Secţiuni » Secţiuni speciale
Asigurări pentru avocaţiCariere juridiceCărţi juridiceConferinţe juridiceDezbateri juridiceEvenimente juridiceGrile juridiceLawyers WeekProfesionişti
BarouriInternaţionalJurisprudenţă inedită CITRLegal DaysLifeNotariatReviste juridiceSistemul judiciarUniversitaria
Sistemul judiciar
Official partners: Consiliul Superior al Magistraturii, Ministerul Public şi Direcţia Naţională Anticorupţie
JURIDICE
Print Friendly, PDF & Email

Curtea de Apel Ploiești ref. întâlnirea președinților, vicepreședinților și managerilor economici ai curților de apel cu reprezentanții ICCJ, ai CSM și ai MJ
30.09.2016 | Noemi PETRA

Vineri, 30 septembrie 2016, Curtea de Apel Ploiești a făcut publică agenda întâlnirii preşedinţilor şi vicepreşedinţilor curţilor de apel cu reprezentanţii Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, ai Consiliului Superior al Magistraturii şi ai Ministerului Justiţiei, potrivit unui comunicat al Curții de Apel Ploiești, semnat de jud. Cristina Georgescu – Purtător de cuvânt.

În intervalul 29-30 septembrie 2016, Curtea de Apel Ploieşti a organizat la Sinaia, întâlnirea președinților, vicepreședinților și managerilor economici ai curților de apel cu reprezentanții Înaltei Curți de Casație și Justiție, ai Consiliului Superior al Magistraturii și ai Ministerului Justiției.

La acest eveniment au participat din partea Ministerului Justiţiei, Ministrul Raluca Prună și secretarul de stat, judecător Florin Moţiu, din partea Consiliului Superior al Magistraturii au participat: preşedintele Consiliului Superior al Magistraturii, judecător Mircea Aron, membrii aleşi ai Consiliului Superior al Magistraturii: judecător Alina Nicoleta Ghica, judecător dr. Adrian Bordea, judecător Nicolae Horațius Dumbravă, judecător Alexandru Şerban, Direcția legislație și documentare, Nicolae Constantin și consilierul juridic, Diana Gavriliță.

Din partea Inspecţiei Judiciare au participat inspector şef, judecător Lucian Netejoru, şi Mihai Dragoş Mihail, director al Direcţiei de inspecţie judiciară pentru judecători, precum și președinți și vicepreședinți ai curților de apel și manageri economici ai acestor instanțe.

Agenda întâlnirii preşedinţilor şi vicepreşedinţilor curţilor de apel cu reprezentanţii Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, ai Consiliului Superior al Magistraturii şi ai Ministerului Justiţiei a cuprins, în principal, următoarele puncte importante pentru organizarea şi funcţionarea sistemului judiciar:
– Analizarea dispoziţiilor legale privind numirea în funcţii de conducere a judecătorilor din perspectiva recomandărilor cuprinse în Raportul Comisiei către Parlamentul European şi Consiliu privind progresele României în cadrul MCV, publicat la data de 27 ianuarie 2016.
– Analizarea propunerilor de modificare a prevederilor Legii nr. 303/2004 şi nr. 317/2004 referitoare la modificarea procedurilor de promovare a judecătorilor la ICCJ.
– Înlăturarea inechităţilor în ceea ce priveşte salarizarea în sistemul judiciar. Efectele adoptării OUG nr. 20/2016 şi OUG nr. 43/2016. Necesitatea adoptării unei legislaţii de salarizare specifică doar sistemului judiciar.
– Starea infrastructurii imobilelor instanţelor. Dificultăţi întâmpinate de ordonatorii de credite în realizarea lucrărilor de investiţii derulate la obiective din cadrul sistemului judiciar.
– Integritatea sistemului judiciar. Instituţia consilierului de etică la nivelul tribunalelor şi curţilor de apel. Dificultăţi privind punerea în aplicare a Hotărârii Secţiei pentru judecători nr. 434/2016.
– Starea infrastructurii IT şi a implementării ECRIS V. Necesitatea adoptării unei reglementări secundare privind condiţiile şi modul de acces al reprezentanţilor Ministerului Public şi al altor instituţii din cadrul sistemului judiciar (SNG, INM) la Ecris-ul instanţelor. Comunicarea actelor de procedură prin mijloace electronice şi posibilitatea acordării accesului justiţiabililor la dosarul în format electronic.
–  Activitatea instanţelor prin prisma indicatorilor de eficienţă şi eficacitate.
– Necesitatea reevaluării schemelor de personal auxiliar de specialitate, inclusiv prin prisma degrevării judecătorilor de unele activităţi administrative şi trecerea acestor atribuţii în competenţa grefierilor cu studii superioare.
– Pregătirea instanţelor pentru intrarea în vigoare la data de 1.01.2017 a dispoziţiilor privind dezbaterea fondului în camera de consiliu. Pregătirea instanţelor pentru intrarea în vigoare a Legii nr. 151/2015 privind insolvenţa persoanei fizice.
– Formarea profesională continuă la nivel descentralizat. Stabilirea unei modalităţi eficiente de comunicare între SNG şi instanţele judecătoreşti, sub aspectul diseminării referatelor de practică neunitară şi a deciziilor de sancţionare a personalului auxiliar de specialitate.

Agenda întâlnirii managerilor economici ai curţilor de apel cu reprezentanţii  Ministerului Justiţiei a cuprins, în principal, următoarele puncte importante pentru organizarea şi funcţionarea sistemului judiciar:
– Analiza execuţiei bugetare la data de 31 august 2016 (cheltuieli de personal, bunuri şi servicii, cheltuieli de investiţii);
– Aspecte procedurale legate de modul de stabilire şi fundamentare a necesarului suplimentar de credite cu ocazia celei de a doua rectificări bugetare;
– Stadiul realizării obiectivelor de investiţii publice al Ministerului Justiţiei şi analiza propunerilor de realocare a fondurilor pe priorităţi.
– Necesitatea și oportunitatea modificării și completării Ordinului nr. 2720/C/27.09.2004 al ministrului justiției pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea şi desfăşurarea concursului pentru ocuparea funcţiei vacante de manager economic şi a celorlalte posturi vacante de personal din cadrul departamentelor economico-financiare şi administrative ale curţilor de apel şi tribunalelor.
– Aplicarea unitară a dispozițiilor legale în vigoare în domeniul salarizării tuturor categoriilor de personal din cadrul instanțelor judecătorești (judecători, personal auxiliar de specialitate, personal conex, funcționari publici și personal contractual).
– Simplificarea procedurii de aprobare a modificărilor de posturi pentru personalul auxiliar de specialitate, personal conex, funcționari publici și personal contractual. Aplicarea articolului 135, alin. (1) din Legea nr. 304/2004 republicată privind organizarea judiciară cu modificările şi completările ulterioare;
– Aspecte procedurale legate de modul de stabilire şi fundamentare a necesarului de credite cu ocazia elaborării proiectului de buget pe anul 2017 şi a estimărilor pentru perioada 2018 – 2020, în conformitate cu cerinţele impuse de Legea finanţelor publice nr. 500/2002 şi Legea responsabilităţii fiscale nr. 69/2010.
– Analiza recomandărilor Curții de Conturi ca urmare a derulării misiunii de audit la Ministerul Justiției.
– Calculul şi plata hotărârilor judecătoreşti devenite executorii până la 31 decembrie 2015 având ca obiect acordarea de daune – interese moratorii sub forma dobânzii legale pentru plata eşalonată a sumelor prevăzute de titluri executorii având ca obiect acordarea unor drepturi salariale personalului din sectorul bugetar: regimul fiscal.
– Asigurarea tehnicii de calcul necesare desfăşurării activităţii în condiţii optime de lucru şi timp rezonabil, având în vedere starea de uzură a tehnicii de calcul din dotarea instanţelor judecătoreşti;
– Dotarea parcului auto cu autoturisme unde cele existente nu mai asigură siguranţa în trafic.
– Analiza dispozițiilor legale în vigoare referitoare la decontarea cheltuielilor de cazare;
– Analiza dispoziţiilor legale în vigoare referitoare la decontarea medicamentelor.
– Modalităţi de rezolvare a spaţiilor pentru arhivarea dosarelor justiţiabililor.


Aflaţi mai mult despre , , , ,

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!







JURIDICE.ro utilizează şi recomandă SmartBill
JURIDICE GOLD pentru studenţi foarte buni, free
Newsletter JURIDICE.ro
Youtube JURIDICE.ro
Instagram JURIDICE.ro
Facebook JURIDICE.ro
LinkedIn JURIDICE.ro

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.