BusinessAchiziţii publiceAfaceri transfrontaliereAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiCorporateComercialEnergieFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăMedia & publicitatePiaţa de capitalIPTelecom
ProtectiveData protectionDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiProtecţia consumatorilorProtecţia mediului
LitigationArbitrajContencios administrativContravenţiiDrept penalMediereProcedură civilăRecuperare creanţe
 
Drept civil
ConferinţeDezbateriCărţiProfesionişti
STOICA & Asociatii
 
Print Friendly, PDF & Email

ANCOM. Precizări ref. retragerea dintr-un contract

14.05.2018 | JURIDICE.ro
Newsletter
Instagram
Facebook

Vineri, 11 mai 2018, Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații a atras atenția utilizatorilor de servicii de telefonie, internet sau televiziune din România că retragerea dintr-un contract încheiat cu furnizorii de servicii de comunicații electronice pe durata perioadei minime contractuale implică, de regulă, plata unor penalități, potrivit unui comunicat ANCOM.

ANCOM a atras atenția utilizatorilor asupra următoarelor aspecte:
– prin lege există un prag maxim pentru stabilirea duratei contractuale iniţiale: de 24 de luni
– furnizorii trebuie să pună la dispoziția utilizatorilor și oferte cu o perioadă contractuală inițială de maximum 12 luni
– unii furnizori oferă și posibilitatea de a încheia contracte pe o perioadă nedeterminată, caz în care utilizatorii pot solicita încetarea acestora fără plata penalităților de reziliere anticipată
– perioada minimă contractuală în cazul contractelor încheiate cu utilizatorii persoane juridice poate depăși 24 de luni, fiind de regulă negociată de părți
– utilizatorii persoane juridice pot solicita aplicarea regimului de consumator, respectiv oferirea posibilității încheierii unui contract pentru o perioadă contractuală minimă de până la 24 de luni
– stabilirea prin contract a unor sume de bani pe care clientul trebuie să le plătească în cazul în care dorește rezilierea contractului înainte de expirarea perioadei minime contractuale nu este interzisă, însă modul în care sunt stabilite aceste sume trebuie să respecte legislația din domeniul protecției consumatorilor
– utilizatorii care doresc rezilierea unui contract de servicii de comunicații electronice ar trebui să verifice în contractele lor dacă a expirat perioada minimă a contractului, precum și sumele pe care ar trebui să le plătească pentru încetarea contractului în cazul în care sunt în interiorul perioadei minime contractuale
– portarea numărului de telefon nu anulează obligația de a plăti penalități de reziliere anticipată a contractului, dacă procesul de portare are loc în cadrul perioadei minime contractuale.

Sorin Grindeanu, președintele ANCOM: „Utilizatorii consideră că dacă se portează de la un operator la altul, nu vor mai trebui să plătească penalizări legate de renunțarea la contract. Indiferent de motivul pentru care vor să renunțe la serviciul pe care îl dețin, utilizatorii trebuie să citească prevederile contractului pe care îl au și să se asigure că au ieşit din perioada minimă contractuală pentru a nu risca plata de penalităţi pentru rezilierea anticipată a contractului.”

Newsletter
Instagram
Facebook

Aflaţi mai mult despre , , ,
JURIDICE.ro utilizează şi recomandă SmartBill pentru facturare.

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.

CariereEvenimenteProfesioniştiRLWCorporate