Internaţional (Juridice din lumea largă)
Transmisiunile live, înregistrarile video şi transcripturile conferinţelor şi dezbaterilor JURIDICE.ro sunt accesibile pentru membri şi parteneri. Cheltuială deductibilă fiscal. Avocaţii din Baroul Bucureşti, Baroul Ilfov şi Baroul Dolj beneficiază de 40% reducere. UNBR încurajează extinderea la nivelul tuturor barourilor. Executorii Camerei Executorilor Bucureşti şi membrii UNELM beneficiază de 20% reducere.
JURIDICE
Print Friendly, PDF & Email

Ratificarea Acordului dintre România și Ucraina privind patrularea comună la frontiera de stat româno-ucraineană

21 aprilie 2017 | Cosmina SIMA

În Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 278 din 20 aprilie 2017 a fost publicată Legea nr. 71/2017 pentru ratificarea Acordului dintre Guvernul României şi Cabinetul de Miniştri al Ucrainei privind patrularea comună la frontiera de stat româno-ucraineană, semnat la 21 aprilie 2016 la Bucureşti.

Se ratifică Acordul dintre Guvernul României şi Cabinetul de Miniştri al Ucrainei privind patrularea comună la frontiera de stat româno-ucraineană, semnat la 21 aprilie 2016 la Bucureşti.

Acordul stabileşte condiţiile organizării de către autorităţile competente ale părţilor a patrulării comune la frontiera de stat româno-ucraineană (în continuare – patrulare comună) pe teritoriul statului uneia dintre părţi.

Autorităţile competente desemnate de către părţi pentru punerea în aplicare a prevederilor prezentului acord sunt:
– pentru partea română: Ministerul Afacerilor Interne, prin Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră;
– pentru partea ucraineană: Administraţia Serviciului Frontierei de Stat a Ucrainei.

Patrularea comună se efectuează în scopul realizării următoarelor obiective:
1) asigurarea controlului respectării regimului juridic al frontierei de stat comune în scopul prevenirii trecerii ilegale a frontierei de stat de către persoane, mijloace de transport şi mărfuri în afara punctelor de trecere a frontierei de stat;
2) prevenirea şi combaterea migraţiei ilegale şi a infracţiunilor conexe acesteia;
3) descoperirea şi reţinerea persoanelor care au trecut sau au încercat să treacă frontiera de stat ilegal, a celor implicate în racolarea, îndrumarea sau călăuzirea uneia sau mai multor persoane în scopul trecerii frauduloase a frontierei de stat, precum şi organizarea acestor activităţi;
4) verificarea persoanelor şi a mijloacelor de transport care se află în zona de competenţă, în scopul prevenirii şi combaterii trecerii ilegale peste frontieră de stat a bunurilor sau mărfurilor în afara punctelor de trecere a frontierei de stat, precum şi a obiectelor, bunurilor şi substanţelor interzise sau a căror trecere este restricţionată de legislaţia statelor părţilor;
5) supravegherea în teren a zonelor care pot fi utilizate pentru trecerea ilegală a frontierei de stat;
6) schimb de experienţă în domeniul asigurării supravegherii frontierei de stat.

Cosmina Sima


Aflaţi mai mult despre , , , , , ,

Lasă un răspuns

Important
Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile publicate sub numele real care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.