TOP LEGAL
Înregistrările video sunt accesibile pentru membri şi parteneri. Cheltuială deductibilă fiscal. Reducere 39,6 euro pentru avocaţii din barourile Bucureşti, Ilfov, Dolj, Timiş, Prahova şi Sibiu. Se acordă 20 de puncte de pregătire profesională. UNBR încurajează extinderea naţională, detalii aici. Reducere 19,8 euro pentru executorii Camerei Executorilor Bucureşti, membrii UNELM şi notarii Camerei Notarilor Publici Bucureşti.
Abonare newsletter oficial JURIDICE.ro

Print Friendly, PDF & Email

Metodologia de modificare a contractelor de achiziție publică

04.07.2017 | Alexandru MATEI

În Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 492 din data de 28 iunie 2017, a fost publicată Metodologia de selecție și modul de interacțiune a autorităților/entităților contractante cu Agenția Națională pentru Achiziții Publice în legătură cu intenția de modificare a contractelor/acordurilor-cadru de achiziție publică, respectiv a contractelor/acordurilor-cadru sectoriale, în condițiile prevăzute la art. 221 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 98/2016 și la art. 238 din Legea nr. 99/2016, din 14.06.2017.

Prezenta metodologie stabilește modul de selecție și de interacțiune a autorităților/entităților contractante cu Agenția Națională pentru Achiziții Publice, denumită în continuare ANAP, în legătură cu intenția de modificare a contractelor/acordurilor-cadru de achiziție publică, respectiv a contractelor/acordurilor-cadru sectoriale.

Principalele atribuții ale ANAP sunt următoarele:

– verifică argumentele aduse de autoritățile/entitățile contractante cu privire la încadrarea în condițiile prevăzute de art. 221 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 98/2016;

– primește notificări autoritățile/entitățile contractante au în intenție punerea în aplicare a dispozițiilor art. 221 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 98/2016;

– verifică notificările transmise de autoritățile/entitățile contractante, în mod selectiv.

Verificarea notificărilor se face în baza următoarelor criterii:

a) se selectează cu prioritate notificările aferente modificărilor contractelor finanțate din fonduri europene nerambursabile, urmate de cele finanțate din fonduri bugetare și apoi de cele finanțate din fonduri proprii;

b) se selectează în următoarea ordine de prioritate: contracte de lucrări, urmate de contracte de servicii și apoi contracte de produse;

c) ordinea de prioritate se stabilește prin raportare la pragurile prevăzute la art. 7 din Legea nr. 98/2016, cu modificările și completările ulterioare, și art. 23 alin. (1) din anexa la Hotărârea Guvernului nr. 395/2016, cu modificările și completările ulterioare, respectiv art. 12 din Legea nr. 99/2016 și art. 25 alin. (1) din anexa la Hotărârea Guvernului nr. 394/2016, cu modificările și completările ulterioare, în sens descrescător al acestora;

d) istoricul autorității/entității contractante în domeniul achizițiilor publice, prin raportare la numărul neconformităților rezultate din exercitarea controlului ex-ante în ultimii 3 ani încheiați, existente în evidența Agenției Naționale pentru Achiziții Publice.

Autoritatea/Entitatea contractantă inițiatoare a unei modificări contractuale selectată pentru verificare, are următoarele obligații către ANAP:

– de a notifica cu 5 zile lucrătoare înainte de începerea etapelor de modificare a contractului împreună cu argumentele care justifică încadrarea în prevederea legală;

– de a pune la dispoziție documentele în termen de 1 zi lucrătoare de la înregistrarea deciziei de verificare la autoritatea/entitatea contractantă, respectiv de la data solicitării de către persoanele desemnate din cadrul ANAP a informațiilor/documentelor suplimentare;

– de a informa cu cel puțin 1 zi lucrătoare înainte de data stabilită pentru demararea etapelor de modificare a contractului/acordului-cadru de achiziție publică, respectiv a contractului/acordului-cadru sectorial, dacă aceasta mai este de actualitate, în raport cu data menționată în notificarea transmisă inițial la ANAP;

– de a înștiința ANAP cu privire la finalizarea etapelor de modificare a contractului/acordului-cadru de achiziție publică/sectorial în prima zi lucrătoare după formalizarea condițiilor ce vor guverna implementarea modificării contractuale;

– de a transmite, cu adresă de înaintare, o copie a actului adițional de modificare a contractului inițial, în termen de 3 zile lucrătoare de la încheierea acestuia, respectiv a hotărârii de anulare a demersului de modificare a contractului/acordului- cadru de achiziție publică, respectiv a contractului/acordului-cadru sectorial, în termen de 1 zi lucrătoare de la adoptarea acesteia.

Avocat Alexandru Matei
SĂVESCU & ASOCIAȚII


Aflaţi mai mult despre , , ,
JURIDICE.ro utilizează şi recomandă SmartBill pentru facturare.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important
Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile publicate sub numele real care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.


.


Irina Maria STANCU


Oana ISPAS


Radu Slăvoiu


Livia Dianu-Buja


Ștefania Stoica


Luminița Malanciuc


Ioana-Olivia Voicu


Eduard Toma-Apostol


Florina-Lăcrămioara Drăgan