Dreptul securităţii sociale

Normele metodologice de aplicare a Legii privind sistemul asigurărilor pentru şomaj | Proiect


16.11.2016 | JURIDICE.ro
Secţiuni: Content, Dreptul securitatii sociale, Lege 9
JURIDICE - In Law We Trust

Luni, 14 noiembrie 2916, Ministerul Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice a lansat în dezbatere publică proiectul de HG pentru modificarea și completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 174/2002 și pentru modificarea și completarea Procedurilor privind accesul la măsurile pentru stimularea ocupării forţei de muncă, modalităţile de finanţare şi instrucţiunile de implementare a acestora, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 377/2002.

Documentul supus dezbaterii publice stabilește, potrivit unui comunicat al Ministerului Muncii dat publicității marți, 15 noiembrie 2016:
– documentele pe care trebuie să le depună persoanele aflate în evidența agențiilor teritoriale pentru ocuparea forţei de muncă, pentru acordarea primei de activare în valoare de 500 de lei;
– modalitatea de acordare a primei de activare în cazul încadrării într-o localitate din alt județ față de cel în care beneficiarul s-a aflat în evidența agenţiei teritoriale pentru ocuparea forţei de muncă, dacă acesta își stabilește noul domiciliul sau reședința în acel județ;
– obligația beneficiarilor primei de activare de a prezenta la agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă teritoriale la care sunt înregistraţi sau, după caz, la care le-a fost transferat dosarul, dovada emisă de angajator că sunt încadraţi.
– documentele pe care trebuie să le depună la agențiile teritoriale pentru ocuparea forţei de muncă persoanele care solicită acordarea primelor de mobilitate prevăzute de lege și detalierea condițiilor de acordare.
– modalitățile de acordare a primei de instalare.
– definirea situațiilor în care persoanele solicitante nu beneficiază de primele de mobilitateprevăzute în lege;
– condițiile pe care trebuie să le îndeplinească și a documentelor pe care trebuie săle depună persoanele de cetăţenie română care şi-au exercitat dreptul la liberă circulaţie alucrătorilor în spaţiul Uniunii Europene şi Spaţiul Economic European pentru a beneficia deprima de instalare;
– definirea situațiilor care nu constituie schimbare de domiciliu și a sintagmelor „localități”,„localități învecinate” și „revenirea la vechiul domiciliu”;
– modalitatea de a stabili distanța dintre localitatea de domiciliu sau reședință şi localitatea încare beneficiarul urmează să îşi desfăşoare activitatea, ca urmare a încadrării în muncă;
– documentele care trebuie depuse de angajatorii care încadrează în muncă șomeri de lungă durată și tineri NEET, în vederea încheierii convențiilor pentru acordarea subvențiilor prevăzute în lege;
– actualizarea categoriilor de persoane care pot beneficia de serviciile de informare și consiliere profesională;
– completarea serviciilor de informare și consiliere profesională cu două tipuri de servicii noi: profilarea şi încadrarea în nivelul de ocupabilitate: uşor ocupabil, mediu ocupabil, greu ocupabil şi foarte greu ocupabil, respectiv îndrumarea pe parcursul procesului de integrare socioprofesională la noul loc de muncă, potrivit prevederilor legii;
– modalitatea de realizare a profilării de către agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă, prin elaborarea unei Proceduri de profilare a persoanelor în căutarea unui loc de muncă înregistrate la agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă;
– clarificarea categoriilor de absolvenți care nu au dreptul să beneficieze de drepturile prevăzute de lege, respectiv cei care solicită acordarea acestora după expirarea termenelor prevăzute de lege;
– reglementarea situației în care unii șomerii care realizează venituri din activităţi autorizate potrivit legii şi a căror activitate a încetat anterior datei la care solicită acordarea indemnizaţiei de şomaj, vor beneficia de indemnizaţie de şomaj în condiţiile legii, indiferent de venitul realizat, dacă dovedesc încetarea legală a activităţii autorizate potrivit legii.

:: Proiectul
:: Anexa 1
:: Anexa 2A
:: Anexa 2B
:: Anexa 3
:: Anexa 4
:: Anexa 5
:: Anexa 6
:: Anexa 7
:: Anexa 8
:: Anexa 9
:: Anexa 10
:: Anexa 11
:: Nota de fundamentare

Cuvinte cheie: , , ,
Vă invităm să publicaţi şi dvs., chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Totuşi, vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa de e-mail redactie@juridice.ro!

JURIDICE.ro foloseşte şi recomandă My Justice

Autori JURIDICE.ro
Juristi
JURIDICE pentru studenti
JURIDICE NEXT









Subscribe
Notify of

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.

↑  Înapoi în partea de sus a paginii  ↑

Secţiuni        Selected     Noutăţi     Interviuri        Arii de practică        Articole     Jurisprudenţă     Legislaţie        Cariere     Evenimente     Profesionişti