BusinessAchiziţii publiceAfaceri transfrontaliereAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiCorporateComercialEnergieFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăMedia & publicitatePiaţa de capitalIPTelecom
ProtectiveData protectionDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiProtecţia consumatorilorProtecţia mediului
LitigationArbitrajContencios administrativContravenţiiDrept penalMediereProcedură civilăRecuperare creanţe
 
Dreptul muncii
ConferinţeDezbateriCărţiProfesionişti
SAVESCU & ASOCIATII
Print Friendly, PDF & Email

Klaus Iohannis a solicitat Guvernului României prudență în abordarea politicilor economice. UPDATE: Precizări MMJS

04.04.2018 | JURIDICE.ro
Abonare newsletter

UPDATE 4 aprilie 2018: Ministerul Muncii și Justiției Sociale a transmis o serie de precizări în contextul întrevederii dintre Klaus Iohannis, Președintele României, Viorica Dăncilă, prim-ministrul României, și Lia Olguța Vasilescu, ministrul Muncii și Justiției Sociale, potrivit unui comunicat.

Astfel:
– principiul egalității din noua Lege a salarizării este reprezentat de faptul că persoanele angajate în sistemul bugetar și care prestează aceeași muncă, indiferent de instituția în care o fac, vor fi plătite la fel în anul 2022, atunci când va fi finalizată aplicarea etapizată a prevederilor Legii nr. 153/2017
– predictibilitatea Legii salarizării este dată de faptul că salariile sunt prevăzute în grilele care sunt parte integrantă a Legii nr. 153/2017, la fel ca și ritmul anual de creștere, care este de 25% din diferența între salariul în plată și cel prevăzut în grila din 2022, cu excepții în ceea ce privește sănătatea și învățământul
– Legea nr. 153/2017 se aplică etapizat, până în anul 2022, moment la care vor fi eliminate inechitățile din sistem
– cheltuielile cu salarizarea au crescut cu 12 miliarde de lei în anul 2017, față de 2016 și au însemnat majorări cuprinse între 10% și 50%, doar în anul 2017, pentru diferite categorii de bugetari
– întoarcerea sarcinii fiscale, efectuată ulterior majorărilor din anul 2017, a fost acoperită de majorarea de 25% de la 1 ianuarie 2018, acordată întregului sistemul bugetar, care a condus, de asemenea, și la o creștere de aproximativ 4% a veniturilor nete, mai puțin pentru cei 3% dintre bugetari care depășeau până și grila stabilită pentru anul 2022
– amendamentele adoptate de Parlament nu au afectat echilibrul Legii salarizării, ba chiar au condus la scăderea procentului celor care au suferit ajustări ale veniturilor nete de la 3% la 1%
– Guvernul s-a încadrat în limita de deficit de 3%
– creșterea inflației nu are legătură cu majorarea salariilor și pensiilor.

***

4 aprilie 2018: Marți, 3 aprilie 2018, Klaus Iohannis, Președintele României, a avut o întrevedere cu Viorica Dăncilă, prim-ministrul României, și cu Lia Olguța Vasilescu, ministrul Muncii și Justiției Sociale, potrivit unui comunicat al Administrației Prezidențiale.

În cadrul întâlnirii, principalul subiect de discuție a vizat efectele aplicării legislației privind salarizarea din sistemul bugetar din perspectiva principiilor și angajamentelor în materie de politică salarială asumate de către coaliția de guvernare.

În acest context, Președintele României și-a manifestat îngrijorarea cu privire la următoarele aspecte:
– Legea nr. 153/2017 se află în contradicție cu principiile egalității și predictibilității de la care a emanat, în condițiile în care s-a intervenit cu excepții punctuale pentru diferite categorii de personal, ceea ce anulează inclusiv caracterul unitar al intenției legislative
– suprapunerea Legii nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice cu modificarea Codului Fiscal prin OUG nr. 79/2017 a condus la diminuări salariale pentru unele categorii de personal, atât la nivel central, cât și local
– creșterile salariale de 25%, promise la 1 ianuarie 2018, au fost anulate prin artificiul fiscal al mutării contribuțiilor sociale în sarcina angajaților
– cadrul salarial actual se îndepărtează de exigențele remunerării muncii prestate și ajunge să valorifice mai degrabă apartenența personalului la o instituție sau alta
– situația salarială este în continuă modificare, fiind departe de a satisface principiile și criteriile de stabilitate asumate inițial, Lega salarizării unitare riscând să devină o „formă fără fond”
– nu se poate vorbi de predictibilitate în mecanismul de stabilire a drepturilor salariale, atât timp cât apar diverse noi amendamente pentru diferite categorii de personal, care introduc discriminări salariale și încurajează solicitări similare și din partea altor categorii de personal, cu prețul unor riscuri privind încadrarea în țintele bugetare asumate de către Guvern
– creșterile salariale pentru medici și personalul din educație vor rezolva doar parțial problemele de fond cu care se confruntă aceste
domenii
– pe fondul unor politici fiscal-bugetare imprudente și necorelate cu dinamica economică de ansamblu, există riscul ca puterea de cumpărare a românilor să scadă în continuare.

Având în vedere aspectele expuse anterior, Klaus Iohannis a solicitat Guvernului prudență în abordarea politicilor economice, astfel încât să fie asigurată sustenabilitatea nivelului de trai al cetățenilor.

Abonare newsletter

Aflaţi mai mult despre , , , ,
JURIDICE.ro utilizează şi recomandă SmartBill pentru facturare.

JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicăm şi opinii cu care nu suntem de acord. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Pentru a publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro, vă rugăm să citiţi Politica noastră şi Condiţiile de publicare.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.

CariereCărţiEvenimenteProfesioniştiRomanian Lawyers Week