Întrebare preliminară cu privire la obiectivul protecției securității rutiere. UPDATE: decizia CJUE
14 septembrie 2016 | Mihaela MAZILU-BABEL

13 septembrie 2015: Curtea declară:
Articolul 101 TFUE coroborat cu articolul 4 alineatul (3) TUE trebuie interpretat în sensul că nu se opune unei reglementări naționale, precum cea în discuție în litigiul principal, în măsura în care prețul serviciilor de transport rutier de mărfuri în numele unor terți nu poate fi inferior unor costuri minime de exploatare stabilite de o autoritate administrativă națională.
:: ordonanța Curții de Justiție (încă netradusă și în limba română, deși este tradusă în celelalte limbi oficiale
***
22 iunie 2016:Judecătorul italian se întreabă cu privire la obiectivul protecției securității rutiere (C-121/16)
Situația de fapt:
1. concurență
2. reglementare națională potrivit căreia prețul serviciilor de transport rutier de mărfuri în numele unor terți nu poate fi inferior unor costuri minime de exploatare stabilite de Ministero delle Infrastrutture e dei Trasporti și nu este lăsat la libera apreciere a părților contractante
3. caracterul de autoritate publică al Ministero delle Infrastrutture e dei Trasporti,
4. necesitatea de a afla dacă normele de concurență în cadrul pieței interne pot fi restrânse de reglementarea națională în scopul de a urmări obiectivul protecției securității rutiere
5. posibilitatea ca dreptul Uniunii să se opună unei atare reglementări naționale
Dispoziții incidente: Articolul 101 TFUE coroborat cu articolul 4 alineatul (3) TUE