Asigurări pentru avocaţi, Barouri, Citate juridice, Grile juridice, INTERPROFESIONAL, Jurisprudenţă inedită CITR, Legal Days, Legal FUN, Legal Style, NOTARIAT, Revista revistelor juridice, Sistemul judiciar, Studenţi la drept, TOP LEGAL
 
Sistemul judiciar [MJ, CSM, INM, SNG, PÎCCJ, DNA, parchete]
Secţiune dezvoltată în parteneriat cu CSM, Ministerul Public şi DNA
JURIDICE
Print Friendly, PDF & Email

Tudorel Toader: Până la urmă, Constituția îi dă Parlamentului autoritatea de a legifera

17.11.2017 | JURIDICE.ro

Joi, 16 noiembrie 2017, prof. univ. dr. Tudorel Toader, ministrul Justiției, a declarat, cu privire la reacția publica privind modificarea Legilor Justiției, potrivit agerpres.ro: „Nu i-aș spune chiar isterie, dar, oricum, este o dezbatere foarte intensă. Este o dezbatere atipică prin raportare la celelalte proiecte de lege. La noi, societatea s-a schimbat profund. Sperăm ca și mentalitatea să se schimbe tot profund și tot în bine. Aproape ciclic, cam la 12 ani, la noi se cam schimbă legile fundamentale. Avem Constituția din 1991, revizuită în 2003, deci după 12 ani. Avem pachetul de legi ale justiției din 1992, modificate în 2004, după 12 ani, o modificare în 2005 și acum în 2017, iarăși 12 ani de zile. (…)

Pentru că nu vrem schimbare, pentru că Legile Justiției au consolidat statutul magistraților, au consolidat independența magistraților, dar numai că Legile Justiției, astfel cum sunt ele consolidate de 12 ani, tind să rupă ceva din echilibrul necesar puterilor statului. Această rezistență pe care unii o opun modificării legilor justiției se datorează multor factori. Pentru unii — rutina, stagnarea, spiritul acesta ‘e bine și merge și așa’. Alții, mai prudenți, poate spun ‘nu cumva să se afecteze independența justiției, să mergem într-un regres instituțional’. Alții, care, cu siguranță, vor să-și conserve aceleași privilegii pe care le au. (…)

Problema a apărut chiar la o reuniune cu conducerile instanțelor pe care am avut-o în vara aceasta la Constanța. Acolo s-a pus pentru prima dată problema în mod explicit, am preluat-o ca propunere. Numai că, de la momentul propunerii, de la faptul că dânșii în cadrul CSM, în secții, au optat pentru această hotărâre de separare a carierelor, când au dat avizul pe proiectul de modificare a legilor justiției, în bloc au spus ‘nu’. Acum, mai în glumă, mai în serios, noroc că avizul CSM-ului este consultativ. (…)

Dacă nu vrei să se adopte o lege, dacă proiectul de lege răspunde standardelor europene, asigură independența justiției, răspunde exigențelor constituționale, tu, categorie socio-profesională a magistraților, nu poți să spui ‘nu sunt de acord’, că dacă ar fi așa, ar însemna ca medicii să nu fie de acord să se modifice legislația din domeniul medical, profesorii să nu fie de acord să se modifice legislația și, pe cale de consecință, legiuitorul nu ar mai fi legiuitor. De aici deosebirea dintre avizele conforme și consultative. Până la urmă, Constituția îi dă Parlamentului autoritatea de a legifera.


Aflaţi mai mult despre , , ,
JURIDICE.ro utilizează şi recomandă SmartBill pentru facturare.

JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicăm şi opinii cu care nu suntem de acord. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Pentru a publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro, vă rugăm să citiţi Politica noastră şi Condiţiile de publicare.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important
Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile publicate sub numele real care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.


Newsletter
Publicitate
Corporate
Membership