TOP LEGAL
Print Friendly, PDF & Email

Modificarea Regulamentului privind organizarea și funcționarea ASF. Reglementări privitoare la aplicarea GDPR
04.12.2017 | Alexandru MATEI


CONFERINTA VALERIU STOICA 2019

În Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 931 din data de 27 noiembrie 2017 a fost publicat Regulamentul nr. 12/2017 pentru modificarea și completarea Regulamentului Autorității de Supraveghere Financiară nr. 10/2016 privind organizarea și funcționarea Autorității de Supraveghere Financiară.

Având în vedere impactul Regulamentului (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date, în organizarea și conducerea A.S.F. se instituie următoarele funcții:
– funcția de consilier coordonator/înlocuitor director de cabinet, funcție de execuție cu atribuții specifice de coordonare a activității personalului din cadrul cabinetelor membrilor executivi ai Consiliului A.S.F. în lipsa directorului de cabinet și de coordonare a activității responsabilului pentru protecția datelor cu caracter personal;
– funcția de responsabil pentru protecția datelor cu caracter personal, funcție de execuție cu atribuții specifice privind îndrumarea și consilierea salariaților A.S.F. în ceea ce privește aplicarea prevederilor normative privind protecția datelor cu caracter personal, precum și în ceea ce privește monitorizarea respectării acestor prevederi.

Responsabilul pentru protecția datelor cu caracter personal are următoarele atribuții:
– informează și consiliază personalul A.S.F. din cadrul sectorului/structurilor din subordinea președintelui/structurilor din subordinea prim-vicepreședintelui, după caz, pe care îl/le reprezintă, cu privire la politicile și procedurile interne care implică prelucrarea de date sau impactul oricăror produse sau servicii noi din perspectiva prelucrării de date cu caracter personal;
– monitorizează respectarea prevederilor Regulamentului (UE) 2016/679 de către personalul A.S.F., inclusiv alocarea responsabilităților și acțiunile de conștientizare și de formare a personalului A.S.F. implicat în operațiunile de prelucrare, precum și auditurile aferente;
– consiliază personalul A.S.F. în ceea ce privește evaluarea impactului asupra protecției datelor, în domeniile de interes ale solicitantului;
– participă la elaborarea Strategiei de implementare a Regulamentului G.D.P.R. la nivelul A.S.F.;
– monitorizează procesul de armonizare, la nivelul sectorului/structurilor din subordinea președintelui/structurilor din subordinea prim-vicepreședintelui, după caz, pe care îl/le reprezintă, a prevederilor legislației specifice aplicabile în domeniul de competență al A.S.F. cu prevederile legale privind protecția datelor cu caracter personal;
– monitorizează procesul de elaborare a procedurilor interne privind activitățile specifice de la nivelul sectorului/structurilor din subordinea președintelui/structurilor din subordinea prim- vicepreședintelui, după caz, pe care îl/le reprezintă, conform prevederilor legale privind protecția datelor cu caracter personal;
– participă la elaborarea politicii de protecție a datelor cu caracter personal în cadrul A.S.F.;
– participă la elaborarea de studii și analize privind impactul prevederilor legale privind protecția datelor cu caracter personal asupra activității sectorului/structurilor din subordinea președintelui/structurilor din subordinea prim-vicepreședintelui, după caz, pe care îl/le reprezintă;
– prezintă președintelui Comisiei permanente, ori de câte ori îi este solicitat, situații periodice privind implementarea și respectarea prevederilor legale privind protecția datelor cu caracter personal în cadrul sectorului/structurilor din subordinea președintelui/structurilor din subordinea prim-vicepreședintelui, după caz, pe care îl/le reprezintă;
– avertizează personalul A.S.F. din cadrul sectorului/structurilor din subordinea președintelui/structurilor din subordinea prim-vicepreședintelui, după caz, pe care îl/le reprezintă cu privire la riscurile de gestionare defectuoasă a prevederilor Regulamentului G.D.P.R;
– semnalează președintelui Comisiei permanente cazurile de nerespectare a prevederilor legale privind protecția datelor cu caracter personal în cadrul sectorului/structurilor din subordinea președintelui/structurilor din subordinea prim- vicepreședintelui, după caz, pe care îl/le reprezintă;
– analizează și investighează modul de implementare și respectare a prevederilor legale privind protecția datelor cu caracter personal la nivelul sectorului/structurilor din subordinea președintelui/structurilor din subordinea prim-vicepreședintelui, după caz, pe care îl/le reprezintă;
– investighează, conform împuternicirii președintelui Comisiei permanente, incidentele la adresa datelor cu caracter personal gestionate în cadrul A.S.F.

În exercitarea funcției sale, responsabilul cu protecția datelor cu caracter personal este în relații funcționale de subordonare față de Consiliul A.S.F./președinte/prim-vicepreședinte/vicepreședinte și față de președintele Comisiei permanente și în relații de colaborare cu toate structurile organizatorice ale A.S.F.

De asemenea, se instituie Comisia permanentă pentru protecția datelor cu caracter personal care asigură implementarea și respectarea prevederilor legale privind protecția datelor cu caracter personal, condusă de un președinte, având calitatea de ofițer pentru protecția datelor cu caracter personal, și un vicepreședinte, având calitatea de înlocuitor al ofițerului pentru protecția datelor cu caracter personal.

Atribuțiile și funcționarea Comisiei permanente pentru protecția datelor cu caracter personal sunt prevăzute în Regulamentul de organizare și funcționare al Comisiei permanente pentru protecția datelor cu caracter personal.

Avocat Alexandru Matei
SĂVESCU & ASOCIAȚII

Newsletter JURIDICE.ro
Youtube JURIDICE.ro
Instagram JURIDICE.ro
Facebook JURIDICE.ro
LinkedIn JURIDICE.ro

Aflaţi mai mult despre , , , ,
JURIDICE.ro utilizează şi recomandă SmartBill pentru facturare.

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.

CariereEvenimenteProfesioniştiRLWCorporate