Secţiuni » Barouri
UNBR. INPPA. Barouri
Official partner: Uniunea Naţională a Barourilor din România

UNBR. Măsuri adoptate privind reorganizarea INPPA
19.03.2018 | JURIDICE.ro

Secţiuni: UNBR+INPPA+Barouri
JURIDICE - In Law We Trust

În cadrul ședinței din data de 19-20 ianuarie 2018, Comisia Permanentă a Uniunii Naționale a Barourilor din România a aprobat propunerile directorului Institutului Național pentru Pregătirea și Perfecționarea Avocaților pentru reorganizarea activității și corelarea corespunzătoare a statelor de funcții:

1. Motivele reorganizării:
Sub aspect bugetar, INPPA are venituri care sunt suficiente pentru derularea activităților în formatul existent până în prezent, principalele resurse financiare ale INPPA fiind taxele de la examenul de absolvire, taxele de la examenul de admitere, taxele de școlarizare anul I și II, venituri din conferințe și alte activități prestate în cadrul activității de pregătire
continuă.

În prezent, INPPA nu mai beneficiază de subvenția de la bugetul UNBR, fără de care poate funcționa dacă i se lasă intacte sursele sale de finanțare, indicate anterior. În concret însă, INPPA nu poate beneficia nici măcar de resursele pe care le obține din activitatea proprie deoarece:
– din taxa aferentă examenului de admitere în profesie, primește numai 50%, dar suportă toate cheltuielile de examen din suma primită;
– taxele de școlarizare sunt stabilite sub nivelul acoperirii costurilor reale, în rațiunea facilitării accesului stagiarilor;
– taxele de conferință sau alte manifestații sub nivelul acoperirii costurilor, fără profit (în ansamblu), la solicitarea barourilor care invocă capacitatea redusă de plată a avocaților.

Prin urmare, pentru asigurarea activității INPPA la standardele existente sunt următoarele soluții: ori INPPA va beneficia de subvenția de la UNBR, fie regândirea cotei ce revine INPPA din taxele de examen de admitere (s-a consemnat o creștere a cotei luate de barouri de la 200 lei până la 500 lei, ceea ce a diminuat bugetul I.N.P.P.A.), fie reorganizarea activității.

Măsuri concrete:
A) Măsuri referitoare la personal.
1. Trecerea angajaților la U.N.B.R. și rămânerea în statul de funcțiuni al I.N.P.P.A. a următoarelor funcții: a) managerul instituției, b) un secretar, c) un expert – asistență, documentare și raporturi interinstituționale, d) un expert – activități pregătire continuă, e) un contabil.

2. Desființarea Departamentelor de Pregătire Inițială, Pregătire Continuă, Studii, cercetări și cooperare internațională; Activitatea de pregătire inițială va fi condusă direct de către directorul I.N.P.P.A., ajutat de formatorii desemnați de acesta; pentru Pregătirea continuă se creează Centrul de conferințe, structură în cadrul INPPA., coordonată direct de Președintele Consiliului de Conducere, care desemnează și responsabilii pe domenii de interes, fiind propuși actualii responsabili de domenii, respectiv Petruț Ciobanu și Claudiu Dinu, care vor fi ajutați de persoana care îndeplinește calitatea de expert conform pct. 1 lit. d). Activitatea de studii, cercetări și cooperare internațională va fi coordonată de persoana care îndeplinește calitatea de expert menționat la pct. 1 lit. c).

3. Împărțirea remunerațiilor către directorii centrelor între INPPA și centrul teritorial, în măsura în care veniturile acestuia permit, respectiv 50% INPPA și 50% din veniturile centrului teritorial.

Măsurile propuse conduc la reducerea estimată a costurilor de personalul cu aproximativ 550.000 lei (brut), ceea ce ar permite INPPA să deruleze aceleași activități, fără subvenție de la UNBR și totodată să păstreze aceleași taxe de școlarizare, taxe de conferințe și cotă de încasări la examenele de admitere.

B) Măsuri referitoare la cursurile de pregătire inițială

Unirea disciplinelor drept civil și drept procesual civil/drept penal și drept procesual penal, întrucât se pune accentul pe plasarea cursantului în situații practice iar acestea comportă deopotrivă aspecte de drept substanțial și procesual. Disciplinele DEDO, CJUE și Dreptul european al muncii, vor fi opționale, cursanții urmând a alege două dintre acestea. Sub aspect financiar, există un impact pozitiv, în sensul că sesiunile de curs recapitulative și examinările la absolvire vor genera un cost redus cu 50% față de cel actual.

C). Măsuri referitoare la pregătirea continuă.
Introducerea unor module de pregătire în domeniul:
– Insolvenței persoanei fizice;
– Asigurărilor sociale ale avocaților, în parteneriat cu CAA;
– Arhivei Electronice de Garanții Reale Mobiliare;
– Asistenței judiciare, în colaborare cu barourile din raza Curții de Apel București
– Dezvoltarea instrumentelor de Tehnologii Informaționale și Comunicații.

Impactul financiar nu poate fi evaluat, fiind dependent de numărul celor care se vor înscrie la astfel de forme de pregătire continuă.

Măsurile preconizate trebuie să aducă o reducere a cheltuielilor de 750.000 lei, care să permită funcționarea pe mai departe a INPPA, fără subvenție de la UNBR și cu doar 50% din taxa de examen (dacă este 1000 lei) – 550.000 lei din reducerea de personal, restul din celelalte două măsuri.

Comisia Permanentă aprobă materialul propus împreună cu Proiectul de Statut al INPPA pentru a fi susținut la ședința Consiliului UNBR din februarie 2018, care va decide inclusiv cu privire la subvenționarea sau nu pe mai departe a INPPA. La ședința viitoare a Comisiei Permanente se vor analiza Proiectele privind Regulamentul INPPA și al Centrelor.

:: Buletinul informativ al Consiliului Uniunii Naționale a Barourilor din România, al Comisiei Permanente a UNBR și privind activitatea barourilor, Serie Nouă, anul V, nr. 17 din 12 martie 2018(pag. 27-28)

Cuvinte cheie: , , ,
Vă invităm să publicaţi şi dvs., chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Totuşi, vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa de e-mail redactie@juridice.ro!

JURIDICE.ro foloseşte şi recomandă My Justice

Autori JURIDICE.ro
Juristi
JURIDICE pentru studenti
JURIDICE NEXT









Subscribe
Notify of

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.

↑  Înapoi în partea de sus a paginii  ↑

Secţiuni        Selected     Noutăţi     Interviuri        Arii de practică        Articole     Jurisprudenţă     Legislaţie        Cariere     Evenimente     Profesionişti