Modificări privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Turismului
10 mai 2017 | Cosmina SIMA
În Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 334 din data de 8 mai 2017 a fost publicată Hotărârea nr. 292/2017 pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 24/2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Turismului.
Printre modificările aduse, enunțăm:
– art. 2 alin. (1) lit. e): Ministerul Turismului îndeplineşte următoarele funcţii: e) de autoritate de stat:
1. prin care se asigură urmărirea şi controlul aplicării unitare şi respectării reglementărilor legale în domeniul său de activitate;
2. prin care se realizează controlul asupra unităţilor aflate sub autoritatea sa, în vederea asigurării respectării prevederilor legale.
– art. 3 alin. (1): În realizarea funcţiilor sale, Ministerul Turismului exercită, în domeniile sale de activitate, următoarele atribuţii generale, în conformitate cu reglementările în vigoare: 11. asigură transpunerea şi creează cadrul normativ pentru aplicarea directă a legislaţiei Uniunii Europene, implementează şi monitorizează aplicarea legislaţiei comunitare şi elaborează ghiduri pentru aplicarea legislaţiei Uniunii Europene, în domeniul coordonat;
111. asigură participarea şi elaborează poziţiile României în procesul de negociere şi adoptare a iniţiativelor la nivel european, în domeniul său de activitate, potrivit prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 34/2017 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului naţional de gestionare a afacerilor europene în vederea participării României la procesul decizional al instituţiilor Uniunii Europene;
112. coordonează implementarea Directivei 2006/123/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 12 decembrie 2006 privind serviciile în cadrul pieţei interne, respectiv a aspectelor referitoare la piaţa unică a serviciilor în domeniul său de activitate, în raport cu demersurile derulate de către Comisia Europeană.
– art. 7 alin. (3) și (4): (3) Numărul maxim de posturi aprobat pentru aparatul propriu al Ministerului Turismului este de 183 de posturi finanţate de la bugetul de stat, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetelor demnitarilor.
(4) În cadrul Ministerului Turismului şi cu încadrarea în numărul maxim de posturi aprobat conform alin. (3), funcţionează reprezentanţe şi unităţi teritoriale cu sediul în ţară, structuri fără personalitate juridică, a căror înfiinţare şi ale căror atribuţii se stabilesc prin ordin al ministrului turismului. Activitatea reprezentanţelor şi unităţilor teritoriale se poate desfăşura în spaţii închiriate în condiţiile legii, cu suportarea cheltuielilor de către Ministerul Turismului.
Încadrarea în numărul maxim de posturi şi în noua structură organizatorică se realizează în termenele şi cu procedura aplicabile fiecărei categorii de personal, în termen de minimum 30 de zile şi maximum 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, prin ordin al ministrului turismului.
Încetarea activităţii reprezentanţelor de promovare turistică cu sediul în străinătate se realizează în termen de maximum 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
- Flux integral: www.juridice.ro/feed
- Flux secţiuni: www.juridice.ro/*url-sectiune*/feed
Pentru suport tehnic contactaţi-ne: tehnic@juridice.ro