Secţiuni » Arii de practică
BusinessAchiziţii publiceAfaceri transfrontaliereAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiCorporateComercialCyberlawEnergieFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăMedia & publicitatePiaţa de capitalProprietate intelectualăTelecomTransporturi
ProtectiveData protectionDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiProtecţia consumatorilorProtecţia mediului
LitigationArbitrajContencios administrativContravenţiiDrept penalMediereProcedură civilăRecuperare creanţe
Materii principale: CyberlawDreptul Uniunii EuropeneDrept constituţionalDrept civilProcedură civilăDrept penalDreptul muncii
Contencios administrativ
DezbateriCărţiProfesionişti
 
PLATINUM+ PLATINUM Signature     

PLATINUM ACADEMIC
GOLD                       

VIDEO STANDARD
BASIC





Întrebare preliminară cu privire la concesiunea pentru prestarea de servicii de jocuri de noroc. UPDATE: hotărârea CJUE (dreptul Uniunii se opune unei legislații italiene)
26.06.2017 | Mihaela MAZILU-BABEL

JURIDICE - In Law We Trust
Mihaela Mazilu-Babel

Mihaela Mazilu-Babel

26 iunie 2017: Curtea declară:

1) Articolul 56 TFUE trebuie interpretat în sensul că se opune unei legislații naționale precum cea în discuție în litigiul principal, care instituie un sistem de concesiuni și de autorizații pentru organizarea jocurilor de noroc online, atunci când aceasta conține norme discriminatorii în privința operatorilor stabiliți în alte state membre sau în cazul în care prevede norme nediscriminatorii, dar care sunt aplicate în mod netransparent sau sunt puse în aplicare astfel încât să împiedice sau să facă mai dificilă candidatura anumitor ofertanți stabiliți în alte state membre.

2) Articolul 56 TFUE trebuie interpretat în sensul că se opune unor sancțiuni precum cele în discuție în litigiul principal, aplicate ca urmare a încălcării legislației naționale prin care se instituie un sistem de concesiuni și de autorizații pentru organizarea de jocuri de noroc, în cazul în care o astfel de legislație națională se dovedește a fi contrară acestui articol. (s.n. -M.M.-B.)

:: hotărârea CJUE

***

6 aprilie 2017: Avocatul general propune Curții următoarea soluție:

Articolul 56 TFUE se opune unei reglementări naționale precum cea în discuție în procedura principală, care prevede că un operator de jocuri de noroc online, stabilit în mod legal în alt stat membru, are posibilitatea teoretică de a obține o autorizație, în cazul în care acest operator este, în fapt, împiedicat să obțină o autorizație din cauza regimului, care fie este discriminatoriu, fie nu îndeplinește cerințele proporționalității sau transparenței.

Încălcarea unui astfel de regim de către un operator economic nu poate da naștere unor sancțiuni.

Lipsa dispozițiilor naționale de punere în aplicare nu are influență asupra concluziilor menționate.” (s.n. – M.M.-B.)

:: concluzii AG

***

15 aprilie 2016: Judecătorul ungar se întreabă cu privire la concesiunea pentru prestarea de servicii de jocuri de noroc. (C-49/16 Unibet International)

Situația de fapt:
1. libera prestare a serviciilor
2. legislația unui stat membru care, cu ocazia, după caz, a organizării unei proceduri de cerere de ofertă pentru atribuirea unei concesiuni sau a acceptării unei oferte prezentate în vederea obținerii concesiunii, asigură posibilitatea teoretică a tuturor operatorilor care respectă cerințele legale – inclusiv a unui operator stabilit în alt stat membru – de a obține concesiunea pentru prestarea de servicii de jocuri de noroc online neliberalizate:
2.1. fie prin intermediul unei proceduri deschise de cerere de ofertă,
2.2. fie prin depunerea unei oferte,
3. în realitate, statul membru în cauză nu organizează o procedură de cerere de ofertă pentru atribuirea concesiunii, iar prestatorul de servicii nu are, practic, posibilitatea de a depune o ofertă și, cu toate acestea, autoritățile statului membru declară că prestatorul de servicii a săvârșit o încălcare a normelor juridice, ca urmare a faptului că a prestat serviciul fără autorizația acordată în temeiul concesiunii și îi aplică acestuia sancțiunea administrativă prevăzută de lege (suspendarea temporară a accesului și o amendă în cazul unei încălcări repetate)
3. conformitatea cu dreptul Uniunii a unei astfel de legislații
4. necesitatea de a afla dacă dreptul UE primar incident s-ar opune posibilității un stat membru să introducă norme de rang superior din perspectiva dreptului său național, care oferă operatorilor de jocuri de noroc online posibilitatea teoretică de a presta servicii de jocuri de noroc online în mod transfrontalier, în condițiile în care, în realitate, ca urmare a lipsei unor norme naționale de punere în aplicare de rang inferior, respectivii operatori nu pot să obțină de la autorități autorizațiile necesare pentru prestarea serviciului
5. necesitatea de a afla dacă în situația în care judecătorul național va consta neconformitatea legislației naționale raportat la dreptul UE primar incident, respectivul judecător va acționa în conformitate cu dreptul Uniunii dacă va constata și neconformitatea cu dreptul Uniunii a sancțiunii administrative aplicate operatorului pentru nerespectarea legislației contrare dreptului Uniunii
6. posibilitatea de a presta respectivele servicii doar în temeiul dreptului UE primar.

Dispoziții incidente: articolul 56 TFUE

Mihaela Mazilu-Babel


Aflaţi mai mult despre , , , , ,

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!







JURIDICE utilizează şi recomandă SmartBill JURIDICE gratuit pentru studenţi

Securitatea electronică este importantă pentru avocaţi [Mesaj de conştientizare susţinut de FORTINET]




Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.