Secţiuni » Arii de practică
BusinessAchiziţii publiceAfaceri transfrontaliereAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiCorporateComercialCyberlawEnergieFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăMedia & publicitatePiaţa de capitalProprietate intelectualăTelecom
ProtectiveData protectionDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiProtecţia consumatorilorProtecţia mediului
LitigationArbitrajContencios administrativContravenţiiDrept penalMediereProcedură civilăRecuperare creanţe
Materii principale: CyberlawDreptul Uniunii EuropeneDrept constituţionalDrept civilProcedură civilăDrept penalDreptul muncii
Fiscalitate
DezbateriCărţiProfesionişti
D&B DAVID SI BAIAS
 
Print Friendly, PDF & Email

Grațiela Gavrilescu: Nu trebuie să punem o taxă la taxă de primă înmatriculare
03.10.2017 | JURIDICE.ro

Marți, 3 octombrie 2017, Grațiela Gavrilescu, ministrul Mediului, a declarat, în cadrul unei vizite la depozitul ecologic de deșeuri din județul Bistrița-Năsăud, potrivit agerpres.ro: „Anul acesta, în România, comparativ cu 2016, aceeași perioadă de timp, au intrat mașini cu norme de poluare între Euro 2 și Euro 4, aproximativ 350.000 de mașini, comparativ cu 146.000 de mașini în 2016. La Ministerul Mediului, împreună cu Administrația Fondului de Mediu, ANAF, RAR, cu producătorii de autovehicule din România, cu toate asociațiile care sunt implicate în acest proces și, nu în ultimul rând, și cu societatea civilă, s-a constituit un grup de lucru în vederea calculului și gândirii corecte, nu așa cum s-a întâmplat în perioada precedentă, încât să găsim o metodă prin care mașinile care poluează, care au o normă de poluare mică și care au emisii de bioxid de carbon mari, să plătească o taxă de poluare. 

Consider că nu trebuie să punem o taxă la taxă de primă înmatriculare, adică este ca și cum gândim înainte, în viitor, punem căruța înaintea boilor, în sensul că noi trebuie să știm, în momentul în care gândești o astfel de taxă, să te gândești cât circulă ea (mașina n.r.), deci care este rulajul ei într-o anumită perioadă de timp, astfel încât să poți să-i faci determinarea de astfel de emisii. Și atunci o să ținem cont de trei criterii: de capacitatea cilindrică, cea la care astăzi de fapt este impozitată orice mașină și este un impozit la taxe și impozite locale, norma de poluare — al doilea criteriu, și al treilea, emisiile pe care le dă fiecare autovehicul.

Să mai avem un pic de răbdare, pentru că emiterea unui act normativ, din punctul meu de vedere, trebuie făcută din toate punctele de vedere legal și cu dezbatere din timp cu toți cei care sunt implicați, astfel încât să nu existe disfuncționalități în sistem din toate punctele de vedere.


Aflaţi mai mult despre , ,
Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!

JURIDICE GOLD pentru studenţi foarte buni, free
JURIDICE.ro utilizează şi recomandă SmartBill













Newsletter JURIDICE.ro
Youtube JURIDICE.ro
Instagram JURIDICE.ro
Facebook JURIDICE.ro
LinkedIn JURIDICE.ro

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.