Litigii, achiziţii publice, arbitraj, banking, concurenţă, drept civil, drept penal, dreptul familiei, dreptul muncii, executare silită, fiscalitate, fuziuni & achiziţii, insolvenţă, Internet, procedură civilă, proprietate intelectuală, societăţi
Afaceri transfrontaliere, asigurări, construcţii, contencios administrativ, contravenţii, drept comercial, drept constituţional, dreptul sportului, dreptul UE, energie, health & pharma, infrastructură, jocuri de noroc, media & publicitate, mediere, piaţa de capital, protecţia consumatorilorprotecţia mediului, telecom
 
Dreptul Uniunii Europene
DezbateriCărţiProfesionişti
JURIDICE
Print Friendly, PDF & Email

TUE pendinte: transport aerian din aeroporturi din afara SEE spre aeroporturi din SEE (principiul interzicerii arbitrariului)

28 septembrie 2017 | Mihaela MAZILU-BABEL, Andrei Alexandru MARCU

Drept comercial
Gratuit pentru membri

Andrei Alexandru Marcu

Andrei Alexandru Marcu

Mihaela Mazilu-Babel

Mihaela Mazilu-Babel

Prin cererea înregistrată în data de 29 mai 2017 (T-323/17, Martinair Holland NV/Comisia Europeană), s-a solicitat Tribunalului Uniunii Europene următoarele:
1. anularea în totalitate a Deciziei 1742 a Comisiei referitoare la o procedură inițiată în temeiul mai multor dispoziții primare și secundare de drept UE;
2. anularea art. 1 alin. (2) lit. (d) din decizie în măsura în care în aceste dispoziții se constată că reclamanta a comis o încălcare în ceea ce privește transportul aerian din aeroporturi din afara SEE spre aeroporturi din SEE;
3. anularea mai multor dispoziții din decizia atacată în măsura în care prin acestea se constată că încălcarea unică și continuă includea lipsa plății unui comision pe suprataxe.

În susţinerea acestei acţiuni, reclamanta invocă trei motive:
1. Decizia atacată încalcă principiul interzicerii arbitrariului și principiul egalității de tratament întrucât, din dispozitivul deciziei sunt excluse întreprinderi care au participat la același comportament ca destinatarii deciziei pe de o parte, iar pe de altă parte, reclamanta a fost sancționată cu aplicarea unei amenzi și cu atragerea răspunderii civile;
2. Comisia nu este competentă în ceea ce privește transportul aerian de mărfuri de pe aeroporturi din afara SEE spre aeroporturi din SEE, pentru că:
– decizia atacată este în mod eronat întemeiată pe prezumția potrivit căreia încălcarea unică și continuă privind transportul aerian de pe aeroporturi din afara SEE spre aeroporturi din SEE a fost pusă în aplicare în SEE;
– decizia atacată este în mod eronat întemeiată pe prezumția potrivit căreia încălcarea unică și continuă privind transportul aerian de pe aeroporturi din afara SEE spre aeroporturi din SEE a avut un efect substanțial, imediat și previzibil asupra concurenței din SEE;
3. Comisia nu a respectat obligația de motivare și a apreciat în mod vădit eronat faptul că lipsa plății unor comisioane pe suprataxe constituie un element distinct al încălcării, având în vedere că:
– cele două prezumții pe care este întemeiată decizia atacată sunt contradictorii din perspectiva contextului economic și normativ al industriei în cauză;
– lipsa plății unor comisioane pe suprataxe nu poate fi separată de practicile cu privire la suprataxa pe carburant și la suprataxa pentru securitate, și nu constituie un element separat al încălcării.

Andrei Alexandru Marcu (text și selecție)
Student, Facultatea de Drept, Universitatea „Ovidius” Constanţa

dr. Mihaela Mazilu-Babel (coordonator)


Aflaţi mai mult despre , ,

Lasă un răspuns

Important
Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile publicate sub numele real care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.