Secţiuni » Arii de practică » Business » Fiscalitate
Fiscalitate
DezbateriCărţiProfesionişti

PwC: Jumătate dintre decidenţii din cadrul companiilor vor ca auditul intern să joace un rol mai important în organizaţii
20.04.2017 | JURIDICE.ro

Secţiuni: Content, Fiscalitate, Selected
JURIDICE - In Law We Trust

 Cea de-a 13-a ediţie a studiului anual PwC State of the Internal Audit Profession arată că jumătate dintre respondenţi[1] au nevoie ca funcţia de audit intern să joace un rol mai important în cadrul organizaţiilor, pentru că acest departament poate ajuta la gestionarea unor evenimente neplanificate sau imprevizibile  – turbulenţe ale pieței.

Mircea Bogza, Risk Assurance Practice Leader, PwC Europa de Sud-Est: „Organizațiile se confruntă în continuare cu riscuri tot complexe, care pot avea un impact semnificativ asupra derulării activităţilor companiilor. Decidenţii din companii se așteaptă ca funcția de audit intern să-i ajute să navigheze în acest context de business plin de incertitudini.

Într-o lume într-o continuă schimbare, liderii de audit intern trebuie să realizeze transformări de impact în cadrul organizaţiilor şi să-şi demonstreze capacitatea de adaptare. Ei trebuie să fie pregătiți în mod deosebit pentru a gestiona riscurile în arii precum schimbările de legislatie, securitatea cibernetică și schimbările în comportamentul de consum – aceștia fiind factorii care ar putea avea cel mai puternic impact asupra mediului de afaceri în următorii trei ani.”

Studiul s-a bazat pe răspunsurile a peste 1.900 de respondenți din organizații din 41 de țări[2]. 18% dintre aceștia au declarat că funcțiile de audit intern joacă un rol important în pregătirea companiilor lor să anticipeze și să răspundă în cazul unor potențiale perturbări ale activității – aceștia reprezintă o subcategorie de organizaţii pe care le-am denumit ca fiind cele având „departamente agile de audit intern (AI)”[3]. Aproape nouă din zece factori de decizie care au în subordine departamente agile de AI sunt de părere că auditul intern aduce o valoare adăugată semnificativă.

Studiul a descoperit două trăsături cheie ale departamentelor agile de audit intern care le permit să facă faţă în medii disruptive – gradul de pregătire și capacitatea de adaptare.

Gradul de pregătire

Departamentele agile de AI sunt orientate către viitor și capabile să identifice factori perturbatori într-o fază incipientă şi nevoile corespunzătoare ale organizației. Acestea colaborează cu alte linii de apărare într-un mod unitar și integrat și iau decizii împreună cu alte părți interesate din organizație. Pentru a îmbunătăţi gradul de pregătire, auditorii interni ar trebui să:

integreze posibilitatea apariţiei unor modificări în planificarea şi evaluarea riscurilor: 84% dintre cei cu funcții agile de AI țin cont de potențialele perturbări și includ această posibilitate ca parte a dezvoltării planului de audit;
colaboreze în mod eficient cu alte linii de apărare din cadrul companiei: 76% dintre cei cu funcții agile de AI colaborează într-un mod coerent cu cei cu funcții de gestionare a riscurilor și de asigurare a conformității pentru a face față posibilelor perturbări;
investească şi să dezvolte IQ-ul tehnic al afacerii: 73% dintre cei cu funcții agile de AI integrează tehnologii avansate în funcția de audit intern și încurajează dezvoltarea tehnologiilor de analiză.

Capacitatea de adaptare

Flexibilitatea este un element cheie al departamentelor de audit intern agile – procesele trebuie să asigure transformarea în etapele de dezvoltare a planului de audit intern, planificare a auditului, munca de teren și de raportare. Aceștia ar trebui să utilizeze, de asemenea, scheme de personal inovatoare, în funcție de nevoile organizației și să reorganizeze sau să redirecționeze specialiştii în mod recurent în funcție de perturbările care au loc. Pentru a se putea adapta, auditorii interni trebuie să:
creeze procese şi mecanisme de raportare mai flexibile: 73% dintre cei cu funcții agile de AI implementează schimbări mai des și evaluează riscul în ritmul impus de mediul de afaceri;
impulsioneze utilizarea analizelor de date și noilor tehnologii: 47% dintre cei cu funcții agile de AI utilizează frecvent tehnologii de analiză a datelor pentru a monitoriza continuu tendințele și impactul potențial al modificărilor din business;
implementeze modele de management al resurselor umane flexibile: 74% dintre cei cu funcții agile de AI redirecționează/reorganizează resursele în funcție de nevoi pentru a ajuta organizația să gestioneze sau să răspundă la modificări ale piețe.

 Mircea Bogza: „Pentru a dezvolta o funcție de audit intern performantă este nevoie de o schimbare de percepție asupra rolului acesteia – ce face şi pe ce se concentrează. O soluție ar fi implementarea unor evaluări  mai frecvente ale riscurilor, pro-activa, tocmai pentru putea anticipa efectul schimbărilor din mediul de business. Având o viziune inovatoare asupra potențialului funcției de audit intern , aceasta poate furniza valoarea pe care părțile interesate o așteaptă și de care au nevoie.”

Raportul complet poate fi descărcat aici.

Despre serviciile PwC de gestionare a riscurilor

PwC consideră că riscurile majore sunt rareori limitate la anumite arii din cadrul unei organizații. Mai degrabă, cele mai multe riscuri au un impact semnificativ asupra întregii organizații. Ca urmare, serviciile PwC de gestionare a riscurilor au o abordare holistică, care ajută la protejarea afacerii, la facilitarea procesului de luare a deciziilor strategice și la sporirea eficienței. Această abordare este completată de cunoștințe tehnice solide şi de o expertiza specifică a profesioniștilor PwC. Rezultatul final reprezintă o soluție împotriva riscurilor adaptată la nevoile unice ale organizației.

Despre PwC

Misiunea PwC este de a construi încredere în cadrul societăţii şi de a contribui la rezolvarea unor probleme importante. Firmele din reţeaua PwC ajută oamenii şi organizaţiile să creeze valoarea adăugată de care au nevoie. Suntem o reţea de firme prezentă în 157 de ţări cu mai mult de 223.000 de profesionişti ce oferă servicii de calitate în domeniul auditului, consultanţei fiscale şi consultanţei pentru afaceri.


[1] Respondenţii includ directori de audit intern şi alţi factori de decizie din cadrul comitetelor de audit şi a consiliilor de administraţie precum directori generali, directori financiari, directori ai departamentelor de management al riscului, directori ai departamentelor de conformitate (compliance).
[2] Ţările care au participat la acest sondaj sunt: Argentina, Australia, Austria, Belgia, Brazilia, Canada, Chile, China/Hong Kong, Cipru, Republica Cehă, Danemarca, Elveţia, Finlanda, Franţa, Germania, Grecia, Ungaria, India, Irlanda, Italia, Japonia, Kenya, Luxemburg, Mexic, Namibia, Olanda, Noua Zealandă, Nigeria, Norvegia, Polonia, Portugalia, Rusia, Africa de Sud, Spania, Suedia, Turcia, Ucraina, Emiratele Arabe Unite, Marea Britanie, Statele Unite ale Americii şi Venezuela.
[3] Această categorie a fost definită pe baza a două criterii: (1) companiile lor au obţinut valoare adăugată semnificativă din implicarea departamentelor de audit intern în momentele de turbulenţe, iar (2) companiile au definit valoarea auditului intern ca având o contribuţie mai mare decât implementarea cu eficienţă şi eficacitate a unui plan de audit.


Cuvinte cheie: , , , ,
Vă invităm să publicaţi şi dvs., chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Totuşi, vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa de e-mail redactie@juridice.ro!

JURIDICE.ro foloseşte şi recomandă My Justice

JURIDICE CORPORATE
JURIDICE MEMBERSHIP
Juristi
JURIDICE pentru studenti









Subscribe
Notify of

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.


Secţiuni        Selected     Noutăţi     Interviuri        Arii de practică        Articole     Jurisprudenţă     Legislaţie        Cariere     Evenimente     Profesionişti