Întrebare preliminară cu privire la riscul de confuzie a mărcilor
10 mai 2016 | Mihaela MAZILU-BABEL

Judecătorul spaniol se întreabă cu privire la riscul de confuzie a mărcilor (C-93/16 The Irish Dairy Board)
Situația de fapt:
1. necesitatea existenței unui risc de confuzie pentru ca titularul unei mărci comunitare să poată interzice unui terț utilizarea în comerț, fără acordul său, a unui semn
2. necesitatea de a afla dacă riscul de confuzie este exclus a exista în cazul în care marca comunitară anterioară a coexistat pașnic, ca urmare a toleranței titularului, timp de mai mulţi ani, în două state membre ale Uniunii cu mărci naționale similare, astfel încât lipsa riscului de confuzie în aceste două state se extrapolează la alte state membre sau la întreaga Uniune, având în vedere tratamentul unitar pe care îl impune marca comunitară
3.necesitatea de a afla dacă trebuie să se ia în considerare caracteristicile geografice, demografice, economice sau de altă natură din statele în care a avut loc coexistența pentru a se realiza evaluarea riscului de confuzie, astfel încât lipsa riscului de confuzie în statele respective să se poată extrapola la un alt stat membru sau la întreaga Uniune
4. marca anterioară a coexistat cu semnul contestat pe parcursul unui anumit număr de ani, în două state membre ale Uniunii, fără opoziția titularului mărcii anterioare
5. necesitatea de a afla de la Curtea de Justiție dacă această toleranță a titularului față de utilizarea semnului ulterior în cele două state menţionate în special poate fi extrapolată la restul teritoriului Uniunii în scopul de a stabili dacă utilizarea de către terț a unui semn ulterior are la bază un motiv întemeiat, ca urmare a tratamentului unitar impus pentru marca comunitară
Dispoziții incidente: Articolul 9 alineatul (1) litera (b) din Regulamentul (CE) nr. 207/2009 privind marca comunitară
Articolul 9
Dreptul conferit de marca comunitară
(1) O marcă comunitară conferă titularului său un drept exclusiv. Titularul este îndreptățit să interzică oricărui terț să folosească, fără acordul său, în comerț:
(b) un semn pentru care, din cauza identității sau similitudinii sale cu marca comunitară și din cauza identității sau similitudinii produselor sau serviciilor acoperite de marca comunitară și de semn, există un risc de confuzie pentru public; riscul de confuzie cuprinde riscul de asociere între semn și marcă;