CJUE. C-396/15. Marcă comunitară. Percepția generală produsă de dungile înclinate pe partea laterală a pantofului
25 februarie 2016 | Robert BĂLAȘA
Curtea de Justiție a Uniunii Europene a dat publicității miercuri, 24 februarie 2016, un comunicat cu privire la hotărârea pronunțată în cauza C-396/15, Shoe Branding Europe BVBA v adidas AG.
În 2009, Shoe Branding Europe a introdus o cerere la Oficiul pentru Armonizare în cadrul Pieței Interne (OAPI) pentru înregistrarea dungilor paralele ca și model pentru pantofi sport. Compania Adidas a făcut însă opoziție la înregistrarea mărcii având în vedere modelul deținut de mai jos.
OAPI a respins opoziția la înregistrare a companiei Adidas. Ca urmare, Adidas a introdus cerere în fața Trbiunalului Uniunii Europene pentru a cere anularea deciziei OAPI.
Prin hotărârea din 21 mai 2015, Tribunalul a admis acțiunea introdusă de Adidas, considerând că OAPI a fost incorect atunci când a constatat că modelele erau diferite vizual, dar impresia generală produsă datorită elementelor comune era similară (dungi paralele, echidistante, cu aceeași lățime, în contrast cu aceeași culoare a pantofului și plasate pe partea laterală a pantofului).
Nemulțumit de decizia Tribunalului, Shoe Branding Europe a făcut apel în fața Curții de Justiție, care a menținut hotărârea Tribunalului, constatând că diferențele minore găsite de OAPI (ex: lungimea diferită a dungilor) nu influențează percepția generală produsă de dungile înclinate pe partea laterală a pantofului. De asemenea, Curtea de Justiție a reținut că diferența dintre 2 și 3 dungi și lungimea lor nu este suficientă pentru a afecta percepția asupra asemănărilor vizuale ce se desprind din configurația pantofului.
- Flux integral: www.juridice.ro/feed
- Flux secţiuni: www.juridice.ro/*url-sectiune*/feed
Pentru suport tehnic contactaţi-ne: tehnic@juridice.ro