Secţiuni » Arii de practică
BusinessAchiziţii publiceAfaceri transfrontaliereAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiCorporateComercialCyberlawEnergieFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăMedia & publicitatePiaţa de capitalProprietate intelectualăTelecomTransporturi
ProtectiveDrepturile omuluiData protectionDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiMalpraxis medicalProtecţia consumatorilorProtecţia mediului
LitigationArbitrajContencios administrativContravenţiiDrept penalMediereProcedură civilăRecuperare creanţe
Materii principale: CyberlawDreptul Uniunii EuropeneDrept constituţionalDrept civilProcedură civilăDrept penalDreptul muncii
Drept penal
DezbateriCărţiProfesionişti
 

DNA. Buletin de presă – august 2016
08.09.2016 | Georgiana-Camelia LUCIU

JURIDICE - In Law We Trust
Georgiana-Camelia Luciu

Georgiana-Camelia Luciu

Biroul de Informare și Relații Publice a întocmit o sinteză a cauzelor finalizate de procurorii anticorupție în luna august 2016, altele decât cele deja mediatizate prin intermediul comunicatelor de presă:

1. Procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Secția de combatere a infracțiunilor asimilate infracțiunilor de corupție au dispus trimiterea în judecată, în stare de libertate, a inculpaților
B. G., jurist la Primăria comunei Cosmești, jud. Teleorman, la data faptelor, în sarcina căreia s-a reținut săvârșirea infracțiunilor de folosire sau prezentare, cu rea-credință, de documente ori declarații false, inexacte sau incomplete, dacă fapta are ca rezultat obținerea pe nedrept de fonduri europene și participație improprie la infracțiunea de fals în înscrisuri sub semnătură privată;
B. V., contabil la Primăria comunei Cosmești, jud. Teleorman, la data faptei, în sarcina căreia s-a reținut săvârșirea infracțiunii de folosire sau prezentare, cu rea-credință, de documente ori declarații false, inexacte sau incomplete, dacă fapta are ca rezultat obținerea pe nedrept de fonduri europene;
M. C. M., primar al comunei Cosmești, jud. Teleorman, la data faptelor, în sarcina căruia s-a reținut săvârșirea infracțiunilor de:
– complicitate la folosire sau prezentare, cu rea-credință, de documente ori declarații false, inexacte sau incomplete, dacă fapta are ca rezultat obținerea pe nedrept de fonduri europene (2 infracțiuni);
– fals intelectual și
– participație improprii la fals în înscrisuri sub semnătură privată.

În rechizitoriul întocmit, procurorii au reținut următoarea stare de fapt:
La data de 20 mai 2011, inculpatele B. G. și B. V. au depus la Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură Teleorman două adeverințe false eliberate de Primăria comunei Cosmești prin care se atesta în mod nereal folosința a două terenuri în suprafața de 10 ha fiecare, ulterior obținând pe nedrept fonduri europene în valoare totală de 10.342 lei.
Inculpatele au fost ajutate să obțină fondurile europene de către inculpatul M. C. M. care, în calitate de primar al comunei Cosmești, a semnat cele două adeverințe false.
În cursul lunii octombrie 2015, în condițiile declanșării anchetei în prezentul dosar penal, inculpata B. G. a determinat două angajate ale primăriei comunei Cosmești să elibereze două adeverințe pentru ea și pentru inculpata B. V., acte antedatate care atestau împrejurări nereale. Concret, se arăta că, în anul 2011, fiecăreia dintre cele două le-a fost cedată folosința asupra unei suprafețe de 10 ha dintr-un teren concesionat de către o societate comercială de la Primăria Cosmești. Aceste acte au fost depuse, cu sprijinul inculpatului M. C. M., la Direcția Națională Anticorupție în vederea producerii de consecințe juridice, respectiv înlăturarea posibilității tragerii sale și a lui B. V. la răspundere penală.
În aceeași perioadă și în același context, inculpatul M. C. M., în calitate de primar al comunei Cosmești, a întocmit în fals o adresă antedatată, prin care Primăria comunei Cosmești își exprimă acordul pentru cedarea folosinței terenului respectiv cu titlu gratuit în anul 2011 pentru cele două inculpate.

Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură s-a constituit parte civilă cu suma de 5.171,21 lei în ceea ce o privește pe inculpata B. G. și cu aceeași sumă în ceea ce o privește pe inculpata B. V., solicitând obligarea lor în solidar cu inculpatul M. C. M. la plata acestor bani.

În cauză, procurorii au dispus măsura asiguratorie a sechestrului asupra sumelor de bani 5.202 lei și 5.186 lei depuse la bancă de către inculpatele B. V. și B. G.

Dosarul a fost trimis, spre judecare, Tribunalului Teleorman, cu propunere de a se menține măsurile asigurătorii dispuse în cauză.

2. Procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Secția de combatere a corupției au dispus trimiterea în judecată, în stare de libertate, a inculpatelor:
D. I., medic specialist în cadrul Spitalului de Urgență Slobozia, cu atribuții de conducere și control la aceeași unitate sanitară, în sarcina căreia s-a reținut săvârșirea infracțiunii de luare de mită, în formă continuată (75 de acte materiale);
B. L. E., asistent medical la cabinetul medical de balneofizioterapie, din cadrul Policlinicii Spitalului de Urgență Slobozia, în sarcina căreia s-a reținut săvârșirea infracțiunii de luare de mită, în formă continuată (75 de acte materiale).

În rechizitoriul întocmit, procurorii au reținut următoarea stare de fapt:
În perioada mai-iunie 2015, inculpatele D. I. și B. L. E., în calitate de medic, respectiv asistent medical, au primit cu titlu de mită de la mai mulți pacienți sume de bani sau produse în legătură cu efectuarea de controale medicale, consulturi, prescrierea de rețete, de proceduri medicale pentru recuperare și emiterea unor certificate de concediu medical.
Primirea banilor a avut loc în perioada sus menționată, cu o frecvență aproape zilnică, uneori de mai multe ori pe zi, în total 75 de acte materiale.
Sumele și produsele respective au fost primite de cele două inculpate în cabinetul medical situat la parterul Policlinicii Spitalului de Urgență Slobozia.

În cauză, procurorii anticorupție au instituit măsura asigurătorie a sechestrului asupra sumelor de 2.150 lei și 100 euro, găsite asupra inculpatei D. I. cu ocazia percheziției efectuate la cabinetul medical, în vederea confiscării speciale.

Dosarul a fost trimis, spre judecare, la Tribunalul Ialomița, cu propunerea de a se menține măsura asiguratorie dispusă în cauză.

În cauză procurorii au beneficiat de sprijinul Direcției Generale Anticorupție și Inspectoratului de Poliție al Județului Ialomița.

3. Procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Serviciul Teritorial Iași au dispus trimiterea în judecată, în stare de libertate, a inculpaților P. A., director tehnic în cadrul SC TRANSMIR SRL, la data faptelor, și SC TRANSMIR SRL, în sarcina cărora s-a reținut săvârșirea infracțiunilor de:
– fals în înscrisuri sub semnătură privată, în formă continuată;
– participație improprie la fals în înscrisuri sub semnătură privată, în formă continuată și
– participație improprie la folosire sau prezentare, cu rea-credință, de documente ori declarații false, inexacte sau incomplete, dacă fapta are ca rezultat obținerea pe nedrept de fonduri europene, în formă continuată.

În rechizitoriul întocmit, procurorii au reținut următoarea stare de fapt:
În luna aprilie 2010 și în luna august 2010, inculpatul P. A., acționând în numele persoanei juridice SC Transmir SRL, a întocmit cu prilejul derulării proiectului cu finanțare europeană „Reabilitare și modernizare drum județean”, încheiat între SC Transmir SRL și Consiliul Județean Vaslui, documente conținând mențiuni false cu privire la valoarea de achiziție a materialelor folosite în cadrul proiectului.
În realizarea aceleiași rezoluții infracționale, în perioada 22.03.2010 – 16.04.2010, inculpatul P. A. a determinat un angajat din cadrul SC Transmir SRL să întocmească mai multe documente ce conțin mențiuni false.
Documentele respective au fost depuse de către inculpatul P. A. la Consiliul Județean Vaslui, iar funcționarii implicați în proiect le-au folosit ulterior, fără vinovăție, ca anexe la cererile de rambursare, acesta obținând pe nedrept suma totală de 1.047.073,49 lei, reprezentând fonduri europene.

Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, în calitate de Autoritate de Management în cadrul proiectului, s-a constituit parte civilă în procesul penal cu suma de 1.047.073,49 lei, sumă eliberată către beneficiarul finanțării, iar Consiliul Județean Vaslui s-a constituit parte civilă în cauză cu suma de 17.495,57 lei, reprezentând contravaloarea contribuției de 2 % din valoarea proiectului.

În cauză, procurorii au dispus instituirea sechestrului asigurător asupra bunurilor mobile și imobile ale inculpaților P. A. și SC Transmir SRL, până la concurența sumei de 1.047.073,49 lei.

Dosarul a fost trimis, spre judecare, Tribunalului Vaslui, cu propunere de a se menține măsurile asigurătorii dispuse în cauză.

4. Procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Serviciul Teritorial Timișoara au dispus trimiterea în judecată, în stare de libertate, a inculpaților:
G. H., administrator de fapt al SC YENI & NIKOLAS SRL, în sarcina căreia s-a reținut săvârșirea infracțiunilor de:
– utilizarea subvențiilor în alte scopuri decât cele pentru care au fost acordate, precum și utilizarea în alte scopuri a creditelor garantate din fonduri publice sau care urmează să fie rambursate din fonduri publice;
– evaziune fiscală, în formă continuată;
– fals în înscrisuri sub semnătură privată, în formă continuată și
– uz de fals;
SC YENI & NIKOLAS SRL, în sarcina căreia s-a reținut săvârșirea infracțiunii de utilizarea subvențiilor în alte scopuri decât cele pentru care au fost acordate, precum și utilizarea în alte scopuri a creditelor garantate din fonduri publice sau care urmează să fie rambursate din fonduri publice;
D. A. D., comisar al Gărzii Financiare Timiș, la data faptei, în sarcina căruia s-a reținut săvârșirea infracțiunii de complicitate la infracțiunea de utilizarea subvențiilor în alte scopuri decât cele pentru care au fost acordate, precum și utilizarea în alte scopuri a creditelor garantate din fonduri publice sau care urmează să fie rambursate din fonduri publice;
S. E., consilier în cadrul Oficiului Teritorial pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii și Cooperație Timișoara, la data faptelor, în sarcina căreia s-a reținut săvârșirea infracțiunilor de abuz în serviciu și fals intelectual;
D. L. A. M. și M. M., consilieri în cadrul Oficiului Teritorial pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii și Cooperație Timișoara, la data faptelor, în sarcina cărora s-a reținut săvârșirea infracțiunilor de abuz în serviciu și fals intelectual, în formă continuată.

În rechizitoriul întocmit, procurorii au reținut următoarea stare de fapt:
În cursul anului 2012, inculpata G. H., în calitate de administrator în fapt al SC YENI & NIKOLAS SRL, a înregistrat în evidențele contabile ale societății două facturi emise de o altă firmă, care consemnau operațiuni comerciale fictive, iar ulterior, și-a exercitat dreptul de deducere a TVA, prejudiciind astfel bugetul de stat cu suma de 88.405,2 lei, ca urmare a deducerii nelegale a taxei pe valoare adăugată aferentă celor două documente financiar-contabile.
Cele două facturi au fost emise la solicitarea și indicațiile exprese ale inculpatului D. A., comisar al Gărzii Financiare Timiș. În privința celei de a doua facturi, inculpata G. H. a folosit-o în vederea aprobării și decontării ajutorului financiar nerambursabil, în cuantum de 99.995 lei, de către Oficiul Teritorial pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii și Cooperație Timișoara (OTIMMC Timișoara), subvenția acordată de instituția publică fiind folosită în alte scopuri decât cea pentru care a fost acordată.
Acordarea subvenției de către OTIMMC Timișoara a fost posibilă și ca urmare a conduitei inculpatelor S. E., D. L. A. M. și M. M., consilieri în cadrul Oficiului, care nu și-au îndeplinit sau și-au îndeplinit contrar legii atribuțiile care le reveneau, legate de urmărirea eficientă și diligentă a modului de aprobare, implementare, decontare, monitorizare și control a cererii de finanțare depuse de SC Yeni & Nikolas SRL, prin inculpata G. H. Mai mult, cu prilejul activităților de monitorizare, acești funcționari au atestat date și fapte necorespunzătoare adevărului în cuprinsul proceselor verbale încheiate.

Ministerul Economiei, Comerțului și Relațiilor cu Mediul de Afaceri (în subordinea căruia funcționează Direcția de Antreprenoriat și Programe pentru IMM) s-a constituit parte civilă în cauză cu suma de 121.166,15 lei, reprezentând contravaloarea ajutorului financiar nerambursabil (în cuantum de 99.995 lei) și dobânzile aferente subvenției acordate (în cuantum de 21 171,15 lei), iar Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice Timișoara s-a constituit parte civilă în cauză cu suma de 88.405,2 lei reprezentând prejudiciul adus bugetului de stat prin exercitarea dreptului de deducere al TVA.

În cauză, nu s-a dispus instituirea măsurii asiguratorii a sechestrului, întrucât inculpata G. H. a depus la Trezoreria Timișoara sumele de bani necesare acoperirii prejudiciului creat.

Dosarul a fost trimis, spre judecare, la Tribunalul Timiș.

5. Procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Serviciul Teritorial Craiova au dispus trimiterea în judecată, în stare de libertate, a inculpatelor:
R. F., în sarcina căreia s-a reținut săvârșirea infracțiunilor de folosire sau prezentare, cu rea-credință, de documente ori declarații false, inexacte sau incomplete, dacă fapta are ca rezultat obținerea pe nedrept de fonduri europene, în formă continuată, uz de fals și fals în declarații în formă continuată;
B.(fostă P.M., consilier superior în cadrul Agenției de Plăți și Intervenție pentru Agricultură – Centrul Județean Dolj, la data faptei, în sarcina căreia s-a reținut săvârșirea infracțiunii de complicitate la folosire sau prezentare, cu rea-credință, de documente ori declarații false, inexacte sau incomplete, dacă fapta are ca rezultat obținerea pe nedrept de fonduri europene, în formă continuată.

În rechizitoriul întocmit, procurorii au reținut următoarea stare de fapt:
În perioada 2011-2014, inculpata R. F., a solicitat și a obținut pe nedrept, de la Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură – Centrul Județean Dolj, prin folosirea de documente false, fonduri nerambursabile din bugetul național și bugetul Uniunii Europene, în valoare totală de 167.033,87 lei.
În cursul anului 2011, inculpata R. F. a depus la Primăria comunei Gighera, județul Dolj, un contract de arendă pe care chiar ea îl falsificase, pentru a fi înscris în registrul de arendă. În scopul obținerii de subvenții de la APIA – Centrul Județean Dolj, aceasta a completat și semnat pe proprie răspundere declarația de suprafață – 2011 pentru suprafața de 68,52 ha pe care nu o deținea în mod real și a declarat pe proprie răspundere, la aceeași primărie, că folosește respectiva suprafață.
În aceeași perioadă, inculpata R. F. a beneficiat de ajutorul inculpatei B. M. (fostă P.) care, în calitate de consilier superior în cadrul Agenției de Plăți și Intervenție pentru Agricultură – Centrul Județean Dolj, a ajutat-o cu prilejul administrării celor patru cereri unice de plată pe suprafață, deși documentele doveditoare cu privire la suprafețele declarate, depuse de inculpata R. F. la dosare erau false, inexacte și incomplete.

Întrucât prejudiciul a fost recuperat în totalitate, în cauză nu s-a impus luarea măsurilor asigurătorii.

Dosarul a fost trimis, spre judecare, Tribunalului Dolj.

6. Procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Secția de combatere a infracțiunilor asimilate infracțiunilor de corupție au dispus trimiterea în judecată, în stare de libertate, a inculpaților:
D. C., administrator al unei societăți comerciale, în sarcina căruia s-a reținut săvârșirea infracțiunilor de:
– tentativă de folosire sau prezentare, cu rea-credință, de documente ori declarații false, inexacte sau incomplete, dacă fapta are ca rezultat obținerea pe nedrept de fonduri europene și
– evaziune fiscală în formă continuată;
F. F.și T. I., administratori ai mai multor societăți comerciale, în sarcina cărora s-a reținut săvârșirea infracțiunilor de:
– complicitate la tentativă de folosire sau prezentare, cu rea-credință, de documente ori declarații false, inexacte sau incomplete, dacă fapta are ca rezultat obținerea pe nedrept de fonduri europene și
– complicitate la evaziune fiscală în formă continuată;
B. P. D., administrator al unei societăți comerciale, în sarcina căruia s-a reținut săvârșirea infracțiunii de complicitate la tentativă de folosire sau prezentare, cu rea-credință, de documente ori declarații false, inexacte sau incomplete, dacă fapta are ca rezultat obținerea pe nedrept de fonduri europene;
P. L. C., director executiv adjunct Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Călărași, la data faptei, în sarcina căruia s-a reținut săvârșirea infracțiunii de complicitate la tentativă de folosire sau prezentare, cu rea-credință, de documente ori declarații false, inexacte sau incomplete, dacă fapta are ca rezultat obținerea pe nedrept de fonduri europene.

În rechizitoriul întocmit, procurorii au reținut următoarea stare de fapt:
În perioada 2010-2011, inculpatul D. C., administrator al unei societăți comerciale, pentru a obține o finanțare nerambursabilă în valoare de 1.629.273 lei pentru proiectul „Fermă piscicolă comuna Jegălia” (finanțare nerambursabilă solicitată la data de 30.05.2010), a prezentat la autoritatea contractantă (Ministerul Agriculturii, prin Direcția Generală Pescuit – Autoritatea de Management a Programului Operațional pentru Pescuit 2007 – 2013) mai multe documente ce nu reflectau realitatea, fără ca ulterior fondurile europene să fi fost plătite inculpatului.
Autoritatea de Management nu a efectuat nici o plată către inculpatul D. C., întrucât cererile de rambursare depuse în cadrul proiectului nu au fost aprobate, iar la data de 12 iulie 2012, contractul de finanțare încheiat în 2010 a fost reziliat de către Autoritatea de Management pentru Programul Operațional pentru Pescuit.
Inculpatul D. C. a fost ajutat în încercarea sa de a obține fonduri europene în mod fraudulos de către inculpații F. F., T. I., B. P. D. și P. L. C., care i-au pus la dispoziție mai multe documente false (oferte, contracte, facturi etc.), ce nu reflectau realitatea și care aveau să fie depuse de acesta la autoritatea contractantă.
În perioada aprilie 2010 – mai 2011, inculpatul D. C., în calitate de administrator al aceleiași societăți comerciale și beneficiind de ajutorul inculpaților F. F. și T. I., în mod repetat, a înregistrat în evidența contabilă și a declarat fiscal achiziții fictive de bunuri/servicii de la mai multe societăți comerciale (conform unui număr total de 196 de facturi fiscale) în cuantum total de 3.461.393 lei, cauzând în acest mod bugetului consolidat al statului un prejudiciu în cuantum de 657.072 lei, reprezentând taxă pe valoare adăugată.

Agenția Națională de Administrare Fiscală s-a constituit parte civilă în cauză.

Dosarul a fost trimis, spre judecare, Tribunalului Călărași.

7. Procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Serviciul Teritorial Cluj au dispus trimiterea în judecată, în stare de libertate, a inculpaților:
P. C. O.(în prezent aflat în detenție, pentru executarea unei pedepse privative de libertate), administrator al unei societăți comerciale, la data faptei, în sarcina căruia s-a reținut săvârșirea infracțiunii de evaziune fiscală, în formă continuată și
N. O., în sarcina căruia s-a reținut săvârșirea infracțiunii de complicitate la evaziune fiscală, în formă continuată.

În rechizitoriul întocmit, procurorii au reținut următoarea stare de fapt:
În perioada februarie-noiembrie 2012, inculpatul P. C. O., în calitate de asociat unic și administrator al unei societăți comerciale, acționând în baza unei înțelegeri prealabile împreună cu inculpatul N. O., în mod repetat, a desfășurat operațiuni comerciale constând în achiziții intracomunitare de autoturisme revândute pe teritoriul național. În acest context, acesta a omis, în totalitate, să evidențieze în actele contabile sau în alte documente legale operațiunile respective precum și veniturile obținute, fapt ce a avut ca rezultat prejudicierea bugetului de stat cu suma de 12.357.458 lei.
Concret, inculpații au achiziționat din spațiul comunitar și ulterior au revândut în România, pe seama unei societăți comerciale, un număr total de 743 de autoturisme second hand în valoare de 31.509.469 lei pentru care agentul economic datora TVA în sumă de 7.562.272 și impozit pe profit în sumă 86.191 de lei.
În perioada februarie-noiembrie 2012, când societatea respectivă a desfășurat operațiuni comerciale, nu a depusă nicio declarație fiscală (deconturi de TVA și declarația 390 privind achizițiile intracomunitare) și nici nu au înregistrate în evidențele contabile tranzacțiile efectuate pe teritoriul României constând în revânzarea autovehiculelor.

Agenția Națională de Administrare Fiscală prin Administrația Județeană a Finanțelor Publice Cluj s-a constituit parte civilă în procesul penal cu suma de 12.357.458 lei, reprezentând prejudiciul cauzat ca urmare a sustragerii de la plata taxelor datorate bugetului de stat, reprezentând debit TVA, debit impozit pe profit și accesorii aferente.

În cauză, nu s-a dispus instituirea măsurii asiguratorii a sechestrului pentru recuperarea prejudiciului cauzat, întrucât nu au fost identificate bunuri mobile sau imobile deținute de către cei doi inculpați.

De asemenea, societatea comercială prin intermediul căreia s-au desfășurat tranzacțiile nu a deținut în patrimoniu bunuri, iar începând cu data de 23 noiembrie 2015 s-a dispus radierea în baza hotărârii pronunțată de către Tribunalul Specializat Cluj.

Dosarul a fost trimis, spre judecare, la Tribunalul Cluj.

8. Procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Serviciul Teritorial Timișoara au dispus trimiterea în judecată, în stare de libertate, a inculpaților:
C. I., administrator al unei societăți comerciale, în sarcina căruia s-a reținut săvârșirea infracțiunii de evaziune fiscală, în formă continuată;
Ș. F., administrator al mai multor societăți comerciale, în sarcina căruia s-a reținut săvârșirea infracțiunilor de complicitate la evaziune fiscală, în formă continuată și instigare la fals în declarații;
S. M., în sarcina căreia s-a reținut săvârșirea infracțiunii de complicitate la evaziune fiscală, în formă continuată;
R. C. M., în sarcina căruia s-a reținut săvârșirea infracțiunii de fals în declarații.

În rechizitoriul întocmit, procurorii au reținut următoarea stare de fapt:
Începând cu anul 2009, cunoscând faptul că una dintre societățile deținute de inculpatul Ș. F., se află în procedura insolvenței, inculpatul C. I. i-a propus acestuia să deruleze activități fictive de vânzare către această societate pentru a profita de dispozițiile legale din acea perioadă care prevedeau că societatea vânzătoare nu mai colectează TVA de la cumpărătorul aflat în procedura insolvenței. În baza acelei înțelegeri, inculpații C. I. și Ș. F. au convenit ca acesta din urmă să preia controlul, prin persoane interpuse, asupra unor societăți comerciale care să simuleze operațiuni de livrare a unor mărfuri către societatea administrată de inculpatul C. I., mărfuri pe care această societate să le revândă, tot fictiv, către altă societate, în regim de scutire de TVA.
Astfel, inculpatul C. I., beneficiind de ajutorul inculpaților Ș. F. și S. M., a înregistrat în contabilitatea societății administrate 603 de operațiuni fictive de achiziție de la 4 societăți comerciale și 1106 operațiuni fictive de vânzare către societatea administrată de inculpatul Ș. F., cu scopul de a se sustrage obligațiilor fiscale, cauzând astfel un prejudiciu bugetului consolidat al statului de 5.610.189,69 lei (1.324.001,06 euro).
În același context, inculpatul Ș. F., l-a instigat pe inculpatul R. C. M., persoană fără adăpost și cu un grad de instrucție precar (2 clase), să declare în fața unui notar public aspecte necorespunzătoare adevărului, respectiv faptul că, încă din luna februarie 2009, el este administratorul societății prin care s-a derulat circuitul financiar (cu toate că în acea perioadă asociat era C. I.) și că el a fost acela care a luat toate deciziile referitoare la actele încheiate de societate, privind întreaga activitate a acesteia.

Agenția Națională de Administrare Fiscală, Administrația Județeană a Finanțelor Publice Timiș s-a constituit parte civilă în procesul penal cu suma de 14.914.198 lei.

În cauză, s-a dispus instituirea măsurii asiguratorii a sechestrului asupra mai multor bunuri imobile ce aparțin inculpaților C. I. și S. M., până la concurența sumei de 5.610.189,69 lei.

În patrimoniul inculpatului Ș. F. nu au fost identificate bunuri care să fie supuse sechestrului, astfel că față de acesta nu s-a instituit măsura asigurătorie.

Dosarul a fost trimis, spre judecare, la Tribunalul Timiș, cu propunerea de a se menține măsurile asiguratorii dispuse în cauză.

9. Procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Serviciul Teritorial Târgu Mureș au dispus trimiterea în judecată, în stare de libertate, a inculpaților:
M. O. I., unic asociat și administrator al SC „BENZ OIL” SRL.Mediaș, jud. Sibiu, în sarcina căruia s-a reținut săvârșirea infracțiunilor de:
– evaziune fiscală și
– instigare improprie la evaziune fiscală în formă continuată;
SC „BENZ OIL” SRL, în sarcina căreia s-a reținut săvârșirea a două infracțiuni de evaziune fiscală, din care una în formă continuată.

În rechizitoriul întocmit, procurorii au reținut următoarea stare de fapt:
În perioada 2008-2009, inculpatul M. O. I., în calitate de administrator/asociat al SC „BENZ OIL” SRL Mediaș, jud. Sibiu, prin interpunerea fictivă a alte trei societăți comerciale, a achiziționat de la furnizori neidentificați, cantitatea totală de 10.845.912 litri de carburanți (benzină fără plumb, motorină Euro 4, și motorină Euro 5), în afara unui antrepozit fiscal, produse pentru care nu s-a făcut dovada plății accizelor, producând astfel un prejudiciu bugetului general consolidat al statului în cuantum de 12.746.280 lei reprezentând accize.
În perioada septembrie 2008 – aprilie 2009, inculpatul M. O. I., în calitate de administrator al SC „BENZ OIL” SRL Mediaș, jud. Sibiu, a determinat-o pe contabila societății, prin punerea la dispoziție a facturilor fiscale, să evidențieze fără vinovăție în contabilitatea inculpatei SC „BENZ OIL” SRL, un număr total de 299 facturi fiscale, cunoscând că reprezintă cheltuieli care nu au la bază operațiuni economice reale (operațiuni fictive de achiziție de la o societate comercială din București de benzină fără plumb, motorină Euro 4 și motorină Euro 5, în cantitate totală de 10.845.912 litri), în valoare totală de 34.659.820 lei.

Aceste acțiuni ale inculpaților au condus la prejudicierea bugetului general consolidat al statului cu suma totală de 10.194.066 lei, din care 5.533.922 lei reprezentând TVA dedus nelegal și 4.660.144 lei reprezentând impozit pe profit.

Agenția Națională de Administrare Fiscală s-a constituit parte civilă în cauză cu suma totală de 22.940.346 lei, reprezentând valoarea prejudiciului cauzat bugetului de stat.

În cauză, procurorii au dispus instituirea sechestrului asupra tuturor bunurilor mobile și imobile aflate în proprietatea inculpaților M. O. I. și SC „BENZ OIL” SRL Mediaș, jud. Sibiu, până la concurența sumei reprezentând valoarea prejudiciului menționat anterior.

Dosarul a fost trimis, spre judecare, la Tribunalul Sibiu, cu propunerea de a se menține măsura asiguratorie dispusă în cauză.

10. Procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Serviciul Teritorial Craiova au dispus trimiterea în judecată, în stare de libertate, a inculpatului F. P., administrator al mai multor societăți comerciale, în sarcina căruia s-a reținut săvârșirea a două infracțiuni de evaziune fiscală, în formă continuată.

În rechizitoriul întocmit, procurorii au reținut următoarea stare de fapt:
În perioada mai-septembrie 2008, inculpatul F. P., în calitate de administrator în fapt și în drept al unei societăți comerciale, a livrat efectiv cereale către alte cinci societăți comerciale, însă nu a înregistrat în contabilitate operațiunile comerciale efectuate și veniturile realizate, în scopul sustragerii de la îndeplinirea obligațiilor fiscale și a declarat și înregistrat în contabilitate achiziții nereale de marfă de la alte trei societăți comerciale.
În perioada septembrie 2008 – ianuarie 2009, inculpatul F. P., în calitate de administrator în drept și în fapt al altei societăți comerciale, a declarat și înregistrat în contabilitate achiziții nereale de cereale de la persoane fizice și de la patru societăți comerciale, pe baza cărora a dedus nelegal TVA în scopul sustragerii de la îndeplinirea obligațiilor fiscale, toate acestea cu consecința prejudicierii bugetului de stat cu suma totală de 5.687.595 lei reprezentând TVA și impozit pe profit.

În cauză nu s-au luat măsuri asigurătorii întrucât inculpatul F. P. nu figurează cu bunuri mobile sau imobile impozabile în evidențele fiscale.

Dosarul a fost trimis, spre judecare, Tribunalului Dolj.

11. Procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Secția de combatere a corupției, au dispus sesizarea instanței de judecată, în baza dispozițiilor art. 483 Cod procedură penală, cu acordul de recunoaștere a vinovăției inculpatei P. C. L., în sarcina căreia s-a reținut săvârșirea infracțiunilor de:
– folosire sau prezentare cu rea-credință de documente false, dacă fapta are care rezultat obținerea pe nedrept de fonduri europene (2 fapte),
– fals în înscrisuri sub semnătură privată (2 fapte).

În acordul de recunoaștere a vinovăției, procurorii au reținut următoarea stare de fapt:
În perioada august-septembrie 2015, în cadrul derulării a două proiecte finanțate din fonduri europene, inculpata P. C. L. și alte persoane au falsificat prin contrafacere, cu ocazia semnării și completării, un număr total de 240 înscrisuri din care reieșea că un număr de 55 de persoane au participat la cursuri de formare profesională și că au susținut examenele inițiale și finale, teoretice și practice. Cursurile care aveau ca obiect dobândirea de cunoștințe ca lucrători în comerț nu s-au desfășurat în realitate.
Ulterior, documentele respective au fost folosite de către inculpată pentru a obține pe nedrept, atât pentru ea cât și pentru alte persoane, fonduri europene în valoare de 99.495 lei.

În prezența apărătorului ales, inculpata P. C. L. a declarat expres că recunoaște comiterea faptelor reținute în sarcina sa, acceptă încadrarea juridică pentru care a fost pusă în mișcare acțiunea penală și este de acord cu felul și cuantumul pedepsei aplicate, precum și cu forma de executare a acesteia, respectiv 3 ani închisoare, cu suspendarea executării pedepsei sub supraveghere, pe durata unui termen de supraveghere de 3 ani și interzicerea pe o perioadă de 1 an, de la data rămânerii definitive a hotărârii de admitere a acordului de recunoaștere a vinovăției, a drepturilor de: a fi aleasă în autoritățile publice sau în orice alte funcții publice și de a ocupa o funcție care implică exercițiul autorității de stat.

Pe parcursul termenului de supraveghere, inculpata P. C. L. va presta o muncă neremunerată în folosul comunității, pe o perioadă de 60 de zile.

Dosarul de urmărire penală privind pe inculpata P. C. L., împreună cu acordul de recunoaștere a vinovăției, au fost trimise la Tribunalul Giurgiu.

În același dosar, la data de 9 iunie 2016, procurorii anticorupție au dispus trimiterea în judecată a mai multor persoane printre care și I. L. C., la data faptelor director al Agenției Județene pentru Plăți și Inspecție Socială Giurgiu, din municipiul Giurgiu și președinte al Comisiei Județene Giurgiu de Autorizare a Furnizorilor de Formare Profesională a Adulților (comunicat nr. 782 din 9 iunie 2016).

În legătură cu toate dosarele penale menționate mai sus, această etapă a procesului penal reprezintă, conform Codului de procedură penală, finalizarea anchetei penale și trimiterea rechizitoriului la instanță, spre judecare, situație care nu poate în niciun fel să înfrângă principiul prezumției de nevinovăție.

:: sursa: www.pna.ro

Georgiana-Camelia Luciu



PLATINUM+
PLATINUM Signature       

PLATINUM  ACADEMIC

GOLD                                

VIDEO STANDARD
Aflaţi mai mult despre , ,

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. Vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici.
JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului.

Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!












Încurajăm utilizarea RNPM - Registrul Naţional de Publicitate Mobiliară

Securitatea electronică este importantă pentru avocaţi
 Mesaj de conştientizare susţinut de FORTINET
JURIDICE utilizează şi recomandă SmartBill

Lex Discipulo Laus

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.