BusinessAchiziţii publiceAfaceri transfrontaliereAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiCorporateComercialEnergieFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăMedia & publicitatePiaţa de capitalIPTelecom
ProtectiveData protectionDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiProtecţia consumatorilorProtecţia mediului
LitigationArbitrajContencios administrativContravenţiiDrept penalMediereProcedură civilăRecuperare creanţe
 
Banking
DezbateriCărţiProfesionişti
CMS CMK
 
Print Friendly, PDF & Email

CSALB. Soluționare dosar consumator vs. bancă

22.11.2017 | JURIDICE.ro
Abonare newsletter

Luni, 20 noiembrie 2017, Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar a informat că un consumator din București care a inițiat mai multe procese împotriva băncii, la care avea un credit în CHF garantat cu ipotecă, a reușit soluționarea cazului în cadrul Centului, fără avocat și fără să plătească nimic, potrivit unui comunicat al CSALB.

Prof. univ. av. Marieta Avram, conciliator CSALB: “A fost un caz dificil pentru că existau pe rolul instanței de judecată aceste procese, unul fiind deja în calea de atac a apelului, câștigat de bancă în primă instanță, iar solicitările consumatorului erau complexe, pentru că a cerut atât restituirea unor sume importante de bani, prin reducerea soldului, cât și conversia creditului din CHF în RON. Pe fondul acțiunilor în instanță, cel mai greu a fost ca, la începutul concilierii, să se înțeleagă specificul acestei proceduri de soluționare alternativă, în cadrul căreia nu se discută în drept, ci se negociază pe bază de interese concrete, pentru identificarea unei soluții practice de reducere a soldului și de stabilire a noii dobânzi reciproc avantajoase. Un punct critic l-a constituit și faptul că negocierea dobânzii la creditul în RON s-a făcut chiar pe fondul creșterii semnificative a Robor-ului, astfel încât era necesar ca acest element să fie luat în considerare de consumator și să se evalueze situația, pe baza unor grafice simulate și a unor scenarii stres. Până la urmă am reușit să ajungem la o cale de mijloc în care ambele părți să fie mulțumite.

Abonare newsletter

Aflaţi mai mult despre , ,
JURIDICE.ro utilizează şi recomandă SmartBill pentru facturare.

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.

CariereEvenimenteProfesioniştiRLWCorporate