Convinge judecătorul (Învinge judecătorul? – explicaţie mai încolo) – un fel de recenzie a cărţii lui Adrian Toni Neacşu – (V)
16.02.2017 | Gheorghe MOROȘANU

Gheorghe Moroșanu

Gheorghe Moroșanu

Acest episod este o paranteză la cartea în discuţie/recenzie, dar având mare legătură cu tema noastră.

Eram la o mare judecătorie, în oraş de Curte de Apel, consilier juridic reprezentând în proces o firmă într-un litigiu comercial. Însoţit de fiica mea, de asemeni c.j.

Judecătoarea – o puştoaică, am studiat ulterior: era în meserie de un an şi jumătate. Atmosferă dură. Când mi-a venit rândul, m-a luat din prima cam aşa: Aveţi delegaţie la dosar? Eu am zis că nu ştiu, dar o pot depune acum. Dânsa nu a avut timp de răspunsul meu – a vânturat cele vreo 10 file ale dosarului, după care a ridicat privirea triumfătoare: Am ştiut eu că nu aveţi delegaţie.

Am depus delegaţia şi a început dezbaterea. Vorba vine, pentru că pârâtul nu era prezent, fiind vorba despre o firmă fantomă, cu datele schimbate de trei ori în doi ani. Venind vorba despre citarea prin publicitate (prin presă), eu, pur şi simplu, nu aflasem ce invenţie făcuseră deştepţii noilor coduri, adică să plătim un avocat, aşa-zis curator, pentru a face acea operaţiune, adică dacă o făceam noi îi încălcam nuş’ce drepturi. Nu am avut nici o reacţie nepotrivită, dar probabil se vedea ceva deosebit pe chipul meu, căci, la un moment dat, domnişoara Preşedintă mi-a zis aşa: Dar probabil că aţi mai fost într-o sală de judecată, nu?

Nu i-am spus că prima mea prezenţă într-o sală de judecată, cu toată emoţia şi tot respectul, a fost cu ceva ani înainte de ivirea pe lume a Domniei-Sale; că, între timp, am stat o grămadă de ani pe scaunul acum ocupat de Dânsa, ca judecător şi preşedinte de instanţă.

În banca a doua, fiica mea se frământa şi nu înţelegea cum de eu nu reacţionez de niciun fel la un asemenea tratament. I-am explicat după, şi chiar a înţeles. La ieşire, mi-a spus: Cartea lui Neacşu trebuia numită nu Convinge judecătorul, ci Învinge judecătorul. Recunosc aici paternitatea (maternitatea) acestui titlu în favoarea fiicei mele – mă voi recompensa eu cumva.

Explicaţia pentru cititori va veni în episodul următor, când vom reintra în forţă în cartea prietenului Adrian Toni Neacşu.

Judecător pensionar Gheorghe Moroșanu

Aflaţi mai mult despre , ,

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!

JURIDICE.ro utilizează şi recomandă SmartBill
JURIDICE GOLD pentru studenţi foarte buni, free