Dreptul Uniunii EuropeneDrept constituţionalDrept civilCyberlaw
BusinessAchiziţii publiceAfaceri transfrontaliereAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiCorporateComercialEnergieFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăMedia & publicitatePiaţa de capitalProprietate intelectualăTelecom
ProtectiveData protectionDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiProtecţia consumatorilorProtecţia mediului
LitigationArbitrajContencios administrativContravenţiiDrept penalMediereProcedură civilăRecuperare creanţe
 
Achiziţii publice
DezbateriCărţiProfesionişti
BONDOC & ASOCIATII
 
Print Friendly, PDF & Email

ANAP. Instrucțiune ref. cerințele privind experiența similară în materia achizițiilor publice
04.05.2017 | JURIDICE.ro


Miercuri, 3 mai 2017, Agenția Națională pentru Achiziții Publice a informat că  joi, 27 aprilie 2017, a fost publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 300, Instrucțiunea nr. 2/2017 a președintelui ANAP în aplicarea prevederilor art. 178 și a art. 179 lit. a) și b) din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, respectiv a art. 191 şi a art. 192 lit.a) și b) din Legea nr. 99/2016 privind achiziţiile sectoriale, potrivit unui comunicat al ANAP.

Instrucțiunea cuprinde îndrumări cu privire la modalitatea în care pot fi stabilite și utilizate cerințe privind experienţa similară de către autorităţile/entitățile contractante precum şi modalitatea de îndeplinire a acestor cerinţe de către operatorii economici.

La redactarea instrucțiunii au fost avute în vedere unele elemente de noutate cuprinse în reglementarea națională, prevederi ale directivelor europene în materia achizițiilor publice și interpretări ale Curții de Justiție a Uniunii Europene cu privire la principiul proporționalității, respectiv „impunerea ca actele instituţiilor să nu depăşească limitele a ceea ce este adecvat şi necesar în scopul realizării obiectivelor urmărite, înţelegându-se că, în măsura în care este posibilă o alegere între mai multe măsuri adecvate, trebuie să se recurgă la cea mai puţin constrângătoare, iar inconvenienţele cauzate nu trebuie să fie disproporţionate în raport cu scopurile urmărite[1].”

Totodată, s-a urmărit asigurarea coerenței și consecvenței interpretărilor redate de specialiștii ANAP în cuprinsul Instrucțiunii nr. 2/2016 cu privire la stabilirea cerințelor minime referitoare la experiența similară a operatorilor economici în furnizarea de produse/prestarea de servicii/execuția de lucrări, emisă în aplicarea cadrului legislativ precedent.

Bogdan Pușcaș, președintele ANAP: „Conceptul de experiența similară a fost preluat și în actuala legislație a achizițiilor publice, rămânând astfel unul dintre cele mai importante criterii de calificare al operatorilor economici care sunt interesați de accesul la procedurile de atribuire. În actuala instrucțiune am păstrat cadrul și elementele prevăzute de Instrucțiunea nr. 2/2016 care au făcut obiectul unei largi consultări cu factorii interesați, introducând aspectele aduse de noile directive europene. Mai mult, noua legislație aduce o notă de flexibilitate în ceea ce privește stabilirea și/sau formularea cerințelor, dar și clarificări cu privire la aspecte practice, cum ar fi: modalitatea de stabilire a plafonului asociat cerinței în funcție de complexitatea obiectului achiziționat; îmbunătățirea nivelului de competiție prin extinderea perioadelor la 3 ani în cazul achizițiilor de bunuri/servicii, respectiv la 5 ani în cazul celor de lucrări în care trebuie să se încadreze contractele prezentate de candidați/ofertanți drept experiență similară; consilierea autorităților contractante cu privire la modul în care trebuie formulată o asemenea cerință astfel încât să fie adecvată naturii contractului, inclusiv în cazuri particulare cum ar fi contractul de lucrări care include proiectarea și execuția acestora.” 

:: Instrucțiunea nr. 2/2017


[1] Hotărârea CJUE din 5 mai 1998, Naţional Farmers’ Union şi alţii, C 157/96, Rec., p. I 2211, pct. 60, citat în pct. 57 din Hotărârea Tribunalului din 10 decembrie 2009, Cauza T-195/08, Antwerspe Bouwwerken NV

Newsletter JURIDICE.ro
Youtube JURIDICE.ro
Instagram JURIDICE.ro
Facebook JURIDICE.ro
LinkedIn JURIDICE.ro

Aflaţi mai mult despre , , ,
JURIDICE.ro utilizează şi recomandă SmartBill pentru facturare.

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.

CariereEvenimenteProfesioniştiRLWCorporate