CSALB. Raport de activitate pentru semestrul I al anului 2017
03.08.2017 | JURIDICE.ro

Miercuri, 2 august 2017, Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar a publicat o sinteză a activității sale în prima jumătate a anului 2017, potrivit unui comunicat CSALB.
Astfel, CSLAB a gestionat în prima jumătate de an 162 de cereri conforme primite de la consumatorii care au reclamat un litigiu cu o bancă sau cu un IFN cu sediul în România.
Au fost adresate Centrului aproximativ 300 de solicitări telefonice și 416 solicitări scrise, din care:
– 162 dintre solicitările scrise au fost conforme;
– 246 au fost întrebări sau solicitări de informații diverse/generale;
– 8 cereri au fost neconforme.
Dintre cele 162 de cereri conforme, în 38 de cazuri s-au format dosare (4 dosare provin din cereri depuse la finalul anului trecut), 23 se află în faza de filtru (verificarea documentelor), iar 105 au fost clasate.
Cererile consumatorilor se înscriu în următoarea tipologie de solicitări:
– returnarea comisionului de administrare, de risc, de monitorizare ori a altor categorii de comisioane;
– rescadențarea/reeșalonarea creditului cu diminuarea ratei lunare;
– restituirea sumei ce a rezultat din mărirea marjei dobânzilor în mod excesiv, în accepțiunea consumatorilor;
– eliminarea unor clauze calificate de către consumatori ca fiind abuzive, privind aplicarea de dobânzi penalizatoare;
– radierea înregistrărilor din Biroul de credit etc.