Curtea de Apel San Francisco. Elliott vs. Google. Anulare a unei mărci pe motiv că ar constitui denumire generică
04.07.2017 | Magdalena SĂRSAN


Magdalena Sărsan
Curtea de Apel pentru circuitul al IX-lea San Francisco a statuat, la data de 16 mai 2017, că solicitarea de anulare a unei mărci, întemeiată pe faptul că ar fi generică, în cazul în care publicul își însușește o marcă comercială și o folosește ca denumire generică pentru anumite tipuri de bunuri sau servicii, indiferent de sursa acesteia, trebuie să fie făcută cu privire la un anumit tip de bun sau serviciu.
Astfel, în cauza Elliott vs. Google, prima instanță a avut în vedere, în mod corect, motoarele de căutare pe internet și nu „actul” căutării pe internet.
De asemenea, folosirea cuvântului „google” în sens de verb, pentru a desemna „căutarea pe internet”, spre deosebire de folosirea aceluiași cuvânt cu valoare adjectivală, nu a constituit automat utilizare generică, astfel încât dovezile reclamanților nu au fost suficiente pentru a stabili că semnificația primară a cuvântului „google” pentru publicul relevant era mai degrabă un nume generic pentru motoarele de căutare pe internet decât ca un semn de identificare a motorului de căutare Google în special.
:: Hotărârea ( în limba engleză)