Achiziţii publiceAfaceri transfrontaliereArbitrajAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiContencios administrativContravenţiiCorporateCyberlawData protectionDrept civilDrept comercialDrept constituţionalDrept penalDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiDreptul UEEnergieExecutare silităFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăLITIGIIMedia & publicitateMedierePiaţa de capitalProcedură civilăProprietate intelectualăProtecţia consumatorilorProtecţia mediuluiTelecom
 
Health & Pharma
CărţiProfesionişti
Transmisiunile live, înregistrarile video şi transcripturile conferinţelor şi dezbaterilor JURIDICE.ro sunt accesibile pentru membri şi parteneri. Cheltuială deductibilă fiscal. Avocaţii din Baroul Bucureşti, Baroul Ilfov, Baroul Dolj şi Baroul Timiş beneficiază de 40% reducere. UNBR încurajează extinderea la nivelul tuturor barourilor. Executorii Camerei Executorilor Bucureşti şi membrii UNELM beneficiază de 20% reducere.
Print Friendly, PDF & Email

Cardul de sănătate va circula în paralel cu noua carte de identitate electronică

20.03.2017 | JURIDICE.ro

Duminică, 19 martie 2017, Radu Ţibichi, preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, a declarat referitor la cardul naţional de sănătate, că acesta va circula ani buni în paralel cu cartea electronică de identitate, înlocuirea acestuia urmând să se facă treptat, potrivit ziare.com.

Radu Ţibichi, preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate: „Cardul de sănătate nu va fi eliminat, este din nou un mesaj cu iz apocaliptic. Din anul 2006, de când avem Legea sănătăţii, Legea 95/2006, la capitolul Cardul de sănătate, Titlul IX, se explică înlocuirea cardului de sănătate odată cu apariţia noilor carţi de identitate. Aşadar, repet, prevederea este din 2006, nu este nicio bombă (…)

Noile cărţi de identitate, eliberate începând cu anul 2014, în mod etapizat, cu elemente de securitate adecvate (…) vor avea şi funcţionalitatea de card naţional de asigurări sociale de sănătate. În momentul eliberării către un cetăţean a unei cărţi de identitate  prevăzute mai sus, cardul naţional de asigurări sociale de sănătate îşi încetează valabilitatea.”

Radu Ţibichi a mai spus că cele două documente vor funcţiona în paralel ani buni.

Radu Ţibichi, preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate: „Actualul card naţional de sănătate este oricum valabil cinci ani şi din 2018 trebuie să fie retipărit, aşa că totul este într-o logică normală.”

Potrivit Proiectului de Lege care modifică şi completează acte normative care cuprind dispoziţii privind evidenţa persoanelor şi actele de identitate ale cetăţenilor români, cărţile de identitate vor fi schimbate cu cărţi electronice, care pot fi eliberate de la naştere, la solicitarea părinţilor, acestea urmând să aibă valabilitate doi ani, patru ani sau zece ani, în funcţie de vârsta titularului. Pe cartea electronică de identitate vor fi datele titularului care sunt şi acum în actul de identitate, precum şi date biometrice, respectiv imaginea facială şi amprentele de la două degete.

Potrivit proiectului de lege, cartea electronica de identitate permite titularului autentificarea în sistemul informatic al asigurărilor sociale de sănătate, pentru a beneficia de servicii medicale. Cartea electronică de identitate va asigura şi funcţionalitatea cardului de sănătate, care nu va mai fi folosit de la momentul eliberării noului document de identitate.

Persoanele care, din motive religioase sau de conştiinţă, refuză cartea electronică de identitate, vor putea obţine o carte de identitate simplă.

Prin proiectul de lege se introduce, pentru prima dată, posibilitatea eliberării unei cărţi de identitate simplă sau cărţi electronice de identitate înainte de împlinirea vârstei de 14 ani, la solicitarea unuia dintre părinţi. Astfel, vor putea fi eliberate cărţi de identitate:
a) cu valabilitate de 2 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 0 și 14 ani;
b) cu valabilitate de 4 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 14 şi 18 ani;
c) cu valabilitate de 10 ani, după împlinirea vârstei de 18 ani.

Cartea electronică de identitate va conţine date în format tipărit sau în format inscripţionat prin tehnici speciale, date în format electronic, precum şi elemente de particularizare şi de siguranţă.

În format electronic vor fi înscrise:
a) datele din formatul tipărit (numele şi prenumele titularului, sexul, cetăţenia, data şi locul naşterii titularului, semnătura olografă a titularului, imaginea facială, C.N.P.-ul, adresa de domiciliu), cu excepţia semnăturii olografe a titularului;
b) prenumele părinţilor titularului;
c) un certificat şi, după caz, certificate calificate, astfel cum acestea sunt definite de Legea nr. 455/2001;
d) datele biometrice ale titularului, constând în imaginea facială şi, după caz, imaginile impresiunilor papilare a două degete.

Punerea în circulaţie a cărţii electronice de identitate şi a cărţii de identitate simple va fi realizată eşalonat, în termen de maximum 18 luni de la data emiterii primei cărţi electronice de identitate sau a primei cărţi de identitate simple, pe măsura asigurării serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor cu suportul tehnic necesar.

Folosirea cardului naţional de sănătate este obligatorie din 1 septembrie 2015, fără prezentarea acestuia la medicul de familie sau la spital neputând fi acordate servicii medicale sau medicamente decât pentru cazurile de urgenţă.


Aflaţi mai mult despre , , ,

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important
Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile publicate sub numele real care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.