Procedura de avizare tehnică a modelelor de aparate de marcat electronice fiscale I Proiect
19.12.2017 | JURIDICE.ro

Luni, 18 decembrie 2017, Ministerul Finanțelor Publice a lansat în dezbatere publică un proiect de Ordin privind aprobarea Procedurii de avizare tehnică a modelelor de aparate de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale.
Proiectul de ordin reglementează în principal următoarele aspecte, potrivit unui comunicat MFP:
– documentele și echipamentele necesare pentru obținerea avizului tehnic
– testele efectuate pentru obținerea avizului tehnic favorabil
– modalitatea de testare a echipamentelor care fac parte dintr-un aparat de marcat electronic fiscal, precum şi a programelor software
– emiterea avizului tehnic favorabil în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data finalizării testelor.
– obligația Institutului Național de Cercetare – Dezvoltare în Informatică – ICI Bucureşti de a transmite o copie a avizului tehnic, în termen de 3 zile lucrătoare de la data emiterii acestuia, Comisiei din cadrul Ministerului Finanțelor Publice.
– testarea/verificarea de către Institutul Național de Cercetare – Dezvoltare în Informatică – ICI București, a cerințelor prevăzute de normele metodologice referitoare la comunicația aparatelor de marcat electronice fiscale în modul de lucru online, începând cu data implementării sistemului informatic național de supraveghere și monitorizare a datelor fiscale, dat fiind faptul că modalitatea în care aceasta se realizează efectiv, este în strânsă legătură cu soluțiile tehnice pe care ANAF urmează să le implementeze la nivelul sistemului informatic propriu.
:: Proiect
:: Referat de aprobare