Secţiuni » Arii de practică » Protective » Dreptul Uniunii Europene
Dreptul Uniunii Europene
DezbateriCărţiProfesionişti

Întrebare preliminară cu privire la un principiu de drept european


17 august 2016 | Mihaela MAZILU-BABEL, Adina MIHALACHE
Secţiuni: CJUE, Dreptul Uniunii Europene, Protecția consumatorilor
JURIDICE - In Law We Trust
UNBR Caut avocat
Servicii JURIDICE.ro

Judecătorul german se întreabă cu privire la un principiu de drept european în materia protecției consumatorilor (C-247/16 Schottelius)

Situația de fapt:
1. aproprierea legislațiilor
2. principiu de drept european în materia protecției consumatorilor consacrat și într-o directivă
3. necesitatea de a afla dacă potrivit acelui principiu, în cazul tuturor contractelor privind bunuri de consum încheiate între neconsumatori și consumatori, este suficient, în vederea invocării drepturilor secundare de garanție:
3.1. ca persoana care nu are calitatea de consumator, ținută de obligația de garanție, să nu remedieze într-un termen rezonabil viciul care afectează bunul,
3.2. fără a fi necesar să se stabilească în mod expres un termen pentru remedierea viciului
4. contract de antrepriză privind bunurile de consum

Dispoziții incidente: articolul 3 alineatul 5 a doua liniuță din Directiva 1999/44/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 25 mai 1999 privind anumite aspecte ale vânzării de bunuri de consum și garanțiile conexe

Articolul 3: Drepturile consumatorului
(5) Consumatorul poate cere o reducere corespunzătoare a costului sau rezoluţiunea contractului:
– în cazul în care vânzătorul nu a executat despăgubirea într-un termen rezonabil sau

Corespondențe pentru România: articolul 13 litera (b) din Legea nr. 449/2003 privind vânzarea produselor si garanţiile asociate acestora, republicată, modificată și completată prin Ordonanța de urgență nr. 174/2008, Ordonanța de urgență nr. 34/2014 și Ordonanța nr. 9/2016

Articolul 13
Consumatorul poate solicita o reducere corespunzătoare a preţului sau rezoluţiunea contractului în oricare dintre următoarele cazuri:
b) dacă vânzătorul nu a luat măsura reparatorie într-o perioadă de timp rezonabilă;

dr. Mihaela Mazilu-Babel
Adina Mihalache (corespondențe)
Masterand, Facultatea de Drept, Universitatea “Alexandru Ioan Cuza” din Iași

Cuvinte cheie: , , , , , ,
Vă invităm să publicaţi şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Ne bucurăm să aducem gândurile dumneavoastră la cunoştinţa comunităţii juridice şi publicului larg. Apreciem generozitatea dumneavoastră de a împărtăşi idei valoroase. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord, publicarea pe JURIDICE.ro nu semnifică asumarea de către noi a mesajului transmis de autor. Totuşi, vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteţi ciţi aici. Pentru a publica pe JURIDICE.ro vă rugăm să luaţi în considerare Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa de e-mail redactie@juridice.ro!

JURIDICE.ro foloseşte şi recomandă My Justice


Cont profesional
JURIDICE Comunicare









Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.

Secţiuni          Noutăţi     Interviuri     Comunicate profesionişti        Articole     Jurisprudenţă     Legislaţie         Arii de practică          Note de studiu     Studii
 
Privacy
Politica
Utilizare
Publicare
Despre noi
Secţiuni
Servicii
Contact
© 2003-2023 J JURIDICE.ro