Norma ASF de soluționare a petițiilor ref. activitatea societăților de asigurare
14 iulie 2017 | Alexandru MATEI
În Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 555 din data de 13 iulie 2017 a fost publicată Norma nr. 18/2017 privind procedura de soluționare a petițiilor referitoare la activitatea societăților de asigurare și reasigurare și brokerilor de asigurare.
Astfel, persoanele fizice sau juridice, care au calitatea de asigurați, beneficiar sau persoană prejudiciată pot formula în scris ori prin poștă electronică o petiție prin care își exprimă nemulțumirea cu privire la activitatea societăților și brokerilor.
ASF soluționează petițiile pe baza documentației puse la dispoziție atât de către petent, cât și de către societatea reclamată; ASF nu este răspunzătoare de soluțiile comunicate petenților în cazul în care nu îi sunt transmise toate documentele sau în cazul în care îi sunt puse la dispoziție informații incorecte sau incomplete.
În cazul în care ASF constată ca nu sunt respectate drepturile asiguraților, contractanților, beneficiarilor sau persoanelor prejudiciate, poate adopta, individual sau cumulativ, următoarele măsuri:
– comunică societăților și/sau brokerilor în cauză punctul de vedere privind soluționarea aspectelor semnalate în petiții și solicită reanalizarea, în regim de urgență, a soluției comunicate ASF. sau petentului;
– aplică măsuri sancționatoare în cazul în care, din analiza documentației puse la dispoziție de societate, se pot constata încălcări ale prevederilor legale fără a mai fi necesară efectuarea unui control inopinat;
– efectuează un control inopinat la societăți și/sau la brokerii asupra modului de rezolvare a aspectelor semnalate în petiții de către societatea și/sau brokerul în cauză și aplică măsurile sancționatoare dacă se constată încălcarea prevederilor legale.
Avocat Alexandru Matei
SĂVESCU & ASOCIAŢII
- Flux integral: www.juridice.ro/feed
- Flux secţiuni: www.juridice.ro/*url-sectiune*/feed
Pentru suport tehnic contactaţi-ne: tehnic@juridice.ro