Comisia Europeană. Investigație ref. restricțiile la exportul de gaze naturale din Romania. UPDATE: Transmitere puncte de vedere ref. angajamentele propuse de Transgaz
24 septembrie 2018 | JURIDICE.ro24 septembrie 2018: Vineri, 21 septembrie 2018, Comisia Europeană a invitat părțile interesate să transmită observații privind angajamentele comunicate de Transgaz ca răspuns la preocupările în materie de concurență legate de fluxul liber de gaze naturale din România, potrivit unui comunicat.
Transgaz propune:
– să majoreze capacitățile de export de la 0,1 miliarde metri cubi la 4 miliarde metri cubi pe an la punctele de interconectare cu Ungaria și Bulgaria, cu garanția că acestea sunt capacități minime ferme (respectiv, care nu pot fi întrerupte);
– să se asigure că în propunerea de tarife pe care o va înainta autorității române de reglementare în domeniul energiei (ANRE) nu va face discriminări între tarifele de export și tarifele interne;
– să se abțină de la utilizarea oricăror alte mijloace de obstrucționare a exporturilor.
Observațiile pot fi transmise în termen de 4 săptămâni de la publicarea angajamentelor în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
****
2 iunie 2017: Joi, 1 iunie 2017, Comisia Europeană a anunțat că a deschis o procedură oficială de investigare, pentru a evalua dacă operatorul român al sistemului de transport de gaze naturale, Transgaz, a împiedicat exportul de gaze naturale din România către alte state membre ale UE, potrivit unui comunicat al CE.
Comisia va investiga dacă Transgaz a abuzat de poziția sa dominantă pe piață, încălcând astfel normele UE. România este al treilea mare producător de gaze naturale din Uniunea Europeană (după Olanda și Marea Britanie) și dispune de rezerve importante de gaze naturale, inclusiv zăcămintele de gaze naturale descoperite recent în Marea Neagră. Transgaz este unicul operator al sistemului de transport de gaze naturale din România.
NOU! Despre bani în profesii juridice: avocați, executori, notari, consilieri juridici și alți profesioniști ai dreptului
10 septembrie ⁞ Corpus et Animus - Funcția juridică & Consilierii juridici bancari în lumina Regulamentului BNR nr. 8/2024
12 septembrie ⁞ Start Curs Expert Achiziții Publice 2024
13 septembrie ⁞ Ultimele evoluții jurisprudențiale privind prescripția răspunderii penale
14 septembrie ⁞ JURIDICE.ro Premier Golf Day
16 septembrie ⁞ Accidentul de muncă în toate formele de răspundere juridică
18 septembrie ⁞ Școala Superioară de Cadre
23 septembrie ⁞ Fraudarea creditorilor – eficacitatea mijloacelor actuale pentru combaterea ei
25 septembrie ⁞ Noutățile Legii nr. 214/2024 – ce efecte poate avea semnătura electronică
26 septembrie ⁞ JURIDICE by Night. Golden Season edition
30 septembrie ⁞ Avocatura: onorariu orar vs. onorariu global
5 octombrie ⁞ Start Curs INGENIO de pregătire pentru Barou, INM & Magistratură, Notariat și Licență
21 octombrie ⁞ Abilitățile de negociere: un moft sau o necesitate?
31 octombrie ⁞ JURIDICE by Night. Mystic Night. Halloween edition
23 noiembrie ⁞ Start Curs Admitere INM/ Magistratură & Avocatură 2025
28 noiembrie ⁞ JURIDICE by Night. Autumn Allure edition
2025 ⁞ The Congress / The biggest legal event
În cazul în care suspiciunile vor fi confirmate, comportamentul companiei poate reprezenta o încălcare a normelor antitrust ale UE (articolul 102 din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene), constituind o restrângere a concurenței și conducând la limitarea alegerii rutei de aprovizionare. Acest lucru ar putea conduce la prețuri mai ridicate și la reducerea securității aprovizionării cu gaze naturale prin scăderea lichidității pe piețele angro de gaz din România. În ultimă instanță, acest comportament ar putea dăuna consumatorilor din UE și ar fi în contradicție cu obiectivele Uniunii energetice care vizează o integrare mai profundă și o mai mare securitate a aprovizionării pe piețele energetice europene.
Investigația antitrust a Comisiei se va concentra asupra indiciilor potrivit cărora Transgaz a elaborat o strategie de restricționare a exporturilor de gaze naturale din România către alte state membre ale UE, strategie care ar fi putut fi pusă în aplicare inclusiv prin:
– taxele de utilizare a sistemelor de transport legate de interconectare;
– investiții insuficiente sau întârzieri în construirea infrastructurii corespunzătoare;
– argumente tehnice nefondate, ca pretext pentru a împiedica exporturile sau pentru a justifica întârzierile în ceea ce le privește.
Homepage J JURIDICE Cariere Evenimente Dezbateri Profesionişti Lawyers Week Video |