Silvia Axinescu: Un contract negociat în magazin şi în final încheiat la distanţă nu satisface cerinţa…
25.07.2017 | Alexandru MATEI, Andreea LUPU

Av. Silvia Axinescu, REFF & ASOCIAȚII, s-a referit, în cadrul conferinței Probleme dificile de dreptul internetului (Prima ediție), organizată de Societatea de Științe Juridice, la contractele încheiate pe Internet.
Silvia Axinescu: „În Ordonanţa nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor care transpune Directiva Europeană este dată definiţia contractului la distanţă, respectiv acel contract încheiat între profesionişti şi consumator în cadrul unui sistem de vânzare sau prestări de servicii la distanţă, organizat fără prezenţa simultană a profesionistului şi a consumatorului şi cu utilizarea exclusivă a unuia sau chiar a mai multor mijloace de comunicare la distanţă până la şi inclusiv în momentul în care este încheiat contractul. Practic, definiţia contractului la distanţă trebuie să includă şi situaţia în care consumatorul doar vizitează magazinul cu scopul de a se informa asupra bunurilor pe care vrea să le cumpere, iar ulterior negociază şi încheie contractul de vânzare pe internet. Prin contrast, un contract negociat în magazin şi în final încheiat la distanţă nu satisface din punctul meu de vedere această cerinţă şi nu se va aplica legislaţia specifică.”
Avocat Alexandru Matei
SĂVESCU & ASOCIAŢII
Andreea Lupu