TOP LEGAL
Print Friendly, PDF & Email

Metodologia de modificare a contractelor de achiziție publică
04.07.2017 | Alexandru MATEI


În Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 492 din data de 28 iunie 2017, a fost publicată Metodologia de selecție și modul de interacțiune a autorităților/entităților contractante cu Agenția Națională pentru Achiziții Publice în legătură cu intenția de modificare a contractelor/acordurilor-cadru de achiziție publică, respectiv a contractelor/acordurilor-cadru sectoriale, în condițiile prevăzute la art. 221 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 98/2016 și la art. 238 din Legea nr. 99/2016, din 14.06.2017.

Prezenta metodologie stabilește modul de selecție și de interacțiune a autorităților/entităților contractante cu Agenția Națională pentru Achiziții Publice, denumită în continuare ANAP, în legătură cu intenția de modificare a contractelor/acordurilor-cadru de achiziție publică, respectiv a contractelor/acordurilor-cadru sectoriale.

Principalele atribuții ale ANAP sunt următoarele:

– verifică argumentele aduse de autoritățile/entitățile contractante cu privire la încadrarea în condițiile prevăzute de art. 221 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 98/2016;

– primește notificări autoritățile/entitățile contractante au în intenție punerea în aplicare a dispozițiilor art. 221 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 98/2016;

– verifică notificările transmise de autoritățile/entitățile contractante, în mod selectiv.

Verificarea notificărilor se face în baza următoarelor criterii:

a) se selectează cu prioritate notificările aferente modificărilor contractelor finanțate din fonduri europene nerambursabile, urmate de cele finanțate din fonduri bugetare și apoi de cele finanțate din fonduri proprii;

b) se selectează în următoarea ordine de prioritate: contracte de lucrări, urmate de contracte de servicii și apoi contracte de produse;

c) ordinea de prioritate se stabilește prin raportare la pragurile prevăzute la art. 7 din Legea nr. 98/2016, cu modificările și completările ulterioare, și art. 23 alin. (1) din anexa la Hotărârea Guvernului nr. 395/2016, cu modificările și completările ulterioare, respectiv art. 12 din Legea nr. 99/2016 și art. 25 alin. (1) din anexa la Hotărârea Guvernului nr. 394/2016, cu modificările și completările ulterioare, în sens descrescător al acestora;

d) istoricul autorității/entității contractante în domeniul achizițiilor publice, prin raportare la numărul neconformităților rezultate din exercitarea controlului ex-ante în ultimii 3 ani încheiați, existente în evidența Agenției Naționale pentru Achiziții Publice.

Autoritatea/Entitatea contractantă inițiatoare a unei modificări contractuale selectată pentru verificare, are următoarele obligații către ANAP:

– de a notifica cu 5 zile lucrătoare înainte de începerea etapelor de modificare a contractului împreună cu argumentele care justifică încadrarea în prevederea legală;

– de a pune la dispoziție documentele în termen de 1 zi lucrătoare de la înregistrarea deciziei de verificare la autoritatea/entitatea contractantă, respectiv de la data solicitării de către persoanele desemnate din cadrul ANAP a informațiilor/documentelor suplimentare;

– de a informa cu cel puțin 1 zi lucrătoare înainte de data stabilită pentru demararea etapelor de modificare a contractului/acordului-cadru de achiziție publică, respectiv a contractului/acordului-cadru sectorial, dacă aceasta mai este de actualitate, în raport cu data menționată în notificarea transmisă inițial la ANAP;

– de a înștiința ANAP cu privire la finalizarea etapelor de modificare a contractului/acordului-cadru de achiziție publică/sectorial în prima zi lucrătoare după formalizarea condițiilor ce vor guverna implementarea modificării contractuale;

– de a transmite, cu adresă de înaintare, o copie a actului adițional de modificare a contractului inițial, în termen de 3 zile lucrătoare de la încheierea acestuia, respectiv a hotărârii de anulare a demersului de modificare a contractului/acordului- cadru de achiziție publică, respectiv a contractului/acordului-cadru sectorial, în termen de 1 zi lucrătoare de la adoptarea acesteia.

Avocat Alexandru Matei
SĂVESCU & ASOCIAȚII

Newsletter JURIDICE.ro
Youtube JURIDICE.ro
Instagram JURIDICE.ro
Facebook JURIDICE.ro
LinkedIn JURIDICE.ro

Aflaţi mai mult despre , , ,
JURIDICE.ro utilizează şi recomandă SmartBill pentru facturare.

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.

CariereEvenimenteProfesioniştiRLWCorporate