Secţiuni » Arii de practică
BusinessAchiziţii publiceAfaceri transfrontaliereAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiCorporateComercialCyberlawEnergieFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăMedia & publicitatePiaţa de capitalProprietate intelectualăTelecomTransporturi
ProtectiveData protectionDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiProtecţia consumatorilorProtecţia mediului
LitigationArbitrajContencios administrativContravenţiiDrept penalMediereProcedură civilăRecuperare creanţe
Materii principale: CyberlawDreptul Uniunii EuropeneDrept constituţionalDrept civilProcedură civilăDrept penalDreptul muncii
Drept constituţional
DezbateriCărţiProfesionişti
 
PLATINUM+ PLATINUM Signature     

PLATINUM ACADEMIC
GOLD                       

VIDEO STANDARD
BASIC





CCR. Dispozițiile Legii privind procedura interpretării actelor normative, neconstituționale
08.02.2017 | JURIDICE.ro

Marți, 7 februarie 2017, Plenul Curții Constituționale, învestit în temeiul art. 146 lit. d) din Constituţia României şi al art. 29 din Legea nr. 47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale, a luat în dezbatere obiecția de neconstituționalitate a Legii privind procedura interpretării actelor normative, obiecție formulată de Guvernul României, potrivit unui comunicat al CCR.

În urma deliberărilor, Curtea Constituțională, cu unanimitate de voturi, a admis obiecția de neconstituționalitate și a constatat că dispozițiile Legii privind procedura interpretării actelor normative sunt neconstituționale.

Curtea a constatat, în esență, că dispozițiile Legii privind procedura interpretării actelor normative referitoare la:
– introducerea competenței autorităților administrative de a emite acte administrative normative interpretative,
– interpretarea oficială realizată de un organ de stat aparţinând puterii executive sau judecătoreşti,
– acordarea dreptului la inițiativă legislativă Avocatului Poporului în privința legilor interpretative,
– procedura de adoptare a legilor / ordonanțelor / ordonanțelor de urgență interpretative,
– reglementarea unor aspecte referitoare la competența Curții Constituționale sau la limitarea sferei actelor normative privitoare la care Președintele României poate solicita reexaminarea legii,

încalcă art. 1 alin. (5) privind principiul legalităţii şi cel al securităţii raporturilor juridice, art. 61 alin.(1) privind rolul Parlamentului, art. 64 alin. (1) privind regulamentul Camerelor, art. 65 privind ședințele Camerelor Parlamentului, art. 73 alin. (3) lit. t) coroborat cu art. 142 alin. (5) şi art. 146 lit. l) din Constituţie referitor la funcționarea Curții Constituționale potrivit legii sale organice, art. 74 privind inițiativa legislativă, art. 77 privind reexaminarea legii, art. 108 alin. (1) şi art. 115 privind actele de reglementare primară adoptate de Guvern în temeiul delegării legislative și art. 124 privind înfăptuirea justiției.


Aflaţi mai mult despre , ,

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!







JURIDICE utilizează şi recomandă SmartBill JURIDICE gratuit pentru studenţi

Securitatea electronică este importantă pentru avocaţi [Mesaj de conştientizare susţinut de FORTINET]


Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.