Mihai Drăguțescu: Nu avem jurisprudență, avem cazul…
27.05.2017 | Andreea LUPU

Jud. Mihai Drăguțescu, Președinte Secția a II-a, Contencios Administrativ și Fiscal, TRIBUNALUL BUCUREȘTI, s-a referit, în cadrul dezbaterii Capcana achizițiilor publice: MODIFICAREA CONTRACTULUI, ediția 136, organizată de Societatea de Științe Juridice, la jurisprudența privind Legea 98/2016.
Mihai Drăguțescu: „Nu există o jurisprudență pe care o putem identifica, poate sunt soluții izolate. Mie mi se pare că reflectă într-un fel și modul în care a evoluat reglementarea și modalitatea în care a fost pusă în practică. Se vede și la nivel european că ele sunt rezultatul atât al unei experiențe și a unei dorințe de a legifera care se bazează să spunem așa pe un «experiment», gândim instituția că va funcționa în felul următor, apoi jurisprudența ne împinge spre diferite situații și pe baza jurisprudenței din nou reglementăm. Așa pare că s-a desfășurat reglementarea în domeniul achizițiilor publice, cel puțin în această materie. Nu avem jurisprudență, avem cazul Pressetext în care au sintetizat ideile care au legătură cu modificarea substanțială a contractului. Până la modificare, într-adevăr trebuie să privim cadrul general. Adică procedura de achiziții publice presupune o competiție. Presupune niște fonduri și un scop: dorim să desfășurăm o anumită activitate, să achiziționăm anumite bunuri. Fondurile puse la dispoziție sunt fonduri publice. Este extrem de important acest lucru, pentru că statisticile Uniunii spun că este vorba de sume foarte mari, PIB-ul întregii Uniuni care se alocă achizițiilor publice e undeva 16 până în 20%.”