« Secţiuni « Arii de practică « BusinessProtectiveLitigation
Drept constituţional
DezbateriCărţiProfesionişti
 

Legea pentru completarea Legii privind Statutul aleşilor locali este neconstituțională
20.07.2016 | JURIDICE.ro

JURIDICE - In Law We Trust ZRVP

Miercuri, 20 iulie 2016, Plenul Curții Constituționale a soluționat, în cadrul controlului anterior promulgării, sesizarea referitoare la neconstituţionalitatea dispoziţiilor Legii pentru completarea Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleşilor locali, potrivit unui comunicat CCR.

Cu unanimitate de voturi, Curtea Constituțională a admis obiecția de neconstituționalitate și a constatat că Legea pentru completarea Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleşilor locali este neconstituțională.

Curtea a reţinut că, prin Decizia nr. 22 din 20 ianuarie 2016, pronunţată în cadrul controlului a priori de constituţionalitate, Legea pentru completarea Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleşilor locali a fost constatată ca fiind neconstituţională în ansamblul său. În urma deciziei Curţii Constituţionale, Parlamentul a reluat procedura legislativă, a reexaminat anumite dispoziţii ale legii constatate ca fiind neconstituţională şi a adoptat din nou legea anterior menţionată. Parlamentul nu avea competenţa de a reexamina doar dispoziţii punctuale din lege, ci trebuia începută o nouă procedură legislativă pentru a se respecta prevederile art. 147 alin. (2) din Constituţie.

De asemenea, Curtea a constatat că, prin soluţiile legislative alese, Parlamentul nu a respectat întru totul exigenţele constituţionale stabilite prin Decizia Curţii Constituţionale nr. 22 din 20 ianuarie 2016. Prin urmare, Curtea a constatat încălcarea art. 147 alin. (4) din Constituţie, prin raportare la exigenţele constituţionale referitoare la:

– claritatea, precizia şi previzibilitatea legii, conţinutul normativ al legii reglementând lacunar şi defectuos atât stabilirea modului de calcul al  indemnizației pentru limită de vârstă, în situaţia în care subiecţii dreptului au îndeplinit mai multe tipuri de mandate (primar, viceprimar, preşedinte şi/sau vicepreşedinte al consiliului judeţean), cât şi natura juridică a acesteia;

– egalitatea în drepturi, legea acordând beneficiul indemnizaţiei pentru limită de vârstă numai în privinţa anumitor aleşi locali;

– indicarea sursei de finanţare a noii cheltuieli bugetare, întrucât legea, trecând această cheltuială publică la bugetul local, nu a reglementat un sistem de venituri apt să susţină plata indemnizației pentru limită de vârstă, din acest buget.

 
Secţiuni: CCR, Drept constitutional, Selected | Toate secţiunile
Cuvinte cheie: , ,
Vă invităm să publicaţi şi dvs., chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Totuşi, vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa de e-mail redactie@juridice.ro!

Lex Discipulo Laus
Gratuit pentru studenţi
Securitatea electronică este importantă pentru avocaţi
Mesaj de conştientizare susţinut de FORTINET
JURIDICE utilizează SmartBill
Concurs eseuri ZRVP

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.


.
PLATINUM Signature      

PLATINUM  ACADEMIC

GOLD                        

VIDEO   STANDARD