Achiziţii publiceAfaceri transfrontaliereArbitrajAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiContencios administrativContravenţiiCorporateCyberlawData protectionDrept civilDrept comercialDrept constituţionalDrept penalDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiDreptul UEEnergieExecutare silităFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăLITIGIIMedia & publicitateMedierePiaţa de capitalProcedură civilăProprietate intelectualăProtecţia consumatorilorProtecţia mediuluiTelecom
 
Corporate
DezbateriCărţiProfesionişti
POPOVICI NITU STOICA & ASOCIATII
Print Friendly, PDF & Email

CE. Măsuri privind crearea online a societăților comerciale

27 aprilie 2018 | JURIDICE.ro

Miercuri, 25 aprilie 2018, Comisia Europeană a propus noi norme privind dreptul societăților comerciale, astfel încât societățile să poată fuziona și să se poată diviza sau deplasa în cadrul pieței unice, potrivit unui comunicat.

Sunt asigurate prin noile norme o bună protecție a drepturilor angajaților și vor preveni abuzurile fiscale. Aceste norme vor stimula potențialul de creștere al societăților europene prin digitalizarea procesului de deschidere și gestionare a unei afaceri.

Frans Timmermans, Prim-vicepreședintele CE: „În cadrul pieței unice a UE, care este o piață prosperă, societățile au libertatea de a se deplasa și de a se dezvolta, însă acest lucru trebuie să se desfășoare într-un mod echitabil. Propunerea de astăzi instituie proceduri clare pentru societăți, cu garanții solide care protejează drepturile angajaților și, în premieră, previn aranjamentele artificiale care vizează evitarea obligațiilor fiscale și alte forme de abuz”.

Vera Jourová, comisarul pentru justiție, consumatori și egalitate de gen: „De prea multe ori, societățile europene se află în imposibilitatea de a căuta oportunități de afaceri în străinătate. Îmi doresc să schimbăm această situație și să modernizăm normele privind dreptul societăților comerciale. În primul rând, îmi doresc ca societățile europene să dispună de mai multe soluții online, care să le permită să își diminueze costurile și să câștige timp. În al doilea rând, îmi doresc să le ofer antreprenorilor cinstiți posibilitatea de a-și alege locul în care să își desfășoare activitatea și modul în care își dezvoltă și își reorganizează afacerea.”

Propunerea stabilește proceduri comune aplicabile la nivelul UE privind modul în care o societate se poate deplasa dintr-o țară a UE în alta, poate fuziona cu alte entități sau se poate diviza în două sau mai multe noi entități transfrontaliere.

În conformitate cu hotărârea de referință a Curții de Justiție a Uniunii Europene, societățile își vor putea muta sediul dintr-un stat membru în altul ca urmare a introducerii unei proceduri simplificate. Noile norme privind transformările și divizările transfrontaliere vor include, de asemenea, măsuri specifice care vor ajuta autoritățile naționale să combată abuzurile. Astfel de transferuri vor include garanții eficace împotriva mecanismelor abuzive de eludare a normelor fiscale, de subminare a drepturilor lucrătorilor sau de periclitare a intereselor creditorilor sau ale acționarilor minoritari. În astfel de situații, operațiunea va fi blocată de către statul membru de plecare chiar înainte ca aceasta să poată avea loc.

Normele naționale diferă, în prezent, foarte mult de la un stat membru la altul sau impun obstacole administrative excesive. Acest lucru descurajează societățile să profite de noi oportunități de teamă că acest demers va presupune prea multă birocrație. De asemenea, aceasta înseamnă că, atunci când societățile se deplasează, interesele angajaților, ale creditorilor și ale acționarilor minoritari nu sunt protejate în mod corespunzător.

În prezent, numai 17 state membre prevăd o procedură de înregistrare a societăților care se poate desfășura integral online. Conform noilor norme, în toate statele membre, societățile vor putea să se înregistreze, să înființeze noi filiale sau să depună documente la Registrul Comerțului online.

Pentru a preveni fraudele și abuzurile, autoritățile naționale se vor putea baza pe informațiile oferite de autoritățile din alte state membre cu privire la administratorii care și-au pierdut dreptul de a exercita o funcție de conducere. În cazul în care suspectează existența unei fraude, autoritățile pot solicita prezența fizică a proprietarilor de societăți și pot apela la alte organisme care să participe la acest proces (cum ar fi notarii).


Aflaţi mai mult despre , , ,

Lasă un răspuns

Important
Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile publicate sub numele real care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.