Achiziţii publiceAfaceri transfrontaliereArbitrajAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiContencios administrativContravenţiiCorporateCyberlawData protectionDrept civilDrept comercialDrept constituţionalDrept penalDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiDreptul UEEnergieExecutare silităFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăLITIGIIMedia & publicitateMedierePiaţa de capitalProcedură civilăProprietate intelectualăProtecţia consumatorilorProtecţia mediuluiTelecom
 
Health & Pharma
CărţiProfesionişti
Înregistrările video sunt accesibile pentru membri şi parteneri. Cheltuială deductibilă fiscal. Reducere 39,6 euro pentru avocaţii din barourile Bucureşti, Ilfov, Dolj, Timiş, Prahova şi Sibiu. Se acordă 20 de puncte de pregătire profesională. UNBR încurajează extinderea naţională, detalii aici. Reducere 19,8 euro pentru executorii Camerei Executorilor Bucureşti, membrii UNELM şi notarii Camerei Notarilor Publici Bucureşti.
Abonare newsletter oficial JURIDICE.ro

Print Friendly, PDF & Email

Întrebare preliminară cu privire la serviciile medicale acordate într-o ambulanță, și achizițiile publice. UPDATE: Concluzii AG

16.11.2018 | Mihaela MAZILU-BABEL
Mihaela Mazilu-Babel

Mihaela Mazilu-Babel

09 noiembrie 2018: Avocatul general propune:

„Articolul 10 litera (h) din Directiva 2014/24/UE a Parlamentului European și a Consiliului din 26 februarie 2014 privind achizițiile publice și de abrogare a Directivei 2004/18/CE trebuie interpretat în sensul că:

– transportul urgent al pacienților cu o ambulanță, în care asistența și îngrijirea sunt prestate de un asistent medical de urgență/paramedic, trebuie calificat drept «serviciu de ambulanță» (codul CPV 85143000-3), a cărui achiziție publică poate să nu fie supusă procedurilor prevăzute de Directiva 2014/24, cu condiția ca acesta să fie prestat de o organizație sau de o asociație nonprofit;

– în cazul în care transportul pacienților nu este urgent și este efectuat cu un vehicul pentru transportul bolnavilor de un paramedic/salvator cu instruire paramedicală, acesta trebuie calificat drept serviciu de «transport al unui pacient cu ambulanța», care nu face obiectul excepției aplicabile «serviciilor de ambulanță» în general;

– «organizații sau asociații nonprofit» sunt cele care nu urmăresc obținerea de profituri și, în cazul în care le obțin în mod circumstanțial, le alocă îndeplinirii obiectivului lor social. Pentru a avea această calitate, nu este suficient ca ele să fie organizații de ajutor recunoscute de dreptul național.” (s.n. – M.M.-B.)

:: concluzii AG

***

05 octombrie 2017: Judecătorul german se întreabă cu privire la serviciile medicale acordate într-o ambulanță, și achizițiile publice (C-465/17)

Situația de fapt:
1. libertatea de stabilire;
2. asistența și îngrijirea medicală acordate într-o ambulanță pacienților aflați în situație de urgență de către un asistent medical de urgență/paramedic;
3. asistența și îngrijirea medicală acordată într-o ambulanță pentru transportul pacienților de un paramedic/un salvator cu instruire paramedicală;
4. necesitatea de a afla dacă astfel de servicii reprezintă „servicii de apărare civilă, protecție civilă și prevenirea pericolelor” în sensul unui articol dintr-o directivă;
5. necesitatea, separat, de a afla dacă „organizațiile și asociațiile non-profit” sunt:
5.1. în special organizații de ajutor umanitar care, potrivit dreptului național, sunt recunoscute ca organizații de apărare civilă și protecție civilă
5.2. organizații sau asociații al căror obiectiv constă în îndeplinirea unor misiuni de serviciu public, care nu au scop lucrativ și care reinvestesc eventualul profit pentru atingerea obiectivului organizației;
6. necesitatea de a afla dacă transportul unui pacient într-o ambulanță în cazul asistenței medicale acordate de un paramedic/personal salvator cu instruire paramedicală (așa-numitul transport calificat de pacienți) este „serviciu de ambulanță pentru transportul pacienților” care nu este inclus în excluderea sectorială prevăzută în ultima directivă privind achizițiile publice.

Dispoziții incidente: articolului 10 litera (h) din Directiva 2014/24/UE

Articolul 10
Excluderi specifice pentru contractele de servicii

Prezenta directivă nu se aplică contractelor de achiziții publice de servicii care au ca obiect:
(h) servicii de apărare civilă, protecție civilă și prevenirea pericolelor prestate de organizații sau asociații non-profit și care intră sub incidența codurilor CPV 75250000-3, 75251000-0, 75251100-1, 75251110-4, 75251120-7, 75252000-7, 75222000-8, 98113100-9 și 85143000-3 cu excepția serviciilor de ambulanță pentru transportul pacienților;

dr. Mihaela MAZILU-BABEL


JURIDICE.ro utilizează şi recomandă SmartBill pentru facturare.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important
Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile publicate sub numele real care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.


.


Irina Maria STANCU


Oana ISPAS


Radu Slăvoiu


Livia Dianu-Buja


Ștefania Stoica


Luminița Malanciuc


Ioana-Olivia Voicu


Eduard Toma-Apostol


Florina-Lăcrămioara Drăgan