Cornel Coca Constantinescu: Piaţa asigurărilor din România a depăşit momentul dezechilibrelor şi este astăzi una stabilă
23.10.2017 | JURIDICE.ro

Vineri, 20 octombrie 2017, Autoritatea de Supraveghere Financiară a informat că piaţa asigurărilor din România este una stabilă, caracterizată de îmbunătăţirea indicatorilor de prudenţialitate şi de lichiditate potrivit unui comunicat ASF.
Potrivit datelor raportate către ASF:
– pentru prima dată toţi asigurătorii îndeplineau, la data de 30 iunie 2017, cerințele minime de capital şi cerinţele de capital de solvabilitate, conform Regimului Solvency II;
– valoarea fondurilor proprii eligibile, la finalul primului semestru al anului 2017, pentru a acoperi cerința minimă de capital MCR s-a ridicat, la nivelul întregului sistem, la 4,69 miliarde lei, în timp ce valoarea fondurilor proprii eligibile pentru a acoperi SCR a fost de 4,96 miliarde lei;
– în primul semestru al anului 2017, coeficientul de lichiditate calculat pentru categoria asigurărilor generale este în valoare de 2,63, iar cel pentru categoria asigurărilor de viaţă este în valoare de 5,03;
– ponderea cea mai mare în structura plasamentelor realizate de societățile de asigurare era deținută de titlurile de stat cu 70% din totalul plasamentelor, ceea ce denotă o politică de investiție prudentă pentru investirea primelor încasate de la asigurați;
– piaţa asigurărilor a atins, în primul semestru al anului 2017, un total al primelor brute subscrise de 5,04 miliarde de lei, în creștere cu 8% comparativ cu aceeași perioadă a anului 2016;
– rezultatul net al activității din primul semestru al anului 201, a fost unul pozitiv, ridicându-se la 260,3 milioane lei, în creştere cu 115% faţă de perioada similară a anului trecut.
Cornel Coca Constantinescu, președintele ASF: „Piaţa asigurărilor din România a depăşit momentul dezechilibrelor şi este astăzi una stabilă, profitabilă şi pe un trend consolidat de creştere. Ne îndreptăm spre o maturizare a pieţei, potenţialul de dezvoltare fiind unul considerabil. În acest fel se creează premisele ca serviciile oferite consumatorilor să fie la un standard ridicat.„