Curtea de Apel Bucureşti. Obligaţiile consilierului juridic în cazul unui proces cu angajatorul său
20.05.2017 | Alina MATEI

Curtea de Apel Bucureşti a hotărât că fapta reclamantului-apelant (consilier juridic al pârâtei-intimate) care a primit sub semnătură, în cadrul corespondenţei, şi acte procedurale emise de instanță în cadrul unui litigiu în care avea calitatea de reclamant în contradictoriu cu angajatorul său, nu reprezintă o încălcare a obligațiilor născute în sarcina sa în temeiul prevederilor indicate de angajator (Regulamentul intern, contractul individual de muncă, fişa postului, disciplina muncii), fără a realiza conţinutul abaterii disciplinare în cauză. Instanţa a reţinut că angajatorul nu a probat (deşi acestuia îi revenea sarcina probei conform art. 272 Codul muncii) că:
– reclamantul-apelant ar fi avut ca obligație de serviciu pe aceea de a semna de primirea corespondenței
– reclamantul-apelant cunoştea conţinutul corespondenței pentru care a semnat de primire
– reclamantul-apelant avea obligaţia de informare a șefului ierarhic superior despre corespondența pentru care a semnat de primire
– reclamantul-apelant i-a ascuns angajatorului conţinutul corespondenţei în litigiul dintre ei.
În consecinţă, instanţa a anulat decizia de sancţionare disciplinară de reducere a salariului pe o perioadă de 3 luni. (Decizia nr. 129 din data de 13 ianuarie 2017 pronunţată în apel de Secţia a VII a pentru Cauze privind conflicte de muncă şi asigurări sociale a Curţii de Apel Bucureşti având ca obiect anulare decizie de sancţionare)
* La această speţă a făcut referire prof. univ. dr. Magda Volonciu la Conferinţa Ion Traian Ştefănescu – Probleme dificile de dreptul muncii, Ed. 6, Răspunderea disciplinară
Avocat partener Alina Matei
SĂVESCU & ASOCIAŢII