Joi, 20 iulie 2017,Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații a supus consultării publice un proiect de decizie care revizuiește legislația secundară în vigoare privind indicatorii de calitate (tehnici și administrativi) pentru furnizarea serviciului de acces la internet, precum și condițiile și modalitățile de publicare de către furnizori a valorilor parametrilor aferenți acestor indicatori, în conformitate cu legislația națională și europeană în vigoare potrivit unui comunicat ANCOM.
Prevederile proiectului de decizie vor înlesni accesul utilizatorilor finali la informații relevante, complete, corecte și comparabile, pe baza cărora aceștia să poată evalua performanța serviciilor de acces la internet, aplicându-se tuturor serviciilor de acces la internet furnizate prin intermediul rețelelor publice de comunicații electronice, indiferent de suportul prin care se oferă serviciul de acces la internet.
Conform proiectului, furnizorii de servicii de acces la internet au obligația de a publica valorile parametrilor de calitate administrativi cel puțin pentru ultimele două semestre încheiate, prin afișarea pe propriul site, în cazul furnizorilor care dețin o pagină de internet sau prin afișarea la toate punctele de lucru, în cazul furnizorilor care nu dețin o pagină de internet. Setul indicatorilor administrativi de calitate include: termenul de furnizare a serviciului de acces la internet, exprimat în zile calendaristice și calculat față de momentul primirii de către un furnizor a unei cereri de furnizare a serviciului de acces la internet, termenul de remediere a deranjamentelor exprimat în ore, termenul de soluționare a reclamațiilor primite de la utilizatorii finali, altele decât cele referitoare la deranjamente, exprimat în zile, frecvența reclamațiilor utilizatorului final, frecvența reclamațiilor referitoare la deranjamente și frecvența reclamațiilor privind corectitudinea facturării.
:: Proiect
:: Expunere de motive

Lasă un răspuns
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.