Secţiuni » Arii de practică
BusinessAchiziţii publiceAfaceri transfrontaliereAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiCorporateComercialCyberlawEnergieFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăMedia & publicitatePiaţa de capitalProprietate intelectualăTelecom
ProtectiveData protectionDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiProtecţia consumatorilorProtecţia mediului
LitigationArbitrajContencios administrativContravenţiiDrept penalMediereProcedură civilăRecuperare creanţe
Materii principale: CyberlawDreptul Uniunii EuropeneDrept constituţionalDrept civilProcedură civilăDrept penalDreptul muncii
Contencios administrativ
DezbateriCărţiProfesionişti
 
 1 comentariu | 
Print Friendly, PDF & Email

Art. 3 din Legea Prevenirii. Partea luminoasă a legii
21.02.2018 | Augustin ZĂBRĂUŢANU

Augustin Zabrautanu

Augustin Zăbrăuțanu

Art. 3 din Legea prevenirii nr. 270/2017 este unul dintre motivele mele de optimism. Este partea luminoasă a acestei legi.

De ce spun asta? La art. 3 li se dă în sarcină autorităților cu competențele respective, posibilitatea să facă ceva. Să facă ce anume?

Să facă lucruri care să ajute oamenii să înțeleagă cine și cu ce se ocupă, cine și ce sancționează, pentru că nu în mod întâmplător, noi am făcut referire la Legea nr. 12/1990. Ne amintim de perioada anilor 2009-2010, ani de restriște bugetară, când Guvernul a republicat această minunată lege. Faptul că a republicat-o nu reprezintă o chestiune extraordinară, este însă excepțional că la nivelul organelor de control, cel puțin la Garda Financiară, s-au înregistrat, și există practică în sensul acesta, foarte multe acțiuni de constatare și sancționare a unor contravenții pentru nerespectarea competenței funcționale a autorității.

Dispozițiile art. 3 din Legea Prevenirii au șansa să facă un lucru bun, să îl ajute pe contribuabil, pentru că nu toți au norocul să identifice clar momentul în care sunt sancționați, că autoritatea de care ține agentul constatator nu are competența funcțională să controleze un anumit domeniu de activitate și să dea anumite sancțiuni.

Va trece multă vreme până când la nivelul, nu neapărat a ultimei autorități, ci a unei primării de comună lucrurile acestea se vor clarifica, amintim aici de necesitatea de a avea pagini de internet cu secțiuni special dedicate informării publice. Și până la urmă vorbim de oameni care să înțeleagă cu ce se ocupă domniile lor, iar subiecții cărora li se adresează această lege de prevenire a săvârșirii contravențiilor să poată cunoaște cine și de ce îi sancționează.

Av. Augustin Zăbrăuțanu, Managing Partner ZĂBRĂUȚANU POPESCU & ASOCIAȚII

* Opinie susținută în cadrul dezbaterii Legea Prevenirii nr. 270/2017, ediția 170 organizată de Societatea de Științe Juridice (SSJ)


Aflaţi mai mult despre , ,

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!






JURIDICE.ro utilizează şi recomandă SmartBill
JURIDICE GOLD pentru studenţi foarte buni, free
Newsletter JURIDICE.ro
Youtube JURIDICE.ro
Instagram JURIDICE.ro
Facebook JURIDICE.ro
LinkedIn JURIDICE.ro

Până acum a fost scris un singur comentariu cu privire la articolul “Art. 3 din Legea Prevenirii. Partea luminoasă a legii”

  1. Ioan PITICAR spune:

    Chiar facem scoală cu respectarea Legii??

    O simpla atenționare a persoanei vizate privind încălcarea art. X din legea Y cu un termen de aliniere de 1 Săptămâna ar trebui sa fie de ajuns.
    Principiul este: Nimeni nu este absolvit de necunoașterea Legii. Punct!

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.