TOP LEGAL
Înregistrările video sunt accesibile pentru membri şi parteneri. Cheltuială deductibilă fiscal. Reducere 39,6 euro pentru avocaţii din barourile Bucureşti, Ilfov, Dolj, Timiş, Prahova şi Sibiu. Se acordă 20 de puncte de pregătire profesională. UNBR încurajează extinderea naţională, detalii aici. Reducere 19,8 euro pentru executorii Camerei Executorilor Bucureşti, membrii UNELM şi notarii Camerei Notarilor Publici Bucureşti.
Abonare newsletter oficial JURIDICE.ro

Print Friendly, PDF & Email

CSM. Observații ref. la proiectul de modificare a Legii nr. 102/2005

09.03.2018 | Alexandru MATEI
Alexandru Matei

Alexandru Matei

Marți, 6 martie 2018, Consiliul Superior al Magistraturii a publicat Hotărârea Plenului CSM nr. 163/28.02.2018 privind punctul de vedere al Direcției legislație, documentare și contencios nr. 3579/2018 referitor la proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr. 102/2005 privind înființarea, organizarea și funcționarea Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, precum și pentru abrogarea Legii nr. 677/2001 pentru protecția persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date.

În esență, avizul este favorabil cu următoarele observații:

1. se observă că proiectul de lege vizează, printre alte aspecte, reglementarea ca și vechime în magistratură a perioadei de îndeplinire a funcției de președinte și vicepreședinte al Autorității naționale de supraveghere, precum și a activității desfășurate de personalul de specialitate cu studii juridice în cadrul acestei instituții publice, însă premisa legală a recunoașterii ca vechime în magistratură a unei perioade în care este exercitată o funcție de specialitate juridică este aceea că persoana să fi ocupat în cariera profesională și funcția de judecător, procuror, personal de specialitate juridică asimilat judecătorilor și procurorilor sau magistrat-asistent. Astfel, este recunoscută de plano vechimea în magistratură unor persoane care nu au niciun fel de legătură cu sfera magistraturii și nici cu activitatea sistemului judiciar.

2. A doua observație vizează căile de atac judiciare ale termenului de contestație pentru entitatea controlată împotriva încheierilor de autorizare judiciară, date de către președintele Curții de Apel București sau de către un judecător delegat de acesta, în cazul în care personalul de control este împiedicat în orice mod să își exercite atribuțiile. Această încheiere poale fi atacată cu contestație la Înalta Curte de Casație și Justiție, în termen de 72 de ore. Pentru Autoritatea națională de supraveghere, termenul curge de la momentul comunicării încheierii, iar pentru entitatea controlată de la momentul comunicării încheierii, comunicare care este obligatorie.

Așa cum s-a reținut, nu există o prevedere care să stabilească comunicarea încheierii către entitatea controlată, arătându-se doar obligația comunicării către această entitate a unei copii a autorizației judiciare înainte de începerea investigației, fiind necesară o dispoziție care să reglementeze obligația comunicării încheierii și către entitatea controlată și corelarea căilor de atac cu această nouă prevedere.

3. A treia observație vizează obiectul acțiunii judiciare inițiate de Autoritatea națională de supraveghere. Pentru aceasta este necesară clarificarea textului prin precizarea obiectului acțiunii promovate de această autoritate clarificarea situației procesuale a Autorității naționale de supraveghere după însușirea acțiunii formulate de către persoana vizată.

Avocat Alexandru Matei
SĂVESCU & ASOCIAŢII


Aflaţi mai mult despre , , , ,
JURIDICE.ro utilizează şi recomandă SmartBill pentru facturare.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important
Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile publicate sub numele real care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.


.