Secţiuni » Arii de practică
BusinessAchiziţii publiceAfaceri transfrontaliereAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiCorporateComercialCyberlawEnergieFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăMedia & publicitatePiaţa de capitalProprietate intelectualăTelecom
ProtectiveData protectionDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiProtecţia consumatorilorProtecţia mediului
LitigationArbitrajContencios administrativContravenţiiDrept penalMediereProcedură civilăRecuperare creanţe
Materii principale: CyberlawDreptul Uniunii EuropeneDrept constituţionalDrept civilProcedură civilăDrept penalDreptul muncii
Concurenţă
DezbateriCărţiProfesionişti
 
Print Friendly, PDF & Email

Paul Prisecaru: Contează și cât de concentrată este piața, dar și pe cine anume preia acea companie
16.11.2017 | Andreea LUPU

Paul Prisecaru, Economist șef CONSILIUL CONCURENȚEI, s-a referit, în cadrul dezbaterii Concentrările economice cu angajamenteediția 153, organizată de Societatea de Științe Juridice, la analizele economice din cadrul Consiliul Concurenței.

Paul Prisecaru: „De obicei când vorbim de concentrări economice vorbim de concentrări orizontale, verticale sau conglomerat, cam aceasta este clasificarea din punct de vedere economic. Cele orizontale se petrec de obicei pe aceeași piață și ele ridică cele mai multe probleme din punctul de vedere al politicii de concurență. Ce fel de probleme? Principala problemă pe care pot să o ridice concentrările economice constă în crearea sau consolidarea unei poziții dominante pe piață, poziție dominantă înseamnă capacitatea întreprinderilor de a se comporta independent de consumator, de clienți și de competitorii lor. Acesta este primul aspect cel mai îngrijorător la care ne uităm noi autoritatea atunci când avem în față o operațiune de concentrare economică. În urma notificării operațiunii, Consiliul prima oară vede care este piața relevantă pe care are loc acea operațiune. Al doilea aspect este să vadă care sunt cotele de piață și care este gradul de concentrare. Gradul de concentrare se măsoară de obicei prin intermediul a doi indicatori, unul este amintit și în orientările Comisiei Europene pe zona aceasta a concentrărilor și anume indicele Herfindahl-Hirschman, indicele de concentrare a pieței care se calculează foarte simplu, este suma pătratelor cotelor de piață. Dacă indicele are valori între 1000 și 2000 se consideră o concentrare moderată, dacă avem o singură firmă pe piață este o concentrare de 10.000 și peste 2000 încep îngrijorările. Ce ne interesează aici este Δ Herfindahl, adică variația gradului de concentrare, înseamnă că scădem acest indice, valoarea anterioară, status-quo, cum este piața în momentul de față din valoarea postconcentrare și aflăm care este această valoare a Δ Herfindahl. După 250 încep îngrijorările. Contează și cât de concentrată este piața, dar și pe cine anume preia acea companie, pentru că dacă preia un activ foarte mic sau o companie foarte mică impactul asupra concurenței nu are cum să fie atât de mare, deci dacă avem o variație mică a acelui grad al concentrării, nu avem o problemă de concurență.”

Andreea Lupu


Aflaţi mai mult despre , , , , ,
Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!

JURIDICE GOLD pentru studenţi foarte buni, free
JURIDICE.ro utilizează şi recomandă SmartBill













Newsletter JURIDICE.ro
Youtube JURIDICE.ro
Instagram JURIDICE.ro
Facebook JURIDICE.ro
LinkedIn JURIDICE.ro

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.