat într‑o coloană și un meniu de prezentare a programelor viitoare ale furnizorului în cealaltă, în vederea separării programului care se termină de secvența de publicitate televizată care îl urmează, să nu fie în mod necesar combinat cu, sau urmat de, un semnal acustic sau optic, cu condiția ca un astfel de mijloc de separare să îndeplinească, prin el însuși, cerințele prevăzute la prima teză a acestui articol 19 alineatul (1), aspect a cărui verificare este de competența instanței de trimitere.

În continuare, Curtea a precizat că articolul 23 alineatul (2) din Directiva 2010/13 trebuie interpretat în sensul că semnele privind sponsorizarea prezentate în alte programe decât programul sponsorizat trebuie să fie incluse în timpul maxim de difuzare a publicității dintr‑un interval de o oră, prevăzut la articolul 23 alineatul (1) din această directivă.

De asemenea, Curtea a menţionat că articolul 23 alineatul (1) din Directiva 2010/13 trebuie interpretat, în cazul în care un stat membru nu a făcut uz de posibilitatea de a prevedea o normă mai strictă decât cea instituită la respectivul articol, în sensul că nu numai că nu se opune ca „secundele negre” care sunt inserate între diferitele spoturi ale unei secvențe de publicitate televizată sau între această secvență și programul televizat care o urmează să fie incluse în timpul maxim de 20%, privind difuzarea de publicitate televizată dintr‑un interval de o oră pe care îl stabilește respectivul articol, ci și că impune o astfel de includere.

 
Secţiuni: CJUE, Dreptul Uniunii Europene, Media & Publicitate, Telecom | Toate secţiunile
Cuvinte cheie: , , , , ,
Vă invităm să publicaţi şi dvs., chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Totuşi, vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa de e-mail redactie@juridice.ro!

Lex Discipulo Laus Încurajăm utilizarea RNPM - Registrul Naţional de Publicitate Mobiliară Securitatea electronică este importantă pentru avocaţi
Mesaj de conştientizare susţinut de FORTINET
JURIDICE utilizează SmartBill

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.


.
PLATINUM Signature      

PLATINUM  ACADEMIC

GOLD                        

VIDEO   STANDARD