Dreptul securităţii sociale

Normele metodologice de aplicare a Legii privind sistemul asigurărilor pentru şomaj | Proiect
16.11.2016 | JURIDICE.ro

JURIDICE - In Law We Trust

Luni, 14 noiembrie 2916, Ministerul Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice a lansat în dezbatere publică proiectul de HG pentru modificarea și completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 174/2002 și pentru modificarea și completarea Procedurilor privind accesul la măsurile pentru stimularea ocupării forţei de muncă, modalităţile de finanţare şi instrucţiunile de implementare a acestora, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 377/2002.

Documentul supus dezbaterii publice stabilește, potrivit unui comunicat al Ministerului Muncii dat publicității marți, 15 noiembrie 2016:
– documentele pe care trebuie să le depună persoanele aflate în evidența agențiilor teritoriale pentru ocuparea forţei de muncă, pentru acordarea primei de activare în valoare de 500 de lei;
– modalitatea de acordare a primei de activare în cazul încadrării într-o localitate din alt județ față de cel în care beneficiarul s-a aflat în evidența agenţiei teritoriale pentru ocuparea forţei de muncă, dacă acesta își stabilește noul domiciliul sau reședința în acel județ;
– obligația beneficiarilor primei de activare de a prezenta la agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă teritoriale la care sunt înregistraţi sau, după caz, la care le-a fost transferat dosarul, dovada emisă de angajator că sunt încadraţi.
– documentele pe care trebuie să le depună la agențiile teritoriale pentru ocuparea forţei de muncă persoanele care solicită acordarea primelor de mobilitate prevăzute de lege și detalierea condițiilor de acordare.
– modalitățile de acordare a primei de instalare.
– definirea situațiilor în care persoanele solicitante nu beneficiază de primele de mobilitateprevăzute în lege;
– condițiile pe care trebuie să le îndeplinească și a documentelor pe care trebuie săle depună persoanele de cetăţenie română care şi-au exercitat dreptul la liberă circulaţie alucrătorilor în spaţiul Uniunii Europene şi Spaţiul Economic European pentru a beneficia deprima de instalare;
– definirea situațiilor care nu constituie schimbare de domiciliu și a sintagmelor „localități”,„localități învecinate” și „revenirea la vechiul domiciliu”;
– modalitatea de a stabili distanța dintre localitatea de domiciliu sau reședință şi localitatea încare beneficiarul urmează să îşi desfăşoare activitatea, ca urmare a încadrării în muncă;
– documentele care trebuie depuse de angajatorii care încadrează în muncă șomeri de lungă durată și tineri NEET, în vederea încheierii convențiilor pentru acordarea subvențiilor prevăzute în lege;
– actualizarea categoriilor de persoane care pot beneficia de serviciile de informare și consiliere profesională;
– completarea serviciilor de informare și consiliere profesională cu două tipuri de servicii noi: profilarea şi încadrarea în nivelul de ocupabilitate: uşor ocupabil, mediu ocupabil, greu ocupabil şi foarte greu ocupabil, respectiv îndrumarea pe parcursul procesului de integrare socioprofesională la noul loc de muncă, potrivit prevederilor legii;
– modalitatea de realizare a profilării de către agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă, prin elaborarea unei Proceduri de profilare a persoanelor în căutarea unui loc de muncă înregistrate la agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă;
– clarificarea categoriilor de absolvenți care nu au dreptul să beneficieze de drepturile prevăzute de lege, respectiv cei care solicită acordarea acestora după expirarea termenelor prevăzute de lege;
– reglementarea situației în care unii șomerii care realizează venituri din activităţi autorizate potrivit legii şi a căror activitate a încetat anterior datei la care solicită acordarea indemnizaţiei de şomaj, vor beneficia de indemnizaţie de şomaj în condiţiile legii, indiferent de venitul realizat, dacă dovedesc încetarea legală a activităţii autorizate potrivit legii.

:: Proiectul
:: Anexa 1
:: Anexa 2A
:: Anexa 2B
:: Anexa 3
:: Anexa 4
:: Anexa 5
:: Anexa 6
:: Anexa 7
:: Anexa 8
:: Anexa 9
:: Anexa 10
:: Anexa 11
:: Nota de fundamentare

Secţiuni: Content, Dreptul securitatii sociale, Lege 9 | Toate secţiunile

Cuvinte cheie: , , ,
Vă invităm să publicaţi şi dvs., chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Totuşi, vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa de e-mail redactie@juridice.ro!

JURIDICE.ro foloseşte şi recomandă My Justice

JURIDICE CORPORATE
JURIDICE MEMBERSHIP
Juristi
JURIDICE pentru studenti









Subscribe
Notify of

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.

Secţiuni        Selected     Noutăţi     Interviuri        Arii de practică        Articole     Jurisprudenţă     Legislaţie        Cariere     Evenimente     Profesionişti
SERVICII JURIDICE.RO