Internaţional (Juridice din lumea largă)
JURIDICE
Print Friendly, PDF & Email

Ratificarea Acordului dintre România și Ucraina privind patrularea comună la frontiera de stat româno-ucraineană

21 aprilie 2017 | Cosmina SIMA

Drept comercial
Gratuit pentru membri

În Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 278 din 20 aprilie 2017 a fost publicată Legea nr. 71/2017 pentru ratificarea Acordului dintre Guvernul României şi Cabinetul de Miniştri al Ucrainei privind patrularea comună la frontiera de stat româno-ucraineană, semnat la 21 aprilie 2016 la Bucureşti.

Se ratifică Acordul dintre Guvernul României şi Cabinetul de Miniştri al Ucrainei privind patrularea comună la frontiera de stat româno-ucraineană, semnat la 21 aprilie 2016 la Bucureşti.

Acordul stabileşte condiţiile organizării de către autorităţile competente ale părţilor a patrulării comune la frontiera de stat româno-ucraineană (în continuare – patrulare comună) pe teritoriul statului uneia dintre părţi.

Autorităţile competente desemnate de către părţi pentru punerea în aplicare a prevederilor prezentului acord sunt:
– pentru partea română: Ministerul Afacerilor Interne, prin Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră;
– pentru partea ucraineană: Administraţia Serviciului Frontierei de Stat a Ucrainei.

Patrularea comună se efectuează în scopul realizării următoarelor obiective:
1) asigurarea controlului respectării regimului juridic al frontierei de stat comune în scopul prevenirii trecerii ilegale a frontierei de stat de către persoane, mijloace de transport şi mărfuri în afara punctelor de trecere a frontierei de stat;
2) prevenirea şi combaterea migraţiei ilegale şi a infracţiunilor conexe acesteia;
3) descoperirea şi reţinerea persoanelor care au trecut sau au încercat să treacă frontiera de stat ilegal, a celor implicate în racolarea, îndrumarea sau călăuzirea uneia sau mai multor persoane în scopul trecerii frauduloase a frontierei de stat, precum şi organizarea acestor activităţi;
4) verificarea persoanelor şi a mijloacelor de transport care se află în zona de competenţă, în scopul prevenirii şi combaterii trecerii ilegale peste frontieră de stat a bunurilor sau mărfurilor în afara punctelor de trecere a frontierei de stat, precum şi a obiectelor, bunurilor şi substanţelor interzise sau a căror trecere este restricţionată de legislaţia statelor părţilor;
5) supravegherea în teren a zonelor care pot fi utilizate pentru trecerea ilegală a frontierei de stat;
6) schimb de experienţă în domeniul asigurării supravegherii frontierei de stat.

Cosmina Sima


Aflaţi mai mult despre , , , , , ,

Lasă un răspuns

Important
Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile publicate sub numele real care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.