Secţiuni » Arii de practică
BusinessAchiziţii publiceAfaceri transfrontaliereAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiCorporateComercialCyberlawEnergieFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăMedia & publicitatePiaţa de capitalProprietate intelectualăTelecomTransporturi
ProtectiveData protectionDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiProtecţia consumatorilorProtecţia mediului
LitigationArbitrajContencios administrativContravenţiiDrept penalMediereProcedură civilăRecuperare creanţe
Materii principale: CyberlawDreptul Uniunii EuropeneDrept constituţionalDrept civilProcedură civilăDrept penalDreptul muncii
Fiscalitate
DezbateriCărţiProfesionişti
D&B DAVID SI BAIAS
 
PLATINUM+ PLATINUM Signature     

PLATINUM ACADEMIC
GOLD                       

VIDEO STANDARD
BASIC





Alexandra Corolea: Spre deosebire de un serviciu de taxi, Uber este o comunitate online închisă
23.05.2017 | JURIDICE.ro

JURIDICE - In Law We Trust

Luni, 22 mai 2017, Alexandra Corolea, purtatorul de cuvant Uber pentru Romania si regiunea Balcani, a declarat, in cadrul unei conferinte de presa, ca Uber solicita Guvernului Romaniei o legislatie de ride sharing, dupa modelul altor state, insa actualul proiect de Ordonanta de urgenta elaborat de catre Ministerul Transporturilor poate deschide calea unor abuzuri, potrivit ziare.com.

Alexandra Corolea: „Nu avem o legislatie de ride sharing care sa faca diferenta intre serviciile de transport ilegal, anonim, nefiscalizat si servicii de ride sharing asa ca Uber. Am scris vineri premierului o scrisoare, prin care solicitam retragerea temporara a OUG pana cand vom avea un cadru de reglementare clar, disctinct pentru serviciile de ride sharing.

OUG presupune amendarea Legii 38/2003 si schimba un singur paragraf. Scoate sintagma in mod repetat, adica acum oamenii care fac piraterie in domeniul transporturilor pot fi amendati fara a se dovedi caracterul repetat al acestei activitati. Intreaga discutie are la baza o confuzie si anume ca Uber ar fi un serviciu de taxi sau ca soferii ar face servicii de taxi. Nu e asa.

Spre deosebire de un serviciu de taxi, Uber este o comunitate online inchisa. Ca sa accesezi serviciile trebuie sa ai un cont, parola, date de card, ca sofer trebuie sa aduci cazier. Nu vei putea lua niciodata un Uber de pe strada. Oamenii care conduc Uber o fac ocazional. Sunt oameni care fac asta cateva ore pe saptamana, sunt oameni care fac asta doar cateva saptamani, fie conduc cateva ore in timpul lor liber. Exista 15% oameni pentru care Uber este singura sursa de venit, de 50 si ceva de ani si cateva sute de pensionari care conduc Uber.

Am fost la Ministerul Transporturilor, unde am discutat cu ministrul pentru Dialog Social, ministrul Transporturilor, ministrul Comunicatiilor, diversi reprezentanti din MAI, le-am explicat modelul nostru si asa cum au agreat, sa incepem lucram la un cadru de reglementare distinct pentru serviciile ca Uber.

Au zis „Da, Uber nu este taxi, este nevoie de o reglementare diferita, nu avem in intentie sa limitam serviciile inovative ca Uber, le sustinem si suntem de acord sa lucram la un nivel de reglementare.”

Intre timp avem toata disponibilitatea si deschiderea de a lucra si de a prezenta modele de ride sharing. Cand vor fi clarificate lucrurile, sustinem sa amendam si sa limitam acele activitati de transport riscante pentru consumator. Romania nu trebuie sa inventeze o lege. Putem sa imprumutam alte modele din alte tari.”

Totodata, in cadrul emisiunii „24 de minute”, Nicoleta Schroeder, managerul Uber, a atras atentia asupra faptului ca activitatea este fiscalizata, iar soferii trebuie sa indeplineasca o serie de criterii pentru a colabora cu Uber, numarul de persoane care folosesc in prezent serviciile companaiei in Romania ridicandu-se la 300.000, potrivit Digi24.

Nicoleta Schroeder: Un sofer care lucreaza doua-trei ore pe zi in medie poate face in jur 1000-1500 de lei pe luna. Plateste undeva la 260 de lei in taxe si impozite. Avem cateva mii de soferi. Taxele si impozitele pe care le platesc soferii parteneri nu sunt de ignorat, vorbim de cateva milioane de lei la bugetele locale. 80% din valoarea unei curse ajunge la sofer. Este o activitate suta la suta fiscalizata. (…)

Daca cresterea continua si in urmatorii doi ani putem lansa serviciul Uber Pool care iti permite ca atunci cand apelezi la serviciul Uber sa imparti masina cu alte persoane care merg in aceeasi directie. Vrem sa reducem traficul din Bucuresti. Acest serviciu poate ajuta orasul.  Avem in Bucuresti undeva la un milion de masini, care sunt folosite de 1-2 persoane. Prin serviciul Uber Pool punem mai multi oameni pe mai putine masini. Sunt 30 de orase la nivel global ce au Uber Pool si unde traficul a fost redus.”

Aflaţi mai mult despre , , ,

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. Vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici.
JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului.

Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!







JURIDICE utilizează şi recomandă SmartBill

JURIDICE gratuit pentru studenţi

Securitatea electronică este importantă pentru avocaţi [Mesaj de conştientizare susţinut de FORTINET]

JURIDICE recomandă e-Consultanta, consultantul tău personal în finanţare


Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.