Dreptul Uniunii EuropeneDrept constituţionalDrept civilCyberlaw
BusinessAchiziţii publiceAfaceri transfrontaliereAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiCorporateComercialEnergieFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăMedia & publicitatePiaţa de capitalProprietate intelectualăTelecom
ProtectiveData protectionDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiProtecţia consumatorilorProtecţia mediului
LitigationArbitrajContencios administrativContravenţiiDrept penalMediereProcedură civilăRecuperare creanţe
 
Dreptul muncii
ConferinţeDezbateriCărţiProfesionişti
SAVESCU & ASOCIATII
 
Print Friendly, PDF & Email

CJUE. C‑299/14. Excluderea resortisanților unui stat membru în primele trei luni de ședere în statul membru gazdă de la beneficiul anumitor prestaţii speciale
26.02.2016 | JURIDICE.ro


CONFERINTA VALERIU STOICA 2019

C-299/14, Vestische Arbeit Jobcenter Kreis Recklinghausen împotriva Garcia-Nieto și alții: Trimitere preliminară – Libera circulație a persoanelor –Directiva 2004/38/CE –Prestații de asistență socială – Regulamentul (CE) nr. 883/2004 –Prestații speciale în numerar de tip necontributiv – Excluderea resortisanților unui stat membru în primele trei luni de ședere în statul membru gazdă

Cererea de decizie preliminară formulată de Tribunalul Superior de Contencios Social din Renania de Nord‑Westfalia, Germania, privește interpretarea articolului 18 TFUE și a articolului 45 alineatul (2) TFUE, a articolelor 4 și 70 din Regulamentul (CE) nr. 883/2004 al Parlamentului European și al Consiliului din 29 aprilie 2004 privind coordonarea sistemelor de securitate socială, astfel cum a fost modificat prin Regulamentul (UE) nr. 1244/2010 al Comisiei din 9 decembrie 2010 (denumit în continuare „Regulamentul nr. 883/2004”), precum și a articolului 24 alineatul (2) din Directiva 2004/38/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 29 aprilie 2004 privind dreptul la liberă circulație și ședere pe teritoriul statelor membre pentru cetățenii Uniunii și membrii familiilor acestora, de modificare a Regulamentului (CEE) nr. 1612/68 și de abrogare a Directivelor 64/221/CEE, 68/360/CEE, 72/194/CEE, 73/148/CEE, 75/34/CEE, 75/35/CEE, 90/364/CEE, 90/365/CEE și 93/96/CEE.

Această cerere a fost formulată în cadrul unui litigiu între Centrul pentru Ocuparea Forței de Muncă din arondismentul Recklinghausen, pe de o parte, și familia Peña‑García, pe de altă parte, în legătură cu refuzul acestui centru de a acorda prestații ale asigurării de bază prevăzute de legislația germană.

În fapt, membrii familiei Peña‑García sunt toți resortisanți spanioli. Aceştia şi-au stabilit reşedinţa în Germania, iniţial mama şi fiica, fiind urmate de tatăl şi fiul. Familia Peña‑García a depus o cerere de prestații de subzistență la Centrul pentru Ocuparea Forței de Muncă. Acesta din urmă a refuzat însă să acorde respectivele prestații, în măsura în care acestea îi privesc pe dl Peña Cuevas și pe fiul său, ca urmare a faptului că, la momentul formulării cererii cei doi aveau reședința de mai puțin de trei luni în Germania și că dl Peña Cuevas nu avea, pe de altă parte, calitatea de lucrător salariat sau de lucrător care desfășoară activități independente. Trebuie menţionat că potrivit articolului 6 alineatul (1) din Directiva 2004/38/CE, cetățenii Uniunii au dreptul de ședere pe teritoriul altui stat membru pe o perioadă de cel mult trei luni fără nicio altă condiție sau formalitate în afara cerinței de a deține o carte de identitate valabilă sau un pașaport valabil.

Amintind că în ceea ce privește accesul la astfel de prestații, un cetățean al Uniunii nu poate pretinde o egalitate de tratament cu resortisanții statului membru gazdă în temeiul articolului 24 alineatul (1) din Directiva 2004/38 decât dacă șederea sa pe teritoriul statului membru gazdă respectă condițiile Directivei 2004/38, Curtea a considerat articolul 24 din Directiva 2004/38/CE și articolul 4 din Regulamentul (CE) nr. 883/2004 trebuie interpretate în sensul că nu se opun unei reglementări a unui stat membru care îi exclude de la beneficiul anumitor „prestații speciale în numerar de tip necontributiv”, în sensul articolului 70 alineatul (2) din Regulamentul nr. 883/2004, și care constituie de asemenea o „prestație de asistență socială”, în sensul articolului 24 alineatul (2) din Directiva 2004/38, pe resortisanții altor state membre care se află într‑o situație precum cea menționată la articolul 6 alineatul (1) din respectiva directivă.

Newsletter JURIDICE.ro
Youtube JURIDICE.ro
Instagram JURIDICE.ro
Facebook JURIDICE.ro
LinkedIn JURIDICE.ro

Aflaţi mai mult despre , , , , ,
JURIDICE.ro utilizează şi recomandă SmartBill pentru facturare.

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.

CariereEvenimenteProfesioniştiRLWCorporate