Secţiuni » Arii de practică » Business » Health & Pharma
Health & Pharma
CărţiProfesionişti

Asigurarea continuității asistenței medicale primare prin centrele de permanență


3 aprilie 2023 | JURIDICE.ro

UNBR Caut avocat
Servicii JURIDICE.ro

În Monitorul Oficial, Partea I nr. 268 din 30 martie 2023 a fost publicat Ordinul nr. 983/2023 pentru modificarea și completarea Normelor metodologice privind asigurarea continuității asistenței medicale primare prin centrele de permanență, aprobate prin Ordinul ministrului sănătății nr. 774/2023.

Intrare în vigoare: 30 martie 2023

***

În Monitorul Oficial, Partea I nr. 235 din 22 martie 2023 au fost publicate Normele metodologice privind asigurarea continuității asistenței medicale primare prin centrele de permanență, din 17.03.2023.

Asigurarea continuităţii asistenţei medicale primare în regim de gardă, în afara programului normal de lucru al cabinetelor de medicină de familie, se realizează prin intermediul centrelor de permanenţă.

Astfel, normele metodologice stabilesc:
– numărul minim de posturi de medici și asistenți medicali care pot constitui echipa unui centru de permanență;
– desfășurarea activității centrelor de permanență – doar în sedii fixe;
– emiterea deciziei de înființare a centrului de permanență de către direcțiile de sănătate publică în baza ordinului ministrului sănătății prin care se aprobă zona în care se înființează centrul de permanență;
– introducerea criteriilor de înființare și desființare a centrului de permanență;
– introducerea sancțiunilor în caz de nerespectare a programului de gardă / a normelor metodologice de funcționare;
– stabilirea medicului coordonator;
– zonele și criteriile propuse de direcțiile de sănătate publică în care se pot înființează centrele de permanență;
– includerea vaccinărilor împotrica COVID -19, precum și a testărilor față de virusul SARS-CoV-2 în cadrul serviciilor medicale care pot fi furnizate de către centrele de permanență;
– extinderea finanțării centrelor de permanență către consilile locale;
– efectuarea cursului de resuscitare cardio-pulmonară de către toți membrii centrului de permanență (medici și asistenți medicali);
– extinderea dotării minime obligatorii cu defibrilator automat, otoscop și oricare altă aparatură necesară în vederea desfășurării actului medical, conform competențelor profesionale;
– stabilirea numărului de centre de permanență în care un medic de familie poate efectua gărzi;
– stabilirea numărului maxim de gărzi care pot fi efectuate de către un medic în cadrul centrului de permanență;
– transmiterea rapoartelor de activitate,
– autorizarea sanitară a centrului de permanență prin autorizație în baza referatului de evaluare;
– extinderea serviciilor medicale oferite în cadrul centrului de permanență;
– stabilirea beneficiarilor serviciilor centrului de permanență, respectiv orice persoană care se adresează centrului de permanență pentru servicii medicale;
– posibilitatea efectuării controalelor în cadrul centrelor de permanență și de către personalul cu atribuții din cadrul Ministerului Sănătății și, respectiv din cadrul direcțiilor de sănătate publică, cu mențiunea faptului că, potrivit reglementărilor în vigoare, controalele în cadrul centrelor de permanență sunt prevăzute a se efectua doar de către comisii mixte formate din membrii din cadrul DSP și CAS;
– raportarea anuală către Ministerul Sănătății, de către DSP, a activității centrelor de permanență, a evaluării acestora, precum și a raportului privind controalele efectuate și măsurile adoptate ca urmare a acestora.

Intrare în vigoare: 22 martie 2023

Vă invităm să publicaţi şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Ne bucurăm să aducem gândurile dumneavoastră la cunoştinţa comunităţii juridice şi publicului larg. Apreciem generozitatea dumneavoastră de a împărtăşi idei valoroase. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord, publicarea pe JURIDICE.ro nu semnifică asumarea de către noi a mesajului transmis de autor. Totuşi, vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteţi citi aici. Pentru a publica pe JURIDICE.ro vă rugăm să luaţi în considerare Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa de e-mail redactie@juridice.ro!
JURIDICE.ro foloseşte şi recomandă My Justice.
Puteţi prelua gratuit în website-ul dumneavoastră fluxul de noutăţi JURIDICE.ro:
- Flux integral: www.juridice.ro/feed
- Flux secţiuni: www.juridice.ro/*url-sectiune*/feed
Pentru suport tehnic contactaţi-ne: tehnic@juridice.ro

Newsletter JURIDICE.ro


Social Media JURIDICE.ro



Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.


Secţiuni          Noutăţi     Interviuri     Comunicate profesionişti        Articole     Jurisprudenţă     Legislaţie         Arii de practică          Note de studiu     Studii