Modificarea Legii privind parteneriatul public-privat
3 ianuarie 2018 | Alexandru MATEIÎn Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 1037 din data de 28 decembrie a fost publicată Ordonanța de urgență nr. 104/2017 pentru modificarea și completarea Legii nr. 233/2016 privind parteneriatul public-privat.
Astfel, parteneriatul public-privat are ca obiect realizarea unui bun sau, după caz, realizarea unor lucrări de intervenție și/sau extindere a unui bun sau a unor bunuri care vor aparține patrimoniului partenerului public, destinate prestării unui serviciu public și/sau operării unui serviciu public.
În pregătirea parteneriatul public-privat, este necesar să se parcurgă, în plus, următoarele etape:
– aprobarea, de către ordonatorii principali de credite, pentru proiecte ale administraţiei publice centrale sau, după caz, de către autorităţile deliberative, pentru proiecte ale administraţiei publice locale, a studiului de fundamentare realizat în baza prevederilor prezentei legi;
– parcurgerea etapelor procedurii de atribuire a contractului de parteneriat public-privat;
– transmiterea de către partenerul public a formei finale, care urmează a fi semnată, a proiectului de contract de parteneriat public-privat către Institutul Naţional de Statistică, în vederea analizării acestuia din perspectiva metodologiei Uniunii Europene; INS poate solicita opinia Eurostat.
– închiderea financiară a proiectului.
Aprobarea proiectelor de parteneriat public-privat se realizează astfel:
– pentru proiecte ale administraţiei publice centrale de către ordonatorii principali de credite, pentru proiecte care, conform metodologiei Uniunii Europene, nu urmează a fi clasificate în sectorul administraţiei publice sau de către Guvern, prin memorandum, pentru proiecte care urmează a fi clasificate în sectorul administraţiei publice, conform metodologiei Uniunii Europene, pe baza avizului Ministerului Finanţelor Publice privind respectarea ţintelor de deficit bugetar şi datorie publică conform metodologiei Uniunii Europene, prevăzute în Strategia fiscal-bugetară pe termen mediu, în limita plafoanelor stabilite cu această destinaţie;
– pentru proiecte ale administraţiei publice locale autorităţile deliberative ale administraţiei publice locale, pentru proiecte care, conform metodologiei Uniunii Europene, nu urmează a fi clasificate în sectorul administraţiei publice, în condiţiile unui buget echilibrat pentru entităţile ce au calitatea de partener public precum și Comisia de autorizare a contractelor de parteneriat public- privat încheiate la nivel local, pentru proiectele care, conform metodologiei Uniunii Europene, urmează a fi clasificate în sectorul administraţiei publice, în condiţiile prevăzute în normele metodologice de aplicare. Competenţa şi funcţionarea Comisiei de autorizare a contractelor de parteneriat public-privat încheiate la nivel local se aprobă prin hotărâre a Guvernului. Procedura de aprobare se detaliază la nivelul normelor metodologice de aplicare.
Avocat Alexandru Matei
SĂVESCU & ASOCIAŢII
Homepage J JURIDICE Cariere Evenimente Dezbateri Profesionişti Lawyers Week Video |