Secţiuni » Avocaţi
Avocaţi (UNBR, INPPA şi barouri)
UNBR Caut avocat
UNBR Caut avocat
UNBR Caut avocat
AUDI Q3
AUDI Q3
AUDI Q8
AUDI Q3 SUV
AUDI Q3
AUDI Q3
AUDI Q3
AUDI Q3
AUDI Q3
Citeşte mai mult în legătură cu Avocați, Fiscalitate, Noutăți legislative

UNBR. Completări privind anularea penalităților de întârziere și a unei părți din dobânzile aferente obligației de plată principale la bugetul de stat

3 martie 2016 | JURIDICE.ro

UNBR a dat publicității miercuri, 2 martie 2016, un material cu privire la Legea nr. 4 din 12 ianuarie 2016 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 44/2015 privind acordarea unor facilităţi fiscale.

OUG nr. 44 din 14 octombrie 2015 privind acordarea unor facilităţi fiscale, prin care se anulează penalitățile de întârziere și o cotă de 54,2% din dobânzi – aferente obligațiilor de plată principale, datorate la bugetul de stat a fost aprobată cu modificări prin Legea nr. 4 din 12 ianuarie 2016.

Legea nr. 4/2016 precizează că pentru a beneficia de aceste facilități, contribuabilul trebuie să depună cererea de anulare a accesoriilor până la 30 iunie 2016, inclusiv, sub sancțiunea decăderii, însă numai după îndeplinirea celorlalte condiții cumulative prevăzute la art. 1, lit. a), b), d) și e), respectiv:
– să fi depus toate declarațiile fiscale, potrivit vectorului fiscal,  până la data depunerii cererii de anulare;
– să fi achitat obligațiile de plată principale până la data de 31 martie 2016;
– să fi achitat diferența de dobândă neanulată (de 45,8%) până la data de 30 iunie 2016;
– să fi stins, prin orice modalitate prevăzută de lege, toate obligaţiile de plată principale administrate de organul fiscal central cu termene de plată cuprinse între data de 1 octombrie 2015 şi 31 martie 2016;

Actul normativ se completează cu o nouă ipoteză în cazul contribuabililor care au obligații de plată stabilite în acte administrative a căror executare este suspendată în condițiile legii la data de 30 septembrie 2015 iar suspendarea continuă să producă efecte și după 31 martie 2016. Astfel, prin introducerea art. 7, alin. 4, se reglementează posibilitatea renunțării la efectele suspendării actului administrativ fiscal pentru a beneficia de anularea penalităților de întârziere, precum și a unei cote de 54,2% din dobânzi. În acest caz, contribuabilii trebuie să depună o cerere de renunțare la efectele suspendării actului administrativ fiscal până la data de 31 martie 2016, inclusiv”. Pentru a nu se crea o discriminare între contribuabilii care aveau o eșalonare la plată a obligațiilor fiscale la data de 30 septembrie 2015 și cei care au accesat o eșalonare la plată a obligațiilor fiscale în perioada ulterioară datei de 30 septembrie 2015, s-a prevăzut că acei contribuabili care la data de 30 septembrie 2015 beneficiau de eșalonarea la plată a obligațiilor fiscale potrivit O.U.G. nr. 29/2011 precum și cei care obțin eșalonarea în perioada cuprinsă între 1 octombrie 2015 și 31 martie 2016 pot beneficia de anularea penalităților de întârziere, precum și a cotei de 54,2% din dobânzi, potrivit prevederilor art. 2-4, dacă îndeplinesc condițiile prevăzute de aceste articole, dar doresc și menținerea eșalonării la plată” (art. 11 alin. 2)  De asemenea, aceștia pot beneficia de anularea unei cote de 54,2% din dobânda eșalonată la plată și nestinsă la 30 septembrie 2015, inclusiv, dacă eșalonarea la plată se finalizează până la 31 martie 2016. În acest caz, cota de 54,2% din dobânda achitată odată cu plata ratei de eșalonare se restituie potrivit Codului de procedură fiscală” (art. 11, alin.3)

Art. II din legea nr. 4/2016 reglementează situațiea în care inspecția fiscală s-a finanlizat prin comunicarea deciziei de impunere în perioada cuprinsă între 1 octombrie 2015 și data intrării în vigoare a OG nr. 44/2015, precum și acordarea posibilității contribuabililor de a achita diferențele de obligații de plată aferente astfel încât contribuabilii aflați în situația mai sus menționată să poată beneficia de facilități. În acest sens, se stabilește că ”prevederile art. 4 alin. (1) din O.U.G. nr. 44/2015 privind acordarea unor facilități fiscale sunt aplicabile în mod corespunzător și pentru penalitățile de întârziere, precum și pentru o cotă de 54,2% din dobânzi, aferente obligațiilor de plată principale administrate de organul fiscal central, cu termene de plată până la 30 septembrie 2015, inclusiv, și individualizate în decizii de impunere, emise ca urmare a unei inspecții fiscale, și comunicate în perioada cuprinsă între 1 octombrie 2015 și data intrării în vigoare a O.U.G. nr. 44/2015. În acest caz, condiția prevăzută la art. 4 alin. (1) lit. a) din O.U.G. nr. 44/2015 se consideră îndeplinită și dacă aceste diferențe de obligații de plată principale sunt achitate în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi”

De asemenea, art. III din Legea nr. 4/2016 aduce completări, în sensul că, dobânzile, penalitățile și alte asemenea sume aferente unor obligații de plată principale reprezentând imputații stabilite, potrivit legii, de instituții sau autorități publice centrale sau locale în sarcina angajaților acestora se anulează dacă obligațiile de plată principale se achită până la 31 martie 2016. În acest caz, cererea de anulare a accesoriilor se depune și se soluționează de către instituția sau autoritatea publică emitentă a actului de imputare.

Arbitraj comercial

JURIDICE by Night

Evenimente juridice

Servicii JURIDICE.ro


Citeşte mai mult despre , , , , ! Pentru condiţiile de publicare pe JURIDICE.ro detalii aici.
Urmăriţi JURIDICE.ro şi pe LinkedIn LinkedIn JURIDICE.ro WhatsApp WhatsApp Channel JURIDICE Threads Threads JURIDICE Google News Google News JURIDICE

(P) JURIDICE.ro foloseşte şi recomandă SmartBill şi My Justice.

Login | Pentru a putea posta comentarii trebuie să fiţi abonat. Dacă încă nu sunteţi, click aici pentru a afla despre avantaje!

Lasă un răspuns

Arii de practică
Achiziţii publice
Afaceri transfrontaliere
Arbitraj
Asigurări
Banking
Business
Concurenţă
Construcţii
Contencios administrativ
Contravenţii
Corporate
Cyberlaw
Cybersecurity
Data protection
Drept civil
Drept comercial
Drept constituţional
Drept penal
Dreptul familiei
Dreptul muncii
Dreptul Uniunii Europene
Dreptul penal al afacerilor
Dreptul sportului
Drepturile omului
Energie
Fiscalitate
Fuziuni & Achiziţii
Gambling
Health & Pharma
Infrastructură
Insolvenţă
Litigation
Malpraxis medical
Media & publicitate
Mediere
Piaţa de capital
Procedură civilă
Procedură penală
Proprietate intelectuală
Protective
Protecţia animalelor
Protecţia consumatorilor
Protecţia mediului
Recuperare creanţe
Sustenabilitate
Telecom
Transporturi

Parteneri arii de practică  Specialişti


JURIDICE.ro
Main page
Cariere
Evenimente ⁞ 
Dezbateri
Profesionişti
Lawyers Week
WinLaw.ro
VIDEO
Servicii
Flux noutăţi
Selected ⁞ 
Comunicate
Avocaţi
Executori
Notari
Sistemul judiciar
Studenţi / JURIDICE NEXT
RSS  Publicare comunicate profesionale
Articole
Essentials
Interviuri
Opinii
Revista de note, studii şi opinii juridice
ISSN 2066-0944
       Studii şi note de studiu
Revista revistelor
Autori  Condiţii de publicare articole
Jurisprudenţă
Curtea Europeană a Drepturilor Omului
Curtea de Justiţie a Uniunii Europene
Curtea Constituţională
Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie
       Jurisprudenţă curentă ÎCCJ
       Dezlegarea unor chestiuni de drept
       Recurs în interesul legii
Curţi de apel ⁞ 
Tribunale ⁞ 
Judecătorii

Legislaţie
Proiecte legislative
Monitorul Oficial al României
Jurnalul Oficial al Uniunii Europene

Proiecte speciale
Cărţi
Covid-19 Legal React
Creepy cases
Life
Mesaje de condoleanţe
Povestim cărţi
Războiul din Ucraina
Wisdom stories