Secţiuni » Arii de practică
BusinessAchiziţii publiceAfaceri transfrontaliereAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiCorporateComercialCyberlawEnergieFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăMedia & publicitatePiaţa de capitalProprietate intelectualăTelecomTransporturi
ProtectiveData protectionDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiProtecţia consumatorilorProtecţia mediului
LitigationArbitrajContencios administrativContravenţiiDrept penalMediereProcedură civilăRecuperare creanţe
Materii principale: CyberlawDreptul Uniunii EuropeneDrept constituţionalDrept civilProcedură civilăDrept penalDreptul muncii
Drept civil
ConferinţeDezbateriCărţiProfesionişti
STOICA & Asociatii
 
PLATINUM+ PLATINUM Signature     

PLATINUM ACADEMIC
GOLD                       

VIDEO STANDARD
BASIC




2 comentarii

Întrebare preliminară cu privire la noțiunea de pagube produse de vehicule asigurate
30.08.2016 | Mihaela MAZILU-BABEL

JURIDICE - In Law We Trust

Judecătorul spaniol se întreabă cu privire la noțiunea de pagube produse de vehicule (C-334/16 Núñez Torreiro)

Situația de fapt:
1. aproprierea legislațiilor
2. noțiunea „pagube produse de vehicule” – sau „eveniment legat de circulația vehiculului” ca risc acoperit de asigurarea de răspundere civilă pentru utilizarea și circulația autovehiculelor
3. necesitatea de a afla dacă aceste noțiuni pot fi stabilite de legislația națională a unui stat membru în mod diferit față de reglementarea Uniunii
4. necesitatea de a afla dacă din noțiunea respectivă pot fi excluse anumite moduri de utilizare a vehiculului, în funcție de locul în care este folosit, precum drumurile sau terenurile „necorespunzătoare” pentru circulație
5. necesitatea de a afla dacă pot fi excluse din noțiunea „element legat de circulația vehiculului” anumite activități ale vehiculului în legătură cu finalitatea acestuia (cum ar fi utilizarea în scopuri sportive, industriale sau agricole) sau în legătură cu intenția conducătorului auto (cum ar fi săvârșirea intenționată a unei infracțiuni cu ajutorul vehiculului)

Dispoziții incidente: articolul 3 și articolul 5 alineatele (1) și (2) din Directiva 2009/103/CE

dr. Mihaela Mazilu-Babel

Aflaţi mai mult despre , , , , ,

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. Vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici.
JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului.

Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!







JURIDICE utilizează şi recomandă SmartBill

JURIDICE gratuit pentru studenţi

Securitatea electronică este importantă pentru avocaţi [Mesaj de conştientizare susţinut de FORTINET]

JURIDICE recomandă e-Consultanta, consultantul tău personal în finanţare


Au fost scrise până acum 2 de comentarii cu privire la articolul “Întrebare preliminară cu privire la noțiunea de pagube produse de vehicule asigurate”

  1. Avocatul general propune:

    „1) Noțiunea «pagube produse de vehicule», care figurează la articolul 3 primul paragraf din Directiva 2009/103/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 16 septembrie 2009 privind asigurarea de răspundere civilă auto și controlul obligației de asigurare a acestei răspunderi, întrucât a fost definită ca noțiune autonomă de drept al Uniunii, trebuie să fie interpretată în mod uniform în toate statele membre, ținându‑se seama de utilizarea vehiculului conform «funcției obișnuite» a acestuia, și este de competența instanței de trimitere să interpreteze reglementarea în discuție în cauza principală în ansamblul său pentru a conferi întregul efect util obligației de asigurare de răspundere civilă auto.

    2) În împrejurări precum cele în discuție în cauza principală, această funcție obișnuită nu poate fi apreciată după criteriul terenului pe care circula vehiculul.”

  2. Curtea declară:

    Articolul 3 primul paragraf din Directiva 2009/103/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 16 septembrie 2009 privind asigurarea de răspundere civilă auto și controlul obligației de asigurare a acestei răspunderi trebuie interpretat în sensul că se opune unei reglementări naționale precum cea în discuție în litigiul principal, care permite excluderea acoperirii prin asigurarea obligatorie a prejudiciilor produse cu ocazia conducerii autovehiculelor pe drumuri și pe terenuri care nu sunt „corespunzătoare pentru circulație”, cu excepția celor care, deși nu sunt corespunzătoare în acest scop, sunt totuși „utilizate în mod curent”.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.