BusinessAchiziţii publiceAfaceri transfrontaliereAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiCorporateComercialEnergieFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăMedia & publicitatePiaţa de capitalIPTelecom
ProtectiveData protectionDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiProtecţia consumatorilorProtecţia mediului
LitigationArbitrajContencios administrativContravenţiiDrept penalMediereProcedură civilăRecuperare creanţe
 
Drept penal
DezbateriCărţiProfesionişti
MARES DANILESCU MARES
Print Friendly, PDF & Email

Codruț Olaru: Nu ne-am însușit aceste propuneri de modificare a Codurilor penale

09.05.2018 | JURIDICE.ro

Marți 8 mai 2018, Codruț Olaru, vicepreședintele Consiliului Superior al Magistraturii, a declarat, cu privire la modificarea Codului penal și a Codului de procedură penală, în cadrul unui eveniment organizat de Direcția Națională Anticorupție, potrivit știripesurse.ro:

„S-au solicitat puncte de vedere de la toate instanțele judecătorești, de la toate unitățile de parchet din țară, inclusiv de la PÎCCJ, strucuturile specializate, DNA și DIICOT. M-aș referi la cele care vizează modificarea unor infracțiuni ce au sau pot avea o legătură directă cu activitatea dumneavoastră (DNA- n.r.), trafic de influență, cumpărare de influență și neglijența în serviciu. Pe aceste aspecte concrete, avem observații pe care în unanimitate le-au formulat procurorii de la nivelul tuturor unităților de parchet – insist pe această remarcă – dar și judecătorii de la un număr semnificativ de instanțe judecătorești.

Mă refer la articolul 298, neimpunându-se abrogarea, așa cum s-a propus în proiect deoarece un astfel de act de abrogare, pe lângă faptul că nu are justificare obiectivă și rațională, ar conduce alături de reconfigurarea infracțiunii de abuz în serviciu la nesancționarea a numeroase fapte săvârșite de persoane ce ocupă funcții publice în exercițiul atribuțiilor de serviciu. (…) Tot în această evaluare se impune opinia majorității instanțelor și parchetelor, adică, menținerea asupra actualei forme de incriminare pentru trafic de influență, articolul 291. (…) Pentru o astfel de situație, se va duce la o dezincriminare a traficului de influență, prin introducerea acestei cerințe, iar modalitatea standard de realizare a unor astfel de fapte ar fi foarte greu de influențat și de trimis către instanța de judecată.

Cu opinie majoritară, vreau să comunic faptul că la nivelul CSM, nu ne-am însușit aceste propuneri de modificare pe cele două texte de lege, sens în care evident s-a comunicat comisiei speciale din cadrul Parlamentului necesitatea menținerii actualelor forme de incriminare.”

:: Modificările propuse


Aflaţi mai mult despre , , ,
JURIDICE.ro utilizează şi recomandă SmartBill pentru facturare.

JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicăm şi opinii cu care nu suntem de acord. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Pentru a publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro, vă rugăm să citiţi Politica noastră şi Condiţiile de publicare.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important
Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile publicate sub numele real care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.


Newsletter
Publicitate
Corporate
Membership