« Secţiuni « Arii de practică « BusinessProtectiveLitigation
Dreptul Uniunii Europene
DezbateriCărţiProfesionişti
 

Întrebare preliminară cu privire la noțiunea de rețea de servicii de transport (printre altele). UPDATE: Concluzii AG (am avea o exploatare a rețelelor)
20.09.2018 | Mihaela MAZILU-BABEL

JURIDICE - In Law We Trust Video juridice
Mihaela Mazilu-Babel

Mihaela Mazilu-Babel

20 septembrie 2018: Avocatul general propune:

„Articolul 5 alineatul (1) din Directiva 2004/17/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 31 martie 2004 de coordonare a procedurilor de atribuire a contractelor de achiziții în sectoarele apei, energiei, transporturilor și serviciilor poștale trebuie să fie interpretat în sensul că:

– există o «rețea» în cazul în care se pune la dispoziția întreprinderilor care prestează servicii de transport o infrastructură feroviară administrată de stat în condițiile de exploatare stabilite de autoritatea competentă din statul respectiv, chiar dacă autoritatea în cauză trebuie să dea curs, pe cât posibil, tuturor cererilor de alocare a capacităților formulate de aceste întreprinderi;

– activitatea desfășurată de o întreprindere publică, ce constă în prestarea de servicii de transport public care utilizează rețeaua feroviară, constituie o «exploatare a rețelelor» în sensul Directivei 2004/17/CE.”

:: concluzii AG

***

06 septembrie 2017: Judecătorul suprem specializat în contencios administrativ din Suedia se întreabă cu privire la noțiunea de rețea de servicii de transport (C-388/17 SJ).

Situația de fapt:
1. libertatea de stabilire
2. necesitatea de a afla dacă dreptul Uniunii incident ar trebui interpretat în sensul că există o rețea de servicii de transport atunci când:
2.1. serviciile de transport pe o rețea feroviară administrată de stat pentru trafic feroviar național și internațional sunt oferite în conformitate cu legislația națională de transpunere a Directivei 2012/34
2.2. și care implică alocarea capacităților de infrastructură feroviară pe baza cererilor prezentate de societățile feroviare
2.3. dar și cerința ca toate cererile să fie satisfăcute în măsura posibilului
3. necesitatea de a afla și dacă o activitate desfășurată de o societate feroviară, astfel cum este prevăzută în Directiva 2012/34, și care presupune furnizarea de servicii publice de transport pe o rețea feroviară, constituie punere la dispoziție sau exploatare a unei rețele în sensul acestei dispoziții a directivei.
4. reclamant este Consiliul Concurenței din Suedia.

Dispoziții incidente:
1. articolul 5 alineatul (1) primul și al doilea paragraf din Directiva 2004/17;
2. Directiva 2012/34.

dr. Mihaela Mazilu-Babel

 
Secţiuni: CJUE, Concurență, Dreptul Uniunii Europene, Transporturi | Toate secţiunile
Cuvinte cheie:
Vă invităm să publicaţi şi dvs., chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Totuşi, vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa de e-mail redactie@juridice.ro!

Lex Discipulo Laus Încurajăm utilizarea RNPM - Registrul Naţional de Publicitate Mobiliară Securitatea electronică este importantă pentru avocaţi
Mesaj de conştientizare susţinut de FORTINET
JURIDICE utilizează SmartBill

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.


.
PLATINUM Signature      

PLATINUM  ACADEMIC

GOLD                        

VIDEO   STANDARD