ICCJ. Contestarea actelor de control emise ca urmare a constatării unor nereguli în utilizarea fondurilor europene
14 septembrie 2016 | Corina CIOROABĂ

Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a hotărât că, în conformitate cu prevederile art. 46 alin. (1) şi ale art. 47 alin. (1) din O.U.G. nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea şi sancţionarea neregulilor apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora, împotriva titlului de creanţă, reprezentat de Nota de constatare a neregulilor şi de stabilire a corecţiilor financiare, se poate formula contestaţie administrativă în termen de maximum 30 de zile de la comunicare, iar potrivit art. 51 alin. (2) din același act normativ, decizia pronunţată în soluţionarea contestaţiei poate fi atacată de către contestator la instanţa judecătorească de contencios administrativ competentă, în conformitate cu prevederile Legii nr. 554/2004. Prin urmare, în temeiul dispoziţiilor legale menţionate şi ale art. 8 din Legea nr. 554/2004, poate forma obiectul acţiunii în contencios administrativ, decizia pronunţată în soluţionarea contestaţiei administrative formulate împotriva Notei de constatare a neregulilor şi de stabilire a corecţiilor financiare, iar nu, în mod direct, acest act administrativ fiscal. (Decizia nr. 685 din 18 februarie 2015 pronunţată în recurs de Secţia de contencios administrativ și fiscal a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie având ca obiect anulare Notă de constatare a neregulilor şi de stabilire a corecţiilor financiare)